Naiset rinnat paljaana rannalla?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Viime päivinä on kohistu aiheesta, saako naiset olla rinnat paljaana rannalla. Mitä mieltä sinä olet? Entä voisitko itse olla tai antaa tyttäresi olla yläosattomissa?

Itseäni ei häiritse, jos joku haluaa olla. Mutta itse en missään nimessä olisi. Molemmat lapseni on poikia, mutta jos minulla olisi (vähän isompi) tytär, en antaisi hänenkään olla. Olkoot kuinka neutraali ruumiinosa hyvänsä, aina löytyy miehiä joiden mielestä rinnat on seksuaaliset. Ajatuskin, että joku mies katselisi rannalla rintojani inhottaa.
 
Olen toisinaan ottanut aurinkoa yläosattomissa sellaisissa paikoissa missä se on ollut normaalia. Miulle ei kuitenkaan ole mikään ongelma pitää uikkariakaan päällä silloin, kun se on tilanteen mukaista (uimahallit, uskonnollisempien maiden uimarannat/uima-allasalueet). En siis näe, että joka paikassa olisi tarpeen vapauttaa nännit, vaikka alastomuuteen sinällään suopeasti suhtaudunkin.

Hyväksyn täysin esimerkiksi nudistirannat ja voisin käydä sellaisella itsekin, mutta kauhistelen silti tämän hetken muotia kulkea pelkässä tissiliivitopissa kaupungilla. Eli näkisin, että eri tilanteissa tulee pukeutua sen kyseisen tilanteen vaatimalla tavalla. En tiedä onko uimaranta vielä yleisesti hyväksytty paikka kulkea tissit paljaana. Tässä tulisi ehkä mennä alueellisen tavan mukaisesti eli tehdä sääntöjä, jotka noudattavat yleistä etiketintajua eikä tehdä sääntöä muuttamaan etikettiä. Toisaalta muuttuvatko asiat, jos ei rajoja kokeile. Mutta tarvitseeko muuttuakaan. Minä en tiedä.🤷‍♀️
 
En tämän kaltaisessa maailmassa voisi olla rannalla rinnat paljaana, enkä todellakaan antaisin tyttäreni olla! @Pilkki24 sanoi hienosti, että tilanteeseen sopivasti. Nudistirannat on erikseen.

En tiedä miten tulevaisuudessa onkin jos tasa arvo toteutuu paremmin ja hyväksyntä kasvaa, mutta tällä hetkellä näen rinnat vielä seksuaalisestakin näkökulmasta ja koen että niiden näytteleminen muun, kuin lapsen imetyksen vuoksi on paljastelua.
 
Samoja ajatuksia.

En kulkisi itse, enkä antaisi alaikäisen tyttäreni kulkea. Täysi-ikäisenä päättää itse. Olisihan se tasa-arvon näkökulmasta kiva, mutta ei mikään poista sitä faktaa, että rinnat ovat seksuaaliset, vaikka niistä lasta ruokitaankin (ja mun mielestä imetyksen aikana julkisilla paikoilla ei tarvi mitään telttaa ympärille, jos rinnan ihoa näkyy niin voi voi, käytännöllisyys edellä koska mun mielestä vauvan ruokailutilanteessa rinnan seksuaalinen merkitys poistuu). En oikeastaan ihan ymmärrä miten kukaan voi väittää, ettei rinnat olisi seksuaaliset (niitäkin argumentteja on kuultu).

Tottakai se reagointi on miesten vastuulla, eikä sinänsä voi syyttää naista jos miehet tuijottaa (kuten raiskauksen uhri ei ole syyllinen raiskaukseen), mutta mutta… Tietty jos yhtäkkiä kaikki naiset alkais kulkea yläosattomissa niin varmaan 2-5v päästä tuijottelua ei pahemmin olisi kun ihmiset olisi jo tottuneet.
 
