Neuvoja! Mitä mieltä olet tästä perheriidasta? Ero??

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiitu2
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
T

Tiitu2

Vieras
Mies ei halua komentaa 6-vee lasta joka esim leikkii lelulla niin rajusti että jotain meinaa hajota, koska ei kuulemma tottele kuitenkaan. Niinpä mies sitten vaan mitään sanomatta ottaa lelun lapsen kädestä ja laittaa korkealle, minkä seurauksena lapsi raivostuu. Pätee muuhunkin, ei kiellä vaan estää toiminnon kertomatta miksi (mä sitten joudun itse aina kiukkuavalle lapselle selittämään miksi mies teki noin). Oon miehelle puhunu tuosta mut ei auta.

Eilen kävi niin, että tyttö töni miestä isolla sohvatyynyllä. Taaskaan ei käskeny lopettaa vaan koitti potkaista (kädet ei ollu vapaana) tyynyn tytön käsistä pois, mutta osuikin sitten lasta otsaan! :mad: Ei lujaa mutta silti :sad001 Tyttö tietenkin suuttui, ja heitti miestä kohti kirjalla. Pahaksi onneksi kirjan kulma osui pikkuveljen poskeen ja tuli haava. Mies sitten raivostui TYTÖLLE tästä, vaikka mun mielestä koko juttu oli miehen syytä, hän on aikuinen eikä pitäis lasta syyttää vahingosta joka lähti liikkeelle miehen itsepäisyydestä (mun mielestä ainakin!). Lopulta kaikki karjuttiin vihaisina (mies tytölle, mä ja tyttö miehelle) ja pikkuveli itki. Ihan hirvee tilanne, otin sit lapset ja menin toiseen huoneeseen lohduttaan ja käskin miehen lähtee kaverilleen yöks.

Oon nyt eilisestä asti miettiny mitä teen. Mies ei oo vielä tullu. Lapset on jo ihan ok, mutta mua vaivaa ihan hirveesti vieläkin. Onko lapsilla turvallista olla tuollaisen isän kanssa? Vahinko joo mut ei sais tuollaisia vahinkoja käydä. Oisko ero silti liioittelua, mitä mieltä ootte? Haluan ajatella lasten parasta, mutta nyt en tiedä, mikä se on. Muuten hyvä mies ja hyvä isä mut tuossa kieltämisasiassa on ongelmia. Enkä halua että ketään enää vahingossakaan sattuu.

Mitä mä teen!

Voisit kokeilla ottaa yhteyttä neuvolaan ja pyytää parisuhde- tai perheterapeutille aikaa, tai seurakunnan perheneuvontaan soittaa. Miehet osaavat joskus olla lapsellisia ja uskoa vasta, kun joku asiantuntija sanoo. Vaimo "nalkuttaa", mutta kun joku ulkopuolinen sanoo saman asian ja vaikka täsmälleen samoilla sanoilla, niin kappas, johan meni perille. Kannattaa yrittää ennen radikaaleja päätöksiä suuntaan tai toiseen.

Meilläkin aika pääsääntöisesti kiellot mieheltä on sanattomia ja itse sitten joudun sanomaan miksi näin. On se ruvennut sanomaanki välillä nykyää pojalle, melko hyvinkin jo.

Mun mielestä tilanne ei teillä ole sellainen että mikään ero olisi järkevä vaihtoehto. Jokaisessa parisuhteessa tulee varmasti tilanteita jossa toisen puolison kasvatustavat ei sovi toiselle. Näistä on sit vaan kyettävä keskustelemaan ja selvittämään miksi jokin asia ei toimi. Tämä jos ei keskenään onnistu niin kannattaa harkita ammattilaisen apua.
Myöskään en ite näe että lapsillasi olisi jotenkin turvatonta miehesi kanssa, koska tuo toissailtainen tapahtuma oli vahinko myös mieheltä. Harkitsematonta käytöstä toki aikuiselta mut ei kuitenkaan mitään aikeita vahingoittaa lasta.

Takaisin