Nimi?

Emmy'

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Hei kaikille huhtimammoille!

Joko olette päättäneet pikkuisillenne nimen/nimet? Minulla on sellainen tilanne, että olen joskus viisitoista vuotiaana päättänyt, minkä nimen annan pojalleni jos pojan saan. No - rakenneuä:ssä selvisi, että poikahan se sieltä on tulossa, niin nyt sitten olisi nimi valmiina! Mieheni on myös mieltynyt nimeen ja pitää sitä oikein hyvänä nimenä pojalle. Haluan kuitenkin nähdä pojan ennen kuin päätän, että nimi on päätetetty. Jos poika ei olekaan tämän nimen näköinen, niin täytyy sitten vaihtaa? Onko teillä jokin suvussa kiertävä nimi tms. jonka haluatte antaa, vai?
 
Meillä on pienimuotoinen kiistely tulevan pojan nimestä..:) Meillä mieheni kans on erittäin erilainen nimi maku(erityisesti pojan nimestä), vielä ei olla täysin yhteisymmärrykseen päästy asiasta. Jos tulossa olisi tyttö, niin nimi olisi jo ollu valmiina. Esikoistytölle päätimme nimen jo alkuraskauden aikana eikä siitä ollut minkäälaista erimielisyyttä :) Ja typy oli vielä juuri nimensä näköinen. Miehellä on joku pakkomielle saada kaikille lapsille O:lla alkava toinen nimi.. Hänen pojallaan aikaisemmasta liitosta on Oliver toinen nimi, tytöllämme on Olivia ja tästä tulevasta tulee sitten Oskari..:) Etunimi on sit vielä hakusessa. Onneksi on viel muutamia kuukausia aikaa taistella nimestä joka miellyttää molempia:)
 
Meillä on pojalle nimi valmiina. Etunimi on sellainen jonka olen jo kauan sitten ajatellutkin antavani jos poika tulee ja mies innostui myös nimestä sen aikanaan kuultuaan, hänen suvussaan on kyseinen nimi! Toki täytyy sitten aikanaan katsoa sopiiko valittu nimi kantajalleen! :) Tytölle ei yhtä selkeää suosikkia vielä ole. Sukupuolta emme siis tiedä vielä emmekä halua tietää etukäteen. 
 
Emmy: mulla ihan sama juttu ku sulla! päätin 14v. et jos saan pojan sille tulee tää tietty nimi.. :D

meillä on siis pojalle etunimi mut ei toista nimeä. miehellä menee suvussa yks nimi mut ei olla ihan varmoja aiotaako käyttää sitä ku se on jo niin monella jne...
tytölle meillä on sit taas toinen nimi mut ei etunimeä. ja tytöllä toisen nimen idea menee meiän suvussa. eli ei oo tiettyä nimeä mikä kiertäis mut idea on sama. :)

onneks on viel aikaa miettiä nimeä! :D
 
Meille pitäisi tulla tyttö ja etunimi on valmiina.. Olisi pojallekkin.. Mutta toinen nimi onkin sitten hakusessa, en oo ees asiaa kauheesti miettiny kait se sit jostai keksitää.. Me ollaan silleen päätetty nimet et oon ihan almanakan ottanu käteen ja vetäny yli kaikki mitkä ei miellytä sitten oon kirjottanu jäljelle jäävät paperille ja lisännyt almanakkaan kuulumattomat miellyttävät nimet listaan ja vieny lapun ukolle joka on sitten karsinu ehdottomasti huonot nimet pois. Ja sitten niitä ollaan siitä karsittu enemmän tai vähemmän vuorotellen.  Näin ollaan päästy sellaiseen nimeen joka miellyttää milempia jossain määrin. :)
 
Ovatko teidän vanhemmat olleet innokkaasti vaikuttamassa tulevan lapsenlapsen nimen valitsemiseen? Minun vanhempani nimittävät lastamme nyt Veetiksi (mikä siis ei ole minun ja mieheni päättämä nimi). Minua lähinnä huvittaa varsinkin isäni yli-innokkuus tulevan lapsen tulossa. Voi olla, että sitten huhtikuussa ei huvita enää.. ;) Ymmärrän hyvin, että jotkut haluavat että tietyt nimet kiertävät sukupolvelta toiselle. Aion vaan nyt pitää itsepintaisesti tuon nimen minkä olen jo yli kymmenen vuotta sitten päättänyt (varsinkin kun mieheni tykkää siitä myös!) Oletteko enemmän uusien vai perinteisten nimien kannattajia? Minä olen enemmän perinteisten nimien kannalla, vaikka ei tietyt uudetkaan nimet hullumpia ole. Itse en vain antaisi pojalleni esimerkiksi nimeä Nuu. Mikä on sinällään herttainen nimi pienelle pojalle, mutta 50-vuotiasta Nuuta on vaikea kuvitella! :D
 
Meillä on pojalle nimi jo valmiina tytölle olisi ehkä etunimi, mutta saattaa vaatia vielä mietintää lisää. Emme viimeksikään tienneet kumpaa odotamme joten mietimme kummallekin sopivat nimet valmiiksi. Tyttö nimi tuli viimeksi käyttöön, joten nyt on pojan nimi valmiiksi odottamassa.
Meillä ei ole kummankaan vanhemmat puuttuneet nimen harkintaan. Meillä ei ole suvussa kulkevia nimiä joten ihan on omasta valinnasta kiinni.
Olemme itse perinteisempien nimien kannalla. Ei ehkä haluaisi ihan samanlaista kuin kaikilla muilla mutta ihan perus suomalainen nimi pitää keksiä.
 
Takaisin
Top