Rannalla voi hyvin olla yläosattomissa jos siltä tuntuu. Voisin hyvin itse olla ja jos joku katsoo, niin ei haittaa yhtään. Miksi sen pitäisi haitata, jos ei kuitenkaan tulla koskemaan? En kuitenkaan juuri käy rannoilla ja jos käyn, niin käytän bikineitä. Lähinnä pelkään itse sitä, että joku närkästynyt ihminen tulisi valittamaan ja kiukuttelemaan, en niinkään sitä että joku katsoo. Pitäisi olla yleisemmin hyväksytympää, niin uskaltaisi paremmin! Kaupungilla muuten kulkiessa pitäisin kyllä yläosankin kohtuullisen peittävänä. Ei alastomuus kuitenkaan kaikkiin tilanteisiin, kuten arkiseen ostosten tekoon tms kuulu.
 
Mie koen jotenkin ristiriitaisia ajatuksia tuosta rintojen seksuaalisuudesta. @Olive sanoi hyvin, että ruokintatilanteessa se rinnan seksuaalinen merkitys poistuu. Ja ainakin itsellä ne imetysaikana tosiaan tuntuivat vain maitopusseilta enkä tuntenut niitä millään tavalla seksikkäiksi silloin. Ja itse asiassa aloin näkemään muidenkin naisten rinnat pelkkinä maitopusseina jonkin aikaa. 😅😂

Minun kokemukseni ei kuitenkaan poista muiden kokemusta naisten rintojen seksuaalisuudesta. Jos todella moni kokee häiritsevänä paljaiden rintojen näkemisen niin silloin rinnat pitäisi peittää. Nämä ovat kuitenkin niin monitulkintaisia juttuja kuten ihmisten väliset asiat yleensäkin ettei yhtä ainoaa sääntöä näihin oikein ole. Toivoisin ettei ihmisiä myöskään niin herkästi lynkattaisi, jos joku tulkitseekin vaikka väärin senhetkistä etikettiä. Ihmisille voi myös sanoa hienovaraisesti häiritsevästä toiminnasta. On surullista, että ihmisen pitää pelätä kanssaihmisten sekoamista tällaisista lopulta aika pienistä asioista, kuten @Ginger kin huolensa toi ilmi. Tarvitsisiko meidän yhteiskuntana alkaa ehkä korostamaan käytöstapoja?

Häirinnän pelko on ihan aiheellinen, mutta se vaatisi varmaan muunlaista yhteiskunnallista muutosta. Esimerkiksi nudisti/naturistipiireissä annetaan kyytiä ns. runkkareille. Minkäänlaista ahdistelua ja asiatonta tirkistelyä ei suvaita. Ehkä toivoisin tällaista kollektiivista rajanvetoa myös muihin tilanteisiin missä havaitaan asiatonta käytöstä.
 
Rinnat on mielestäni hyvinkin tavallinen, normaali asia. Kyllähän minäkin (heterona ihmisenä) saatan joskus pistää merkille, että ompas tuolla naisella kivat rinnat, vaikka uimahallissa tms, mutta en jää toljottelemaan tai koe tilannetta seksuaalisesti. Toki, jos nyt muita häiritsee nähdä alastomuutta, niin ymmärrän että tilanne voi olla vaikea, mutta pitäisi ehkä enemmän miettiä sitä, miksi se häiritsee?

Tuosta tirkistelystä/ahdistelusta sen verran, että itse koen äärimmäisen epätodennäköisenä tilanteen, että vaikkapa uimarannalla joku alkaisi tyydyttämään itseään nähdessään rintoja tai muuten kokisi tilanteen kovin seksuaalisesti/tulisi ahdistelemaan. Nykyaikana kun on niin helppo saada käyttöönsä vaikka minkälaista materiaalia netissä, niin en usko että esim. uimarannoille tullaan tällaisen perässä. Yksittäisiä poikkeuksia voi toki olla.
 
