Neuvolan vaihto

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko vaihtaneet neuvolaa? Tai omaa terveydenhoitajaa toiseen?

Me ollaan muutettu aika monta kertaa, esikoinen on ollut kirjoilla neljässä eri neuvolassa ja kuopus kolmessa. Raskausaikoina ei neuvola vaihtunut kesken kaiken. Oma terkka on aina ollut mukava ja pätevä, ei ole ollut tarvetta vaihtaa toiseen omasta tahdosta.

Olen vaihtanut sekä terveydenhoitajaa että neuvolaa. Terveydenhoitajan vaihto tuli, koska koin th:n käytöksen epäasiallisena ja töykeänä, että huoltani vähäteltiin lapsen ollessa vauva. Ei ollut kovin kivaa poistua itkien pois neuvolasta, kun ei tiedä millainen päivä th:lla sattuu olemaan juuri sinä päivänä. Tuntui paljon paremmalta päästä toiselle th:lle, joka oli asiallinen :thumbs-up:

Seuraava vaihto tulikin sitten muuton yhteydessä, ja nyt käymme eri neuvolassa, kun asuinalue vaihtui. Toki välillä on käynyt eri terveydenhoitajilla myös raskausaikana, heilläkin on lomat ja muuta. Nyt edessä on taas th:n vaihto, koska nykyinen vaihtaa toimipaikkaa. Kokemus neuvoloista ja terveydenhoitajista on yleisesti positiivinen, mutta joskus omalle kohdalle nyt sattuu se yksilö, jonka kanssa kemiat eivät vaan pelaa.

3 raskautta, 3 eri neuvolaa ja siis 3 eri th:ta :Smiling Face With Open Mouth en ole koskaan terkkarin takia vaihtanut vaan muista syistä esim. halusin pienempään ja rauhallisempaan neuvolaan sekä muutto

3 eri neuvolaa muuttojen takia, terveydenhoitajia tainnut olla yhteensä 5 + sijaiset. Nykyinen hoitaja ollut kohta 5v sama ja aivan ihana, niin samanhenkinen vaikka paljon minua vanhempi.
En ole itse vaihtanut hoitajaa, esikoisen kanssa olisi kyllä varmaan kannattanut, mutta muutto oli tiedossa jo niin ei enää jaksanut. Ei vaan kemiat kohdannut ja hänen antamansa ohjeetkin meni niin ristiin joka kerralla, että aina teki väärin vaikka ensin käskettiin näin tehdä..

Mä vaihdoin tässä raskaudessa omasta tahdosta neuvolaa ja sitä myöten myös terveydenhoitajaa. Emme olleet tyytyväisiä terveydenhoitajan ammattitaitoon, jäi hänestä todella epävarma olo. Neuvola myös hieman ränsistynyt (siellä oli esim. todella kylmä) ja vaikeamman matkan päässä julkisilla kuin tämä uusi. Olemme tyytyväisiä uuteen neuvolaan ja uusi terveydenhoitaja on aivan ihana! Toivottavasti pysyis pitkään samana!

Me ollaan muutettu kerran niin että neuvola vaihtui vaikka muuttomatka oli alle kilometrin. Hoitaja on vaihtunut nyt muuton jälkeen kolmesti kun hoitaja on vaihtanut työpaikkaa/yksikköä. Vähän rasittavaa kun saa avata taustoja aina uudestaan eikä uuteen ole heti alkuun niin luottamuksellinen suhde. Sijaisia on myös ollut jonkin verran.

Me ollaan vaihdettu terkkaria omassa neuvolassa. Oma terkkari vaihtoi työpaikkaa ja meidän uudeksi terkkariksi olisi tullut oma terkkaa muutaman kerran tuurannut terkkari, jonka kanssa kemiat ei vaan kohdannut. Alettiin sitten käydä meitä viimeksi hoitaneella terkkarilla. Koronan, oman terkkarin lopettamisen ja kesälomien takia meillä 4 eri terkkaria putkeen.

Minua ja esikoista palloteltiin aikoinaan neljässä eri neuvolassa, vaikka emme muuttaneet yhtään minnekään. (Lähineuvola lakkautettiin juuri sopivasti. ) Aina eri henkilö vastassa ”omahoitajan” taisin tavata kerran.

Vihdoin viimein päädyimme nykyiseen neuvolaamme, jossa kuopuskin käy. Toki sielläkin on vastassa aina uusi henkilö, joten mitenkään järkevää touhu ei ole.

Koronan varjolla myös esikoisen 6v neuvola peruttiin kokonaan. Paras vitsi oli kuitenkin, kun koronan takia kuopuksen 1-v hammashoitoon olisi päässyt vain etäyhteydellä. Siihen sanoin, että kiitos mutta ei kiitos.

Mä vaihdoin viime raskaudessa neuvolaa, kun oma neuvola olis ollut muuton myötä kauempana, kuin tämä mihin vaihdettiin. Onnistui näppärästi tk:ta vaihtamalla, toki kaikki terveyspalvelut vaihtui samalla sinne, mutta onhan nekin nyt tosiaan lähempänä. Terkkari on pysynyt täällä samana, kun edellisessä neuvolassa oli varmaan kolmas jo menossa ja kuulema taas on vaihtunut.

Takaisin