Napakoru

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Möhkö<3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä jouduin ottamaan pois kokonaan rv10. Puristi ihan kamalasti.
Ihan outoa katsoa napaa ku siinä killutellut 12 vuotta koru ja nyt se on poissa.. :)

Kai sitä olis voinu sellaisen pidennetyn korun laittaa mutta en mä sit viittinyt.. :)

mä otin kokonaan pois rv 13 raskausarpien pelossa :) oon kyl välil miettiny jos kokeilis keihästää tota reikää nyt täs välillä, et pysyis auki, koska haluan kuitenkin korun takas sit synnytyksen jälkeen jossai vaiheessa. mulla ei puristanut mut kaveri pelotteli siihen malliin et päätin sit luopua toistaiseksi.

Itse otin korun pois joskus vähän ennen rv 20, meillä oli muuttohommia ja pakkasin kylppärin tavaroita ja totesin, että nyt otetaan pois. Joka tapauksessa olisin ottanut pois viimeistään ennen rakenne ultraa. 

Itsellä on jonkinlainen reikä edelleen ylhäällä ainakin, alas en näe valtavan mahani takia ;) Olen kyllä miettinyt, että pitäisikö laittaa takaisin, olihan se siinä kuitenkin monen monta vuotta. Päätin kuitenkin nyt etten laita sitä siihen takaisin, vaikka pystyisikin. Eräs ystäväni laittoi takaisin muutama viikko sitten raskauden jälkeen, heillä lapsi on nyt parin kuukauden ikäinen ja oli ihan hyvin mennyt takaisin, vaikka aika alussa olikin pois ottanut...

Mä otin napakorun pois joskus rv 23-24 paikkeilla. Alkoi tuntua epämukavalta. Olen tosin pitänyt reikää auki viemällä napakorun siitä läpi pari-kolme kertaa viikossa ja toistaiseksi on pysynyt auki. Mulla ilmeisesti menee muuten tosi nopeasti umpeen; jouduin pari vuotta sitten umpisuolileikkaukseen, joka tehtiin tähystyksellä mm. navan kautta, ja silloin suositeltiin, että pidän sen poissa viikon verran leikkauksesta. Olin sitten vähän ylivarovainen ja laitoin takaisin vasta kahden viikon päästä ja silloin en enää meinannut saada korua läpi. Siinä virtasi hiki ja ärräpäät lensi ja yhdessä vaiheessa luovutin jo, mutta yritin sitten uudestaan, ensin ohuemmalla korvakorulla, ja lopulta koru meni läpi. Siksi olen nyt aktiivisesti pitänyt reikää auki ja aikomuksena on laittaa koru takaisin synnytyksen jälkeen, kunhan maha palautuu vähän. Mutta kaikilla ei tosiaan mene umpeen yhtä nopeasti kuin mulla; serkkuni vaimo laittoi juuri napakorun takaisin 6 vuoden ja kolmen lapsen jälkeen eikä ollut kuulemma mikään ongelma saada koru menemään läpi.

Mä otin napakorun pois esikkoa odotellessa pari päivää ennen rakenneultraa, eli joskus viikolla 20-21. Laitokselta kun kotiin sitten tytsyn kanssa pääsin niin koitin että meniskö vahingossakaan enää läpi ja menihän se, eikä ollu ees vaikeetakaan, joten nyt ollu taas koru pian vuoden paikoillaan. Tosin nyt joudun sen varmaan taas tässä pian ottaan pois. Katotaan meneekö sitten ens keväänä enää ollenkaan läpi..

Mulla napakoru on edelleen rv 23 ja aion kyllä pitää niin pitkään kuin vain mahdollista. Yhdessä vaiheessa  tuntu että pitäis ottaa pois kun kiristi jotenki kummasti, mutta vaihdoin pidempään koruun ja jo helpotti :) kumma kyllä nyt vaikka maha onkin isompi reippaasti, niin ne silloiset "liian lyhyet" korut menee kyllä nyt, eikä kiristä tai tunnu liian lyhyiltä.

