Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja -
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

-

Satasella mukana keskusteluissa
Loin ketjun jo valmiiksi odottamaan, kun kohtahan ensimmäiset neuvolakäynnit ja ultrat (varhaisultrat) ovat käsillä niin olisi kiva kuulla kuulumisia sieltä :)

Mä lisäilen tänne nyt tämän vapaaehtoisen varhaisultran. Omien hermoilujeni takia menin ja hyvä niin. Suoritettiin mehiläisessä (hinta 120€)

LA muuttui roimasti ja pikkutyyppi olikin nuorempi kuin mitä oletettu.
Alakautta tehty ultra, yksi kirppu löytyi oikeassa paikassa ja sydänkin väpätti jo vimmatusti. Säälittävän kokoinenhan tuo on n 3mm ja koneen mukaan vastasi viikkoja 5+6<3

Koska oletettiin raskauden edellisten menkkojen perusteella olleen pidemmällä, mulla on neuvola jo ensi maanantaina. En ajatellut sitä siirrellä, koska käsittääkseni aika on varattu mukavien juttelulle ja tietopaketille. Eipä tuo haittaa vaikka nyt jo menenkin ;)

Kilpirauhasen liikatoiminnan vuoksi, seuranta siirtyi suoraan kättärin äitiyspolille. Juoksen siis verikokeissa kuukausittain ja keskeustelen hoitavan lääkärin kanssa lääkityksen tilanteesta. EIpä tuo muuten pitäisi raskausaikaan varsinaisesti vaikuttaa :)

Neuvolassa ja varhaisultrassa käyty! Neuvolakäynti kyllä rauhoitti mieltä, uskallan taas syödä normaalimmin, kaikkea saa syödä, mutta kohtuudella! Ei siis tarvitse vältellä jouluna maksalaatikkoa tai juustoja ;)

Ultrassa kaikki hyvin! Näkyi 1cm pitkä pikku murunen ja sydän sykkii lujaa tahtia <3 koneen mukaan LA olisi jo 31.7, mutta koska tiedetään tarkka hedelmöittymispäivä niin LA on 1.8. Koneen mukaan siis viikkoja nyt 7+1, mutta laskurin mukaan 7+0. Saas nähdä kumpi päivä osuu lähemmäs ;) nyt toivotaan, että pieni pysyy matkassa mukana.

Hämmentävää ja niin ihanaa <3 nyt voi uskoa todeksi kun näki pienen!

Emildes mistä löysit noin edullisen varhaisultran? olen soittanut mehiläiseen sieltä sanottu mulle hinnaksi noin 200e yli tai vähän alle.

T-K, olen ymmärtänyt että paikkakunnittain ja lääkärittäin eri hinnat Mehiläisellä? Jossain luin niin kun olen tätä hintaa miettinyt. Voin kertoa sulle huomenna mitä meidän loppulasku on Mehiläisessä Turussa. Mulla pitäisi mennä vakutuksen piikkin 80%, toivotaan ....

Ensimmäinen neuvola oli tänään, viikot muuttui tasan 7 ja laskettu aika siis 1.8 <3 Ultraan heti joulun jälkeen kun kohtu on isompi mitä viikot vastaa ja sydämen syke kuului niin hienosti <3 hieman nyt jännittää, jos viikkoja enemmän niin sitten on minipillerit päästänyt läpi. Pääasia että kaikki on hyvin ja raskaus menee loppuun :)

Varhaisultrassa pieni sykkivä sydän eli sikiö 8 mm löytyi.Huh kun oli jännittvä ja pelottava, lopuksi niin huojentavaa. Miehenkin onnellinen hymy näytti niin ihanalta. Ultran mukaan 2pv nuorempi mutta sopii siihen kuukautiskiertoon kuitenkin ihan hyvin.
Hinta oli lääkäri noin 85€ ja ultra noin 125€.

