Aamulla oli neuvola, viikkoja 30+6.
Edellinen neuvola oli lääkärineuvola 27+1
Paino: +512g/vk (painoa +4,5kg verrattuna ennen raskautta, ekasta neuvolasta +6kg)
Turvotus: - (-)
RR: 115/66 (110/63)
Pissa: - - (- -)
Hb: ei mitattu (119)
Sf: 27,5cm (27cm, eri mittaaja)
Tarjonta: rt?
Syke: 138 (130)
Liikkeet: + (+)
Rautaa on syöty rv11 lähtien.
Pelkäsin vähän mitä neuvolassa sanotaan tuosta sf-mitasta, kun tuo raskausdiabetes on ja olen syönyt ihan normaalisti ja herkutellutkin (kuitenkin sokerit ok), niin pelkäsin että vauva on jo kasvanut isoksi. Mutta se olikin nyt ihan keskikäyrällä ja esikoisen kohdalla samalla raskausviikolla mitta on ollut jo 30cm.
Torstaina onkin sitten ultraus, kun viimeksi lääkärineuvolassa lääkäri halusi varuulta ultrata minut rv30-32 vauvan koon takia. Olen "panikoinut" että vauva on jo nyt isompi viikkoihin verrattuna, mutta onneksi tosiaan nyt neuvolassa tuo sf oli ok ja neuvolan täti sanoi, että ei vauva ainakaan liian isolta tunnu ja hyvin on vielä tilaa kasvaa.
Ensin neuvolan täti sanoi, että vauva on perätilassa, mutta kun kuunteli sykkeet, niin tämä tuumasi, että voi sittenkin olla pää alas päin, kun sykkeet kuuluu niin alhaalta. Mutta kuulemma on tilaa vielä kääntyä ja torstaina sitten siellä ultrassa selviää, kummin päin vauva on.
Ai niin, kun neuvolan täti katsoi pissan, niin tämä kysyi onko minulla valkovuotoa, kun pissassa oli vähän leukkareita, mutta muuten ihan ok ja kysyi vielä, että eihän vuoto ole kokkareista. Silloin ei tarvitse huolestua. Valkovuotoa on ollut jo varmaan 2kk, kokkareista ei ole, limaista vain. Välillä tulee vähän enempi, välillä vähempi, mutta pikkuhousun suojaa pakko käyttää.
Eipä tullut sitten kysyttyä mitä vaaraa nuista leukkareista on? Edellisessä raskaudessa ei ollut tai ei ainakaan puhuttu...