Mä ajattelin pitää korua niin pitkään kuin mahdollista, vielä ei ainakaan purista eikä paina, niin antaa olla paikallaan. Kyllä tuosta huomaa että ei mene enää kauan kun pois sen joudun ottamaan. Törröttää aika hyvin. Heti takasin kyllä kun on mahdollista. :)

Mulla on ollut kaks napakorua, ja molemmat otin melkein heti alkuraskaudessa pois.
Nyt viikkoja 35+5 ja ainakin tohon alimmaisten reikien kohdalle tullut raskausarpi.
Olisin aivan hyvin voinut pitää napakorut kun vatsakaan ei niin suureksi kasvanut kuin oletin :D
Mutta eipä tuo haittane vaikkei napakoruja olekkaan, samapa tuo : )
Alkuun oli kyllä outoa kun ei ollutkaan ne tutut ja turvalliset korut tuossa paikallaan, mutta kylläpä siihenkin pikkuhiljaa tottui.

otin pois kokonaan joskus pari viikkoa ennen rakenneultraa. siinä vaiheessa alko kiristämää navan seutua kohdun kasvaessa niin mukavuussyistä otin pois. raskausmallin korua harkitsin mutta en ois kestäny jatkuvaa tarkkailuani että meinaako se kasvaa ulos jne. :D sitä paitsi napa on niin pullollaan jo ettei enää näyttäs saatika tuntuis kivalta. vaik oon kyllä kuullu et jollai läpi raskauden ollut vaikka napa ollu pullollaan.

Itellä rv 24 nyt ja viikko sit vaihdoin sellaseen raskausajan koruun, sellanen muovinen tappi.. Ei oo nätti mut en haluu et menee umpeen kun en sit uskaltais ottaa ennää uutta.. :D

Taitaa tulla turhan myöhään vastaus, mutta kirjotampa kuitenkin :)

Itelläni on rv 30+4 ja edelleen napakoru paikallaan. Minä en ite ollu kuullukkaan nuista raskauden ajan napakoruista, mutta neuvolalääkäri suositteli semmosta :) Vaihoin sen aika aikasessa vaiheessa, eilen siitä sitten meni pallo halki ja vaihdoin semmosen ihan perinteisen. Ihan hyvin meni seki ja tuntuu itseasiassa paremmalta ku ei ole niin pitkä. Maha on kyllä ihan kiitettävän kokonen, mutta ei tunnu haittaavan korua millään lailla.

entäs nännikoru? se pitää ilmeisesti ottaa pois vasta sitten kun imettää?

ja mistä noita raskausajan napakoruja saa? ihan korukaupasta?

Pittääpä koittaa tuunailla tuota vielä, jospa sen sais käyttökelposeksi :)

Minä ostin ihan semmosesta koruliikkeestä, joka täällä meillä päin myy myös paljon lävistyskoruja.

Minä oon ite aatellu ottaa nännikorun ihan tässä lähiaikoina pois, että se nänni saa sitten hetken aikaa rauhottua ja "parantua". Periaatteessahan sitä voi pitää niin, että ottaa aina vaan imetyksen ajaksi pois, mutta itestä se tuntuu kamalan työläältä, ni päätin luopua kokonaan.

En tiedä lukeeko tätä enää kukaan kun jo yli vuoden vanha edellinen kommentti mutta laitan silti...Eli mä pidin napakorun loppuun saakka ja vaihdoin hyvissä ajoin raskauskorunkin, mutta miten kävikään, ihan viime metreillä ennen synnytystä tuli pitkittäissuuntainen arpi ylöspäin korusta ja nyt raskauden jälkeen kun iho on palautunut, on juurikin se kohta erittäin venynyt ja koru näyttää huonolta, koska painaa sitä ihoa alaspäin. Joten suosittelen ottamaan sen korun pois! parempi se on ottaa uudelleen kuin surra jälkikäteen kun se koru ei siinä enää hyvältä näytä vaikka olis kuinka timmi vatsa.

Nännikoruakaan en suosittele. sen otin pois jo raskausaikana, että se menisi umpeen ennen imetystä...Pursusihan sitä maitoa myös lävistysreiästä...eli yhden paikan sijasta sitä tuli kolmesta kohtaa.

Takaisin