Neuvolat, ultrat yms.

Mulla on istukka edessä alhaalla mutta ei pitäisi olla esteenä alateitse synnytykselle. Sitä tarkkaillaan samalla kun alan viikosta 34 ravaa kasvukontrolli ultrissa. Ei oo tietoo mistä johtuu mutta loppuraskaudessa pikkaset ei kasva mun mahassa niikun pitäis vaikka kaikki näyttää olevan kunnossa.
 
Mulla on tosi ärsyttävä neuvolatäti. Lisää vaan stressiä ja hölöttää asioita ku olisin ekaa kertaa raskaana. Onneksi sitä tarvii nähdä äärimmäisen vähän
 
Mun neuvolatädillä tärkein asia on ollut mun painosta hössöttäminen (lähtöpaino on ollut hoikka eikä kiloja ole kertynyt kuin aika maltillisesti), mutta sitten on unohtanut mm. kaikki hemoglobiiniseurannat, mitä en alussa itse tajunnut liputtaa kun tuudittauduin siihen, että mulla on normaalisti ollut suht korkea hb. Muutenkin tuntuu olevan enemmän hössöttäjä kuin asiaihminen, joka ei ehkä mun tyyppiselle sovi - myös varmaan henkilökemiajuttuja.. ihan perusmukava kuitenkin siis onneksi, muuten olisi mennyt vaihtoon.
 
Meillä myös viime viikolla rakenneultra takana ja kaikki kunnossa. Toista poikaa luvattiin, ihan selvästi näkyi :p Ehkä hieman enemmän toivoin tyttöä, ja tytölle olisi ollut ihana nimikin valmiina, nyt täytyy vääntää miehen kanssa sitten sopivasta pojan nimestä! :grin Mutta pääasia että pienellä on kaikki kunnossa. Mulla on istukka takana just sopivassa paikassa, mutta ainakaan vielä ei ole liikkeet tuntuneet niin että mies olisi käteen tuntenut vatsan päältä. Poika olikin vatsassa ihan sykkyrässä, kun luulin että on pää ylöspäin ja potkii jaloilla alas, mutta onkin pää alhaalla ja jalat siellä korvien vieressä... :eek:
 
Mulla on tosi ärsyttävä neuvolatäti. Lisää vaan stressiä ja hölöttää asioita ku olisin ekaa kertaa raskaana. Onneksi sitä tarvii nähdä äärimmäisen vähän
Mun neuvolatäti on kans vähän hölö, ja jotenkin ei kemiat ihan kohtaa. Vaikka ei hänessä ole mitään vikaakaan, mutta hän on sijaisena aiemmalle jonka kanssa tulin hyvin juttuun esikoisen neuvola-ajoilla niin toivon, että tulis tää vakkari tässä syksyllä vielä takas.... Tää nykyinen terkka ei oikein osaa sanoa mitään mihinkään, eli ei kannata edes kysellä häneltä vaan ottaa ihan itse selvää. Vähän mietin että miten esikoista odottava jolla olis jotain ongelmia vielä raskaudessa mahtais hänen kanssaan pärjätä.
 
Mun neuvolatäti on kans vähän hölö, ja jotenkin ei kemiat ihan kohtaa. Vaikka ei hänessä ole mitään vikaakaan, mutta hän on sijaisena aiemmalle jonka kanssa tulin hyvin juttuun esikoisen neuvola-ajoilla niin toivon, että tulis tää vakkari tässä syksyllä vielä takas.... Tää nykyinen terkka ei oikein osaa sanoa mitään mihinkään, eli ei kannata edes kysellä häneltä vaan ottaa ihan itse selvää. Vähän mietin että miten esikoista odottava jolla olis jotain ongelmia vielä raskaudessa mahtais hänen kanssaan pärjätä.


Siis mun neuvola täti stressas mitä teen jos oon yksin lasten kanssa kotona ja synnytys käynnistyy ja entä kun vauva tulee miten sitä sit pärjää ja kun hän ei nyt tiedä miten tässä raskausaikana kannattaisi nähdä että nähdäänkö harvoin vai usein ja kun paino ei ole noussut kun 200grammaa koko raskausaikana niin muistanko varmasti päivisin syödä ja siis voi luoja. Meil jäi just ihana neukkutäti eläkkeellä ja sen tilalle tuli tää on kyl ärsy hänet on tosi moni vaihtannut pois kun rakastaa tyrkkää kaikille vaik mitä lähetteitä jne.

Siis tilanne se et meidän tukiverkosto asuu meistä 40-60 kilsan päässä mut silti en asiaa stressaa kaikki menee kyllä omalla painollaan.
 
Noita,kun lukee tulee omat painajaisneuvolat mieleen ja oon NIIIIIN kiitollinen tästä omasta ihanasta sattumasta:joyful:
 
Meillä kans rakenneultrassa kaikki hyvin! Sukupuoli olikin jo tiedossa aiemmin.

Ainoa mikä tuli esiin, on että istukka oli etuseinämässä mutta peitti kuitenkin kohdunsuun. Sain kontrolliultran rv:lle 32. Tätä nyt vähän tässä stressailen, mutta totesi siis, että monella on tässä vaiheessa (20+0) tuossa kohtaa, nousee sitten melkein kaikilla ylemmäs kohdun kasvaessa. Istukka ei siis ole muuten alhaalla eikä ole ”etinen” istukka vaan se alaosa vain peittää kohdunsuun. Onko muita kohtalontovereita tai kokemuksia tällaisesta? :rolleyes: Kätilö sanoi, että tuo istukan paikka selittää pienet rusehtavat vuodot sekä supistusherkkyyden, joten ainakin niille löytyi selitys...

