Nimiehdotuksia

UskoToivo

Vauhtiin päässyt keskustelija
Aiotteko paljastaa nimen heti lapsen synnyttyä vai vasta kastetilaisuudessa? Ja joko on nimi selvillä? Vai uskaltaako paljastaa ;) Ja olisiko vinkkejä mistä kannattaa selailla nimiehdotuksia?
 
Me ollaan aina paljastettu vasta kastetilaisuudessa. Ja niin varmaan tälläkin kertaa teemme. Meillä kyl on jotain nimiajatuksia, mutta ne varmasti tulee joltain osin muuttumaan, niin on aina käyny. Nimiä voi ihan googletella..löytyy aika hyvin. JA väestörekisterin nimipalvelu on kans hyvä niin sieltä voi kattoa esim. miten harvinainen joku nimi on..
 
Me taas paljastettiin nimi heti kun se oltiin päätetty.
En tiedä olisko tosin kannattanut kun anoppi haluaa nyt välttämättä valita meille järkyttävän ruman toisen nimen. Ja mä taas en ollut ajatellut antaa kun yhden etunimen.
 
Mä oon kans miettinyt että antaisin vain yhden nimen, ei tarvisi miettiä mikä rimmaa tai yrittää jotain kauheen taiteellista. Mä luulen että mun anopilla ja apella voi olla kans hankaluuksia hyväksyä vaan yhtä nimeä..
 
Jos Viviana inhoat perinnenimiä ni tääl on yks joka inhoaa ns. muotinimiä..inhottavaa jos lapsen luokalla on niitä veetejä ja sofioita on kymmenen..:(  Meil lapsilla on ihan perusnimet mut just semmoset ettei oo just muodissa tai oo kauheen harvinaisiakaa..
Niin ja Ellinkaramelli miks sun pitäs jonkun anopin mielipidettä kysyä tai siis ees miettiä hänen ehdotustaan kun kyse teidän lapsen nimestä. Te ootte hänen vanhemmat ja te myös päätätte nimen. Ei kait siinä pitäs olla mitään epäselvää.. Meillä ainakaan kukaan yrittänykkää sotkeentua asiaan ja on saatu antaa ihan rauhassa nimet. Mut onhan näitä valitettavasti jotka sotkeutuu asioihin jotka oo heidän asioitaan..
 
Me ei paljastettu esikoisen nimeä ennen kuin pappi sen ristiäisissä ilmoitti, ja ei paljasteta sitä nytkään kellekkään. Minun äiti yrittäny jo udella ja maanitella että kertosin tän tulevan nimen mutta empä kerro :D pidetään jännityksessä. kiva sit kattoo kaikkien ilmeitä ja reaktioita ristiäisissä :)

Mä tykkään enempi sellasista harvinaisista nimistä, mitä ihan perus nimistä. Niinku esikoisen nimiki jo kertoo sen, Benjamin. Toinen nimi on Oliver.Ei kait sekään niin ihan perus oo ?! Tän toisen nimi on kans hiukan harvinaisempi,johtuen alkukirjaimesta joka on C. :) Toinen nimi tulee sit lapsen isältä, isukin toinen nimi :)
 
Työnnän minäkin lusikkani tähän soppaan... ;-) Minusta nk. perinnenimet, kuten Veikko, Aino jne. on aika söpöjä. Mutta jokin raja niidenkin suhteen. Olen sitä mieltä, että nimen tulisi olla kokonaisuus, sukunimeä myöten. Esim. tuo Vivianan mainitsema Josephine Virtanen särähtää kyllä minunkin korvaan... Meidän sukunimi ei ole suomalainen, joten erikoisemmatkin etunimet ehkä sopisivat. Esikoisella on kolme nimeä, joista 2 taitaa olla 50 yleisimmän nimen joukossa ja kolmas nimi suorastaan "hitti", mutta keskimmäinen nimi vähän käytetty, joskin ihan suomalainen. Kuulutaan miehen kanssa muutenkin varmaan vähemmistöön, koska tykätään nimistä, joilla on muukin merkitys, kuten Kaisla.

Mutta nimethän kuuluu taas siihen makuasioita-kategoriaan. Toinen tykkää ja toinen ei. Ja jokainen haluaa lapselleen parasta, joten miksi ei myös itsestään parhaalta tuntuvaa nimeä. Veljeni poika on nimeltään Max ja sukunimi ihan suomalainen. Kyllähän se minun korvaan särähtää, mutta hän sai nimen, jonka vanhemmat halusivat hänelle antaa. Nimestä huolimatta kaikki kutsuvat häntä Matiksi. Myös vanhemmat. :-)
 
Meilläkään ei nimiä kenellekään kerrota etukäteen. Sillä tavalla on jo päätetty mahdollinen nimi sekä tytölle, että pojalle, kun kysyttiin äitiyspolin papereissa hätäkastenimiehdotuksia, mietittiin sitten sellaiset joita ei muuteta enää. Poimittiin kummallekin kolme nimeä kivoista vanhoista sukulaisten nimistä. Ehtoina oli juuri se että nimet miellyttää kumpaakin meitä ja etunimi alkaa miehen nimen ensimmäisellä kirjaimella. Ruotsalaisperäinen sukunimi on tulossa mieheltä ja meillä oli ruotsalaisperäisiä etunumiä suvussa aika paljon. Ei siis ihan tavalliset nimet kokonaisuudessaan ole tulossa, mutta ei liian erikoisetkaan. Tuskin kuitenkaan on ihan jokaisella samoja sitten :)
 

Viviana: Onks sun oikee nimi Viviana? :) Mä haluisin nimitttäin tytöstä Vivian tai Edith. =) 

 Ja pojasta Elliot. 

Esikoinen on Casper Benjamin. 

 Me ollaan koitettu miettiä nimiä mutta mun mies ei oikee tykkää mun nimi ehdotuksista :(
 


 Mekin jos mennään naimisiin otetaan miehen äidin puolelta sukunimi. Niin ei kuulosta niin tyhmältä n.s ulkomaalaiset nimet. :)  nyt esikoisella on mun sukunimi. 
 
nimihän on lahja vanhemmilta lapselle. ei siihen pitäs kellään muulla olla mitään sanomista! mun mielestä. :>

 


 No nimiasiat on ihan mielipiteitä :)) Toiset tykkää Keijosta ja toiset KeijoPirjoLeenasta :D 
 
Me paljastettiin esikon nimi viime vuonna vasta kastejuhlassa..nimi oli päätetty jo ennen syntymää, mutta kuinkas kävikään..eihän se meijän neiti näyttänytkään yhtään "Netalta" ja alko armoton parin kuukauden kestävä nimishow ja vasta papin tullessa päätettiin lopullinen nimi Netasta tuli Iitan kautta Iitu(ei hajuakaan mistä tuli..) Mette(voimakas taistelija) Maria(suvussa kulkeva nimi) joka sopii tummalle tempperamenttiselle neitillemme kuin nakutettu (nimeä on helppo "huutaa"..). Nyt odotan tosikkoa ja ollaanhan me taas nimi "päätetty" ainaki pojalle (ehkä), mutta jos onki tyttö niin eipä leikkaa yhtään kun tuntuu ettei Iitun nimeen saa rimmaamaan oikein mitään sopivaa kolmiosasta nimä..täytyy siis odotella ja katsella minkä näkönen kaveri on tuloillaan(= Tässä tulevassakin "tapauksessa" nimi tullaan paljastamaan vasta kastejuhlassa eikä yhtään aiemmin vaikka kuinka jotkut tivais(=
 
Takaisin
Top