Nettikirpparit

Lilyofthevale

Sukkela juttelija
Joulumammat 2018
Ootteko käyttäneet nettikirppareita, joissa kirppariyrittäjä myy vaatteet nettisivun kautta ja sinne voi vaan lähettää omat vaatteensa myyntiin? Myyjänä tai ostajana? Meillä kirpparoidaan vaihtelevasti (hiukan rahatilanteen mukaankin). Asutaan pienellä paikkakunnalla ja hinnat on täällä maltillisia mutta tarjonta rajoitettua. Kesälomalla kun mummoloidaan, käydään useilla kirppareilla. Nyt tilasin lapsille vaatetta sellaisesta kuin Toinen Sauma. Tosi helppoa, kun voi kotoa käsin selailla ja etsiä halutun koon mukaan. Minusta hinnat oli ihan maltillisia ja jotenkin tuntuu luotettavammalta, että joku ulkopuolinen jolla ei ole tunnesidettä vaatteisiin, arvioi ne ja päättää hinnat.

Meiltä hiljattain vietiin liian pieniä vaatteita kierrätyskeskukseen. Se tuntuu helpoimmalta tavalta päästä niistä eroon. Olen joskus vuokrannut kirpparipöydänkin mutta siinä hinnoittelussa ja viemisessä tuntui olevan niin suuri vaiva, etten ole jaksanut siihen nyt ruveta. Aika monta 1e hintaista vaatetta saa myydä, rttä pöydän vuokran saa katettua. Ei ole oikein kannattavaa, ellei ole jotain vähän arvokkaampia mukana, merkkivaatteita esim.

Olen jotain ulkohaalareita, kenkiä ym, yrittänyt myydä fb kirppiksen kautta, mutta ei oikein mene kaupaksi. Ja sitten se hakujen sopiminen on kanssa melkoista säätöä.

Tilasin vauvan ekat käyttövaatteet tuollaiselta nettikirpparilta. Oli kätevää, kun tulivat yhtenä pakettina. Eri myyjiltä hankkiessa olisi ollut useammat postit makseltavana ja muutenkin enemmän säätämistä, ja perinteisellä kirpparilla ei siihen hätään tullut kierrettyä niin usein, enkä olisi varmaan osannut ostaakaan hyviä. Isompia vaatteita (ehkä joku 68 - 74 alkaen) olen sitten keräillyt tavalliselta kirppikseltä, kun en ole nettikirpparilta löytänyt hinta-laatu-määrä listaa täyttävää ostettavaa. Ja kirpparin kiertäminen on ollut vanhempainvapaalla ihan rentouttavaa kotiseinien ulkopuolista tekemistä 😁

En ole kokeillut näitä, mutta kuulostaa kiinnostavalta. Kammoksun vähän facebook-kirppareita sen säädön ja (jos itse myisi) lähettämisen takia. Toisaalta aina ei ole aikaa kierrellä fyysisiä kirppareita. Mutta tuollaisestahan voisi saada hankittua ilman kiertelyä sopuhintaisia ja käytettynä ekologisia vaatteita lapsille. 😊

Vähäkäytetty.fi. Olen vakkariasiakas. Siellä on kalliit postikulut, mutta jäsenille on todella usein saatavilla ilmaiset postikulut jos tilaa vaikka 7 tuotetta tai enemmän... Hiennoittelu on tuotteen kunnon ja merkin mukaan. Yhden käden sormilla voi laskea mun tekemät hutiostokset, sillä useinmiten ihmiset on rehellisiä vaatteen kunnosta. 😍 Just 7e ostin tosi nätin marimekon tunikan kuopukselle!

Vaatteet tuli ja olen kyllä tyytyväinen. Lapsikin tykkäsi vaatteista. Joukossa oli Gugguu frillamekko, joka käytettynäkin yleensä maksaa... tässä oli pari pientä tahraa niin oli edullinen. Sain tahrat pois, muuten on hyväkuntoinen!

En ole kokeillut. Meillä on hurjan paljon liian pieniä vaatteita, mutta kahden lapsen jälkeen kuluminen kyllä näkyy, pois lukien ehkä juhlamekot. Eikä oikein ole ollut aikaa seuloa hyviä vaatteita ”liian käytetyistä”

Myös itselläni on pari hutiostosta verkkokaupasta, josta ostin vuosia. (En tajunnut, että XS kokoa oli suurennettu huomattavasti) Näitä ei juuri tule pidettyä, kun ovat liian suuria.

Testasin tuota Toista saumaa ja oli toimiva! Oma hermo ei jaksa toria, niin tästä sai sen parhaat puolet, muttei tarvinnut säätää monen ihmisen kanssa.

Olen tykännyt Sellpystä. Siellä myytäville tuotteille tehdään laatutarkastus eikä ole tullut hutiostoksia. Twistaa on myös ollut toimiva kauppa ja olen ollut tyytyväinen tilauksiini. Myymistä en ole kokeillut kummassakaan.

Vähänkäytetty on mun vakiokirppis, paljon tullut sieltä ostettua. Torista ja face-kirppiksiltä kans jotain silloin tällöin. Meiltä vanhat vaatteet lähtee uffille, kun en jaksa sitä myynti-rumbaa ja asutaan syrjässä, niin ei oo live-kirppiksiä lähimaillakaan. Oon kyllä miettinyt, että mulla olis iso läjä taas pieniä vaatteita, että jos kokeilis myydä vähänkäytetyn kautta.

Takaisin