Pakko kommentoida tätä omaa tilannettani, eli tuli käytyä tuossa yksityisellä, samalla jolla kävin just ennen rakenneultraa. Mullahan tosiaan heräsi epäilys, että onkohan se kätilö katsonut väärin tuon istukan paikan, kun ei aivan täysin pätevimmästä päästä vaikuttanut olevan. Synnytyksiin ja perinatologiaan erikoistunut gyne ei myöskään löytänyt tuolloin ennen rakenneultraa, että istukka olisi osaksikaan kohdunsuun päällä. Tarkistettiin siis nyt, ja istukka ei ollut lähelläkään kohdunsuuta! Eli siis täysin etuseinämässä oli, alaosakaan ei ollut lähellä kohdunsuuta.

Että suosittelen ehkä käymään yksityisellä, jos vastaavaa... rakenneultrassa hätäisesti vatsan päältä katsottu tilanne usein antaa monia ”virhediagnooseja”. Luotto tuohon julkiseen puoleen nyt itsellä aika nollassa, mutta onneksi kaikki oli hyvin!

Samoin kohdunsuun tilanne tsekattiin nyt samalla ja se oli täsmälleen sama (kiinni ja melkein 5cm) kuin ennen tätä supisteluepisodia, eli mulla ei ole supistelut vaikuttaneet sinne mitenkään. Siitäkin helpotus :)
 
Pakko kommentoida tätä omaa tilannettani, eli tuli käytyä tuossa yksityisellä, samalla jolla kävin just ennen rakenneultraa. Mullahan tosiaan heräsi epäilys, että onkohan se kätilö katsonut väärin tuon istukan paikan, kun ei aivan täysin pätevimmästä päästä vaikuttanut olevan. Synnytyksiin ja perinatologiaan erikoistunut gyne ei myöskään löytänyt tuolloin ennen rakenneultraa, että istukka olisi osaksikaan kohdunsuun päällä. Tarkistettiin siis nyt, ja istukka ei ollut lähelläkään kohdunsuuta! Eli siis täysin etuseinämässä oli, alaosakaan ei ollut lähellä kohdunsuuta.

Että suosittelen ehkä käymään yksityisellä, jos vastaavaa... rakenneultrassa hätäisesti vatsan päältä katsottu tilanne usein antaa monia ”virhediagnooseja”. Luotto tuohon julkiseen puoleen nyt itsellä aika nollassa, mutta onneksi kaikki oli hyvin!

Samoin kohdunsuun tilanne tsekattiin nyt samalla ja se oli täsmälleen sama (kiinni ja melkein 5cm) kuin ennen tätä supisteluepisodia, eli mulla ei ole supistelut vaikuttaneet sinne mitenkään. Siitäkin helpotus :)
Oho! Aikamoista, että noin on katsottu väärin.

Toisaalta itse sain vahingossa ensimmäisessä ultrassa toisen potilaan ultrakuvan, että ei näistä aina tiedä...
 
Eilinen ultra oli kyllä niin maailman paras! 10 pistettä Medisonarille. :happy093Ultralääkäri (semmoinen iäkkäämpi mies) oli tosi ammattilaisen oloinen ja jaksoi vielä eläytyä meidän innostukseen uusina vanhempina vaikka on tehnyt eläessään varmaan about tsiljoona ultrausta. :grin

Saatiin paljon hyviä kuvia ja vauvan vointi on perinpohjin tarkistettu. Istukan/napanuoran virtaukset myös ja aivojen virtaukset. Huh, mielenrauha! :rolleyes:Istukka pitää vielä kontrolloida ennen synnytystä kun se on vain puoli senttiä kohdunsuulta.

Virkeä Pikkuinen on, vaikka tosiaan hiukan pieni viikkoihin nähden 28+3 eli kilon painoarvio tuli. Pienuus nyt ei kumminkaan ole mikään "vika" eikä varsinkaan haittaa kun tyttö tulossa. Poika varmaan "tahtoisi" olla vähän massiivisempi. :grin

Mulla on kanssa tosi mukava neuvolahoitsu ja neuvolalääkäri samaten. Mistään ei olla nillitetty, ainoastaan katsottu mm. verenpaineen perään.
 
Eilinen ultra oli kyllä niin maailman paras! 10 pistettä Medisonarille. :happy093Ultralääkäri (semmoinen iäkkäämpi mies) oli tosi ammattilaisen oloinen ja jaksoi vielä eläytyä meidän innostukseen uusina vanhempina vaikka on tehnyt eläessään varmaan about tsiljoona ultrausta. :grin

Saatiin paljon hyviä kuvia ja vauvan vointi on perinpohjin tarkistettu. Istukan/napanuoran virtaukset myös ja aivojen virtaukset. Huh, mielenrauha! :rolleyes:Istukka pitää vielä kontrolloida ennen synnytystä kun se on vain puoli senttiä kohdunsuulta.

Virkeä Pikkuinen on, vaikka tosiaan hiukan pieni viikkoihin nähden 28+3 eli kilon painoarvio tuli. Pienuus nyt ei kumminkaan ole mikään "vika" eikä varsinkaan haittaa kun tyttö tulossa. Poika varmaan "tahtoisi" olla vähän massiivisempi. :grin

Mulla on kanssa tosi mukava neuvolahoitsu ja neuvolalääkäri samaten. Mistään ei olla nillitetty, ainoastaan katsottu mm. verenpaineen perään.


Lohdutuksen sananen pieni kokoinen kirii äkkiä käyrät kiinni. Itselleni syntyi täysiaikaisena poika joka painoi 2580g eikä mennyt kovin pitkään imetyksellä kun oli 13% ylipainoinen
 
Takaisin
Top