Rinnat on mielestäni hyvinkin tavallinen, normaali asia. Kyllähän minäkin (heterona ihmisenä) saatan joskus pistää merkille, että ompas tuolla naisella kivat rinnat, vaikka uimahallissa tms, mutta en jää toljottelemaan tai koe tilannetta seksuaalisesti. Toki, jos nyt muita häiritsee nähdä alastomuutta, niin ymmärrän että tilanne voi olla vaikea, mutta pitäisi ehkä enemmän miettiä sitä, miksi se häiritsee?

Tuosta tirkistelystä/ahdistelusta sen verran, että itse koen äärimmäisen epätodennäköisenä tilanteen, että vaikkapa uimarannalla joku alkaisi tyydyttämään itseään nähdessään rintoja tai muuten kokisi tilanteen kovin seksuaalisesti/tulisi ahdistelemaan. Nykyaikana kun on niin helppo saada käyttöönsä vaikka minkälaista materiaalia netissä, niin en usko että esim. uimarannoille tullaan tällaisen perässä. Yksittäisiä poikkeuksia voi toki olla.
Itse asiassa olen itsekin joutunut useamman kerran uimarannalla esimerkiksi salakuvaamisen kohteeksi ja kuinka monta kertaa en itse tai kaverit ole tällaista edes huomannut. Ja nämä kerrat ihan bikinit päällä. Itseä ainakin tällainen häiritsee, vaikka sinällään ei haittaa, että joku näkee minut uikkareissa tai ilman. On myös esimerkiksi baareissa ahdisteltu (esim. puristeltu tissejä ja persettä) ja väitetty sen olevan ok, koska minulla on ollut minimekko päällä. Baarissakin on alettu kuvaamaan tanssimista ja suututtu, kun olen pyytänyt lopettamaan. Joten kyllä näitä hulluja löytyy.

Sitä en ymmärrä miksei alastomuuden näkeminen saisi häiritä muita ihmisiä? Jos joku kokee sen seksuaalisena ja kiusaannuttavana niin minusta sekin on ihan ok, vaikka en itse näin kokisikaan. Ja jos suurimmasta osasta se on kiusallista niin eikö pitäisi toimia heidän ehdoillaan? Ja vaikka sitten osoittaa erilliset alueet niille, jotka haluavat olla vähemmissä vaatteissa. Käsittääkseni etiketti kuitenkin määräytyy sen mukaan minkä suurin osa ihmisistä kokee olevan tilanteessa soveliasta.
 
Salakuvaamisen mahdollisuus toki nykyaikana on, kun kaikilla on mukana siihen soveltuvat välineet. Uskoisin silti olevan harvinaista, en itse ainakaan ole koskaan havainnut tällaista. Toki olen maalta, kaupungeissa voi olla yleisempää kun ihmisiäkin on enemmän.

Saahan se häiritä, kaikilla on oikeus pahoittaa mielensä vaikka mistä, vaikken itse asiaa näkisi niin. Minulle alastomuus on niin luonnollinen asia, etten osaa ajatella sitä häiritsevänä tai välttämättä edes mitenkään seksuaalisena. Ehkä tässä on monella taustalla vain pitkä yleinen tottumus siihen, että kukaan ei esiinny alasti/hyvin vähissä vaatteissa julkisesti. Kuten jo aiemmin totesin, enpä itsekään lähtisi esimerkiksi kaupoille, ellen ole riittävän pukeutunut.

Pointtini on kuitenkin, että minusta ei tarvitsisi mitenkään kohista alastomuudesta, vaan tehdä siitä yleisesti hyväksytympää. Normaalia ja luonnollista.
 
Salakuvaamisen mahdollisuus toki nykyaikana on, kun kaikilla on mukana siihen soveltuvat välineet. Uskoisin silti olevan harvinaista, en itse ainakaan ole koskaan havainnut tällaista. Toki olen maalta, kaupungeissa voi olla yleisempää kun ihmisiäkin on enemmän.

