Napapiirin leveysasteet (vauvamahat)

Minä olen kanssa kyllästynyt muuten tuohon jatkuvaan päivittelyyn.. ja olen joutunut kuuntelemaan sitä jo kuukausia. Omasta mielestäni en edes ole vielä iso! Tai sitten tähän tottuu, kun pikkuhiljaa kasvaa koko ajan.
 
Itekkin erittäin kypsä siihen päivittelyyn "hui ku oot iso!" "Onko varma että on vaan yksi tulossa?" No voi herranjumala kun en ole samankokoinen kuin naapurin tytön serkku joka on vaan 3 vk edellä..
 
Mamaanton, oon huomannut ton saman! Yllättäen jokaisella puolitutulla on joku kommentti sanottavana vatsasta, eikä monet varmaan pahaa tarkoita kommenteilla "Ompa se maha taas kasvanut hurjasti ihan muutamassa päivässä" "Oletko varma, että mahdut tosta ja tosta ton mahasi kanssa" yms. Mut joskus ne vois ehkä jättää sanomattakin tai vaihtoehtoisesti heittää jonkun positiivisen kommentin..

Vähän häiritsee myös se, että ihmiset kokee oikeudekseen tulla hivelemään vatsaa. Tutut on ihan OK, mut esim jotkut työkaverit :bored: Ja kun mä oon tällainen vähän liian kiltti, et oon tosi huono sanomaan :sad001.
 
Mulla oma äiti kiusaa että "kylläpä meidän tytöllä pömpöttää tuo maha". Vähä oikeasti ärsyttää :D
 
taas saannu kuulla "oot näköjään ollut ruoka-aikana kotona" huoh! parasta on että ainakin sf mitalla vedän siinä ala- ja keskikäyrän välissä ja mielestäni en ole kauheen iso, tykkään mun mahasta :Heartred
 
Sama täällä! Äitin käy mun maha sääliks, mut mä vaan nautin :D sf-mitta 40cm viime torstaina (rv39+0).. Mutta täällä vaan hoetaan et täydellistä! :wideyed: Vertasin Suomen mittataulukkoon ja se loppuu jo 36cm.. Torstaina viimeinen lääkäri aika, kun saan kuulemma ajan käynnistykseen :) En usko että neidillä on itsekseen mikän kiire pihalle kun tuntuu olevan niin paljon tilaa meuhata :rolleyes:
 
Niin ja eihän tuo sf mitta pakosti kerro ollenkaan paljonko vauva painaa, siskolla oli myös lopussa siinä 40cm kohdalla ja tyttö paino 3155 syntyessä :D (vaikka hänelle sanottiin kokoajan arvioksi 4,5kiloa)
 
Voi ihanan pieni! :D mua ei pelota synnytys vaikka tulisikin yli neli kiloinen vauva, mutta kyllähän tollainen kolmikiloinen olisi ihana :wink mahtuisi noi pienimmätkin vaatteet mitä on tullut hamstrattua :rolleyes:
 
Minuakin häiritsee kaikki kommentointi vatsan koosta. Aluksi sanottiin että eihän se vielä näy mihinkään ja että kyllä kaverin vatsa näkyi jo tuossa vaiheessa kunnolla. Sit kun vatsa alkoi kasvamaan niin sanottiin että no nyt se näkyy! Huoh. Ja lihavaksikin on yksi sukulainen sanonut mikä loukkasi eniten, koska en ole lihava. Olen vain raskaana. :shifty: Miksi ei vain voisi kehua raskaana olevaa. Kehut voi laskea yhden käden sormin. Itse ainakin tykkään masustani ja olen mielestäni sopivan kokoinen kaikin puolin.
 
Minä oon kans tykänny tästä pallosta :) Anoppi naureskeli ja sano pariviikkoa sitte että voi ku sulla on pieni tuo maha, hänellä kun tuntu ettei voi mitään tehä ku maha on eessä ja hyvä että edes näki sen takaa mitään :D Anoppi on tosin mua pari senttiä lyhempi ja muutenki pieni kokonen tuleva sporttimummo :wink
 
Minua ei ole kommentit häirinneet lainkaan, mutta jostain syystä en pidä jos yhtään vieraampi ihminen tulee silittelemään mun vatsaa...eilen ärsytti kovasti kun "anoppi" hieroi sitä taas oikein antaumuksella. Tosin nyt voi olla et ärsyyntymiskynnys on jo paljon matalammalla kun niin tahtoisi jo tämän lapsosen ulos ja syliin.
 
Vatsan koon kommentointi ja vertailu muihin kyllä ärsyttää. Työpaikan sairaanhoitajakin totesi no oot sä aika läski. Kuvitteli vissiin että oli kovinkin hauska vitsi. Luulis et naispuolisella sairaanhoitajalla olisi jotain järkeä päässä. Samoin työpaikalla monet vertasivat mun mahaa työkaverin mahaan jolla oli la heinäkuussa.. on sulla aika iso maha verrattuna tuohon toiseen. Huoh antaisivat olla. Onneksi nyt voi vaan linnoittautua kotiin kun mitään ei jaksa tehdä. Tosin oon niin tottunut vatsan seutua koskeviin kyselyihin jo yläaste ajoista lähtien. Monet ihmiset vuosien varrella kysynyt olenko raskaana.. no en ole, vatsani vaan turpoaa herkästi. Noh 15 vuottahan tuosta ensimmäisestä kysymyksestä meni ja nyt ollaankin hyvin raskaana. Ehkä parhaimmat kyselyt olleet mehiläisen työterveyslääkäriltä.. joka kyllä meni todella noloksi kun tajusi asian. Eräs henkilö kävi aikoinaan äitini työpaikalla ja kyseli vointiani ja lapsen kuulumisia. Äitini hieman huulipyöreänä et ei se kyl mun tietääkseni lapsia ole saanut. Tämä tapaus jäänyt hämäräksi kuka ollut mutta epäilen yläasteen opettajaa. Tässä tosiaan vaan muutamia tapauksia vuosien varrelta. Itse en kyllä koskaan menisi kysymään keneltäkään ellen olisi varma asiasta.
 
Mää tykkään ku ihmiset hiplaa mun mahaa, oon varmaan ihan outo :D oon kauhulla odottanut raskausarpien ilmestymistä, mutta ei vielä ainakaan ole yhtäkään näkynyt! Napa kyllä pullottaa niin ettei saa edes monella vastekerroksella piiloon :/
 
Mulla ei olla tultu hiplailemaan vatsaa kun ehkä kerran.. Sekin oli jo tarpeeksi epämiellyttävää että pidän ihoni omanani ja mieheni omaisuutena loppuajan :wink vk38 ja sf mitta 31. Terkkari kokoajan sanonut että tooodella pieni maha, mutta mun mielestä on kyllä ihan kookas. Ainakin on kokoajan tiellä ja törmäilen sen kanssa kaikkialle :D
 
Mulla oli 35+6 sf-mitta 30cm. Oon aika lyhytselkäinen, niin maha alkaa heti tissien alapuolelta, välillä käy mojovat potkut tissiin :D jospa tää tästä alkais vähä laskeutuun alemmas.
 
Mulla rv39 ja sf-mitta 33, ja tuntuu että ei mahdu kans milliäkään enempää. Välillä miettiny että meneekö tässä kylkiluut poikki seuraavaks kun kaveri alottaa jumppaamisen :D
 
Mulla perjantaina neuvolassa rv 36+5 sf 37cm. Vauva vielä korkealla, mikä saattas selittää ison mitan.
 
Takaisin
Top