Olin varannut ainoastaan normiajan gynelle ja lääkäri kirjasi diagnoosiin vatsakivut... Olisiko vaikuttanut hintaan, en osaa sanoa? Olen käynyt gynellä aina Mehiläisessä ja joka kerta ovat ultranneet ilman erillistä pyyntöä.

Meillä täällä lapissa( ainakin meidän kunnassa) voi itse valita varhais ultran/ lääkäri neuvolan ennen np uätä ilman mitään maksuja. Itse kävin edellisen kohdallakin ja nyt odottelen 21.1 päivää jolloin tämä ultra olis. Jännittää kooovasti.

Sent from my GT-S6500 using Vau Foorumi mobile app

Koskakohan olisi hyvä soitella sinne neuvolaan, ensimmäistä odottelen ja on tosi vaikea arvioida, jotenkin pelottaa et jos soitan ja kerron asiasta, alkaa kuitenkin menkat... "Kellä onni on sen kätkeköön" :) mut tätä ei hirveästi voi lopussa peitellä :D olen nyt vau laskurin mukaan 4+4... Mietin et josko joulun jälkeen soittelisin aikaa??

Voihan sen soittaa ja varata vaikka heti plussan jälkeen. Itse ajattelin huomenissa varata (4+1) niin onpahan valmiina odottamassa. :) Viimeksikin varasin ajan muutama pv plussasta.

Meilläkin eka ultra 27.12, odotan sitä enemmän kuin joulua. Silloin on rv 7+1, toivottavasti saadaan selkeät sydänäänet ja helpostusta jännitykseen.

Täällä mennään tänään neuvolaan, vielä pitää malttaa ylihuomiseen saakka odottaa sitä ultraa.. Aika ihan matelee kun jännitän sitä niin, että kuuluuko siellä mitään.. Onneks on kaikenlaista joulupuuhaa, niin ei ihan hulluksi tuu tässä odotellessa :P

:happy093Jippii! Eka neuvola oli äsken. Ultrattiin ja siellä näkyi toukka, joka oli melkein 3mm pitkä. :) Ja sykekin näkyi jo. Rv on nyt inssistä laskettuna 5+5. Mitat vastasi hyvin vikkoja. Syke on varmaan ihan juuri näinä päivinä alkanut. Onneksi se näkyi ruudulla!
Neuvolassa piti käydä jo nyt, koska piti saada lähete keskussairaalaan mahdollisesti varhaisultraan.

Eilen käyty varhaisultrassa, syke nähty ja 12mm:n pikkunen vastas viikkoja 7+3, eli neljä päivää vähemmän kuin laskurin mukaan, mutta lääkärin mukaan selittyy mun vähän normaalia pidemmällä kierrolla.
Hämeenlinnan lääkärikulmassa oli melko edullista, kelakorvauksen jälkeen jäi alle 103e (sis.lääkäri, ultra ja toimistomaksu). Plus tosi helppo ajanvaraus ja mukava vastaanotto, että suosittelen jos yhtään sillä suunnalla asustelee. :)

Eka neuvola takana. Kätilö-opiskelija hoiti hommat, mutta kyllä erittäin hyvin, itse kun oli kahden lapsen äiti niin osasi työnsä jo sen pohjalta hyvin. Tuntuu aina että on ihan liian normaali ihminen kun ei ole sairauksia tai ota huumeita, kaikkiin kysymyksiin tuo ei-rasti. Huhuh. Laskivat 28pv kieron mukaan LA 31.7.2013, varhaisultrassa koko vastasi LA 3.8. eli enköhän elokuisissa saa olla vaikka neuvolapassissa 31.7. :angel1 Koitin sanoa että kiertoni on 29pv mutta ei hän muuttanut sen perusteella mitään. Eli 1.8. sehän ois sen lisäpäivän mukaan. Enkä laittanut vastaan, pääsee sitten aikaisemmin äippälomalle ja jos taas menee esikoisen tyyliin 2vko yliajalle, niin pääsee aikaisemmin käynnistykseen :)

Takaisin