Nimet

Me pidetään nimiäiset ja siellä ilmoitetaan vauvan nimi, pitää sit suunnitella jotain ohjelmaa sinne... Saattaa olla kova paikka sukulaisille kun kaikki muut suvun vauvat on kastettu (ristiäiset siis)... Mutta kun nykyisin emme kuulu enää kirkkoon niin nimiäiset on se meidän juttu :)
 
Meillä on ristiäiset. Nimi ilmoitetaan silloin kaikille. Paitsi ehkä mun sisko ja hyvä ystävä saattaa tietää ennen sitä :hilarious:
Ei mitkään överit juhlat, lähinnä kummit, mummit ja mun kaks siskoa perheineen. Miehen puolelta saattaa kans sen pikkuveljet tulla.aikaisemmin listalta löyty myös mun tätejä ym mut nyt saa sellainen ylim jäädä.
Ainoa ohjelma on ku pappi kastaa nimen ja sitte juodaan kakkukahvit. Loppu mennää vauvan ehdoilla:joyful:
 
Meillä on ristiäiset. Nimi ilmoitetaan silloin kaikille. Paitsi ehkä mun sisko ja hyvä ystävä saattaa tietää ennen sitä :hilarious:
Ei mitkään överit juhlat, lähinnä kummit, mummit ja mun kaks siskoa perheineen. Miehen puolelta saattaa kans sen pikkuveljet tulla.aikaisemmin listalta löyty myös mun tätejä ym mut nyt saa sellainen ylim jäädä.
Ainoa ohjelma on ku pappi kastaa nimen ja sitte juodaan kakkukahvit. Loppu mennää vauvan ehdoilla:joyful:
Meillä aikalailla sama kaava :)
Kotona pidetään.
 
Meillä on ristiäiset. Nimi ilmoitetaan silloin kaikille. Paitsi ehkä mun sisko ja hyvä ystävä saattaa tietää ennen sitä :hilarious:
Ei mitkään överit juhlat, lähinnä kummit, mummit ja mun kaks siskoa perheineen. Miehen puolelta saattaa kans sen pikkuveljet tulla.aikaisemmin listalta löyty myös mun tätejä ym mut nyt saa sellainen ylim jäädä.
Ainoa ohjelma on ku pappi kastaa nimen ja sitte juodaan kakkukahvit. Loppu mennää vauvan ehdoilla:joyful:

Täällä kans mennään samalla kaavalla aikalailla, tosin ei olla vielä päätetty pidetäänkö juhla kotona vai vuokrataanko joku tila, jos lapsen syntymän jälkeen vielä saadaan jostain vuokrattua. Esikoisen ristiäisten aikaan järjestin itselleni niin kamalan stressin siivoamisesta, tarjoilusta ja muusta että kun lopulta kasteen hetki tuli niin mua vain huimasi, eikä mulle jäänyt mitään muistikuvia kastetilaisuudesta kun stressi laukesi just ennen tilaisuuden alkua.:hilarious:

Meillä on jo koko nimi tytölle mietittynä, ensimmäinen nimi harvinainen niinkuin esikoisellakin ja toinen ja kolmas nimi suvusta. Jos sattusikin olemaan poika niin sitten etunimi pitäisi vielä keksiä.:rolleyes:
 
Me tehdään samalla tavalla kuin esikoisestakin, eli kutsumanimi ilmoitetaan heti lapsen syntymän jälkeen tai kun se on varmasti päätetty, ja loput nimet salataan ristiäisiin asti. En jaksais millään varoa nimen lipsauttamista kuukausia niin siksi näin :)
 
Meillä esikoinen, neiti 2v, on kertonut kaikille, että meille tulee vauva Nooa. Eli hoidossa ja kaikissa kaveriperheissä luultiin, että se on nimenä. Ainut vain, että tyttöä odotellaan... details! :D
 
Tänne vois antaa nimivinkkejä niitä kaipaaville :)
Minä toivoisin luovaa ideointia tytön nimeksi jossa olis d-kirjain.
Kun sisarukset ja serkut ovat Aada, Nadja, Linda niin tällekin tulokkaalle pitäisi keksiä kiva d-nimi :)
Saa olla joku ihan "omakeksimä" muunnoskin, eikä tarttee löytyä mistään kalenterista...

Mites olisi Delia? Vai oliko oma suosikki jo löytynyt? :)
 
Meilläkin nimet valmiina.mutta pojan etunimelle haluaisin vielä vaihtoehdon.koska on niin erilainen kuin tyttöjen nimet ja haluaisin yhtäläisyyttä.saakin ehdottaa nimeä missä e ja r ja saa olla erikoinenkin mutta kuitenkin ihan järkevä.
 
Meilläkin nimet valmiina.mutta pojan etunimelle haluaisin vielä vaihtoehdon.koska on niin erilainen kuin tyttöjen nimet ja haluaisin yhtäläisyyttä.saakin ehdottaa nimeä missä e ja r ja saa olla erikoinenkin mutta kuitenkin ihan järkevä.

Jere
Erno
Vertti
Perttu
Jerno
 
Muokattu viimeksi:
Meidän poju on Petro :)
Kerkko, Herkko, Jeremias, Antero, Santeri, Rene, Reko, Petrus, Eerik, Kare...
 
Eero, Kasper, Jasper, Tero, Valtteri, Oliver, Petteri, Elmeri, Severi..
 
Meilläkin nimet valmiina.mutta pojan etunimelle haluaisin vielä vaihtoehdon.koska on niin erilainen kuin tyttöjen nimet ja haluaisin yhtäläisyyttä.saakin ehdottaa nimeä missä e ja r ja saa olla erikoinenkin mutta kuitenkin ihan järkevä.

Kannattaa käyttää vaun omaa nimikonetta. Er -yhdistelmällä antoi hyvin paljon eri nimiehdotuksia. :)

Erkki, Eero, Pertti, Tero, Jere, Valtteri, Santeri, Oliver, Erik, Peter, Kasper, Robert, Petteri, Perttu, Rainer, Terho, Alexander, Antero, Anders, Elmeri, Kalervo, Jasper, Severi, Erno, Kasperi, Jesper, Per, Jerry, Verneri, Eerik, Vertti, Christer, Casper, Erkka, Roger, Krister, Aleksanteri, Jeremias, Waltteri, Albert, Eric, Christoffer, Hermanni, Valter, Eevert, Walter, Christopher, Kristoffer, Birger, Sergei, Mertsi, Asser, Herman, Bernt, Erkko, Ernst, Elmer, Petter, Aleksander, Berndt, Herkko, Bertel, Holger, Evert, Verner, Helmer, Jermu, Kerkko, Jesperi, Terno, Jeremia, Wilmer, Bertil, Kullervo, Valeri, Sergey, Greger, Werner, Jero, Eerikki, Roberto, Eevertti, Werneri, Jeremy, Jeri, Valtter, Jerker, Asseri, Jasperi, Verne, Herbert, Jeremi, Jerri, Kristofer, Bert, Ere, Oliwer, Bernhard, Helmeri, Raineri, Melker, Ermo, Serguei, Jerome, Waltter, Robertino
 
Esikoinen kastettu. Erosin kirkosta. Mitähäb toisen kanssa. Onkoveriarvoista pitää vain nimiäiset? Ei oikein kummeja tiedossa. Onko kaikilla muilla?
 
Takaisin
Top