Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Voi ei, onpa kurjaa että oli turha reissu!Tänään käytiin miehen kanssa ensi käynnillä. Kauheaa myöntää, mutta itsekin koin käynnin jotenkin vähän turhaksi, vaikka tämä on meidän esikoinen..Jutusteltiin, mutta ei ehkä löytynyt kovin erityistä yhteyttä kyseisen terveydenhoitajan kanssa, joten ei sitä juttukaan määräänsä enempää riittänyt
ei myöskään oikein osattu kysyä vielä tässä vaiheessa mitään kummempaa.
Varattiinko siellä lääkäriaikaa?Joo varattiin aika lääkärille lokakuulle ja neuvola-aika myös jo jonnekin marraskuulleVoi ei, onpa kurjaa että oli turha reissu!Varattiinko siellä lääkäriaikaa?
Meillä on siihen varattu peräti 90 minuttia niin saa nähdä meneekö ihan niin kauan. Mutta on vielä 3 viikkoa aikaa!
Mulla myös varattuna ehkä parin viikon päähän. Onneksi meillä tää toisen lapsen ensikäynti sovitiin videopuhelulla niin ei tarvitse mennä sinneVarattu on ja ensi viikolla olisi. Jotenkin koen tän ensikäynnin tosi turhaksi, kun toinen lapsi kyseessä. Kuitenkin semmosta perushöpinää vaan, niin voisin vaikka passata kokonaankin ...![]()
Mulla myös varattuna ehkä parin viikon päähän. Onneksi meillä tää toisen lapsen ensikäynti sovitiin videopuhelulla niin ei tarvitse mennä sinne![]()
Mukava neuvola täti kenen kanssa helppo asioida on kultaa!Meillä on niin ihana neuvola ihminen et juttua menee asian vietestäkinettä mulla kuluu aikaa siellä ja otan kaikki ajat vastaan mitä annetaan. Ja kun meillä ultrataan joka kerta
paitsi ei taideta enää loppu raskaudessa ultrata
Et en ihan osaa tähän vastata puolueettomasti. Mut jos tuntuu et ei oo tarvetta käydä niin eihän oo pakko käydä ku ne pakolliset. Joku osaa varmaan ne kertoo paremmin
![]()
Mutta hän on kiva ja helppo lähestyä. Osaa kyllä asiansa, mutta toki kun oon pitkä kokemus, niin helposti sanoo oireisiin ja muihin, että normaalia. Joihinkin voisi haluta sellaista yhteistä mietintää asiasta. Toki kiva siitä, että ei myöskään selittele turhia. Monesti jutellaan ihan muuta ja kysyn sitten ne mitä siinä hetkessä haluan tietää. Ja aikaisemmin ollut insuliinihoitoinen radi ja käynnit äitipolilla, niin ollaan sitten perus neuvolan käyntejä vähennetty. Tämä varmasti nytkin edessä. Mietin, että taidan taas kieltäytyä sokerirasituksesta ja alkaa vain mittailemaan arvoja. Se rasituksessa olo tuntuu ihan hirveältä ajatukselta, kun muutenkin ällöttää.Hassua ettei mieheltä kysytty mitään, meillä esikoisen ekassa neuvolla mieheltä kysyttiin paljon kans mietteitä ja tuntemuksia ja meidän työ- ja asumiskuvioitaNyt on eka neuvolakäynti takana, oli tosiaan aika lailla yleistä asiaa, vajaa tunti meni. Mieheltä ei kysytty mitään, oli varmaan vähän tylsää!Onneksi sain paljon lappuja mukaan itse luettavaksi niin ei tarvinnut kuunnella kun lukevat sanasta sanaan esim. ruokarajoituksia. Ja olisivat antaneet "Vauvan odotus"-oppaan mukaan mutta mulla oli se jo ja olen jo kohta opetellut sen ulkoa niin en tarvinnut toista
Mutta nyt on lähetteet veri- ja virtsakokeisiin, ultra-aika tulee tekstiviestillä ja seuraava neuvola sitten marraskuussa!![]()
Joo!Hassua ettei mieheltä kysytty mitään, meillä esikoisen ekassa neuvolla mieheltä kysyttiin paljon kans mietteitä ja tuntemuksia ja meidän työ- ja asumiskuvioita