Neuvolan sosiaalityöntekiä?

Anna-K

Jostain jotain jo tietävä
Moi!
Kävin tänään nt-ultrassa, jossa lääkäri ehdotti jos haluaisin käydä juttelemassa neuvolan sosiaalityöntekijän kanssa. Lapsen isä ei ole kuvioissa mukana, ja minulla on masennus taustaa, ilmeisesti ehdotti tästä johtuen.

Jäi kuitenkin hieman epäselväksi, mitä tuo sos.työntekiä tekee? Oon raskaudesta iloinen ja kaikki on muutoin hyvin, ongelmia ei siis ole.

Onko kellään hajua, miten tuo neuvolan sossu eroaa esim neuvolan psykologista? :)
 
Meillä tuo tarkoittaisi varmaan neuvolan perhetyöntekijää, joka täällä on psykiatrinen sairaanhoitaja. Toki keskusteluapua saa sitä kautta, mutta varmaan haluavat kartoittaa myös muun tuen ja avun tarpeen. Esimerkiksi kotiapua olemme itse saaneet sitä kautta maksutta ennaltaehkäisevänä lastensuojeluna. Tarvittaessa lähettää eteenpäin hoitoon, jos jotain syytä sellaiseen olisi.

Kannattaa selvittää oman neuvolan terveydenhoitajan kautta tarkemmin, miten juuri sinä hyötyisit eniten. :)
 
Mä jäin raskausaikana yksin kun mut jätettiin ja olin tuolloin rv 30. Neuvolan kautta sain ajan neuvolan perhetyöntekijälle ja naistenklinikan sosiaalityöntekijälle, kummankin luona kävin juttelemassa ja siellä kerrotiin juuri tukiverkosto asioita ja käytiin muutenkin mun elämää läpi.. Mä suosittelen ainakin että kannattaa käydä juttelemassa siellä :)
 
Takaisin
Top