Saahan se häiritä, kaikilla on oikeus pahoittaa mielensä vaikka mistä, vaikken itse asiaa näkisi niin. Minulle alastomuus on niin luonnollinen asia, etten osaa ajatella sitä häiritsevänä tai välttämättä edes mitenkään seksuaalisena. Ehkä tässä on monella taustalla vain pitkä yleinen tottumus siihen, että kukaan ei esiinny alasti/hyvin vähissä vaatteissa julkisesti. Kuten jo aiemmin totesin, enpä itsekään lähtisi esimerkiksi kaupoille, ellen ole riittävän pukeutunut.

Pointtini on kuitenkin, että minusta ei tarvitsisi mitenkään kohista alastomuudesta, vaan tehdä siitä yleisesti hyväksytympää. Normaalia ja luonnollista.
Tässä tullaan juurikin siihen, että ihmiset ajattelevat tästä eri tavalla. Kaikki eivät edes halua tehdä alastomuudesta tavallista vaan haluavat pitää sen yksityisenä ja kokea sen seksuaalisena.
Minulle henkilökohtaisesti on tuo rannalla tissit paljaana hihhulointi yksi hailee, mutta haluan silti huomioida heidätkin joiden mielestä ei ole. Ja monet mieskaverit ovat tästä kohusta todenneet, että ovathan ne rinnat seksuaalisesti kiihottavat ja katselevat oikein mielellään, jos ilmiö yleistyy. Eli on myös se näkökulma, jossa nähdään se seksuaalinenkin puoli hyväksyttynä (harvoin tosin niin, että oma vaimo tai tytär saisivat olla ilman yläosaa🙈). Joten tässäkin asiassa on monta näkökulmaa. 💁‍♀️ Siksi itsestäni on vaikeaa tehdä jotain selvää rajanvetoa asiaan.
 
Mä ajattelen niin, että epämukavuus toisen ihmisen pukeutumisen/pukeutumattomuuden vuoksi on tunne, eikä tunteet ole syy rajoittaa toisten ihmisten vapautta etenkään epätasa-arvoisella (sukupuoli) perusteella. Jokainen on vastuussa omista tunteistaan ja niiden käsittelystä - miksi tämä tuntuu minusta ikävältä ja voinko itse tehdä asialle jotakin. Perustelen tätä sillä(kin), että häiriintyminen toisen ihmisen ulkonäöstä on vahvasti sidoksissa ominaisuuksiin, joihin ihminen itse ei pysty vaikuttamaan. Crop topit tai minimekot häiritsevät ihmisiä huomattavasti vähemmän, jos niitä käyttää 50-kiloinen 19-vuotias kuin jos käyttäjä on 180-kiloinen 40-vuotias. Oman esteettisen silmäni kanssa tällä mielipiteellä ei ole mitään tekemistä, koska no, muiden ihmisten tarkoitus ei ole miellyttää mun silmääni.

Eli kyllä, jokainen olkoot rannalla ihan oman mielensä mukaan yläosalla tai ilman, ja ahdistelusta on vastuussa ainoastaan ahdistelija itse. Toivoisin Suomeen sellaista kulttuuria, että ahdistelijalle näytettäisiin joukkovoimalla (enkä tietenkään tarkoita nyt mitään fyysistä väkivaltaa) tämän käytöksen olevan sieltä itsestään, eikä niin, että se on muuten tosi hyvä äijä, mitä nyt kourii tuntemattomia naisia.
 
Mä ajattelen niin, että epämukavuus toisen ihmisen pukeutumisen/pukeutumattomuuden vuoksi on tunne, eikä tunteet ole syy rajoittaa toisten ihmisten vapautta etenkään epätasa-arvoisella (sukupuoli) perusteella. Jokainen on vastuussa omista tunteistaan ja niiden käsittelystä - miksi tämä tuntuu minusta ikävältä ja voinko itse tehdä asialle jotakin. Perustelen tätä sillä(kin), että häiriintyminen toisen ihmisen ulkonäöstä on vahvasti sidoksissa ominaisuuksiin, joihin ihminen itse ei pysty vaikuttamaan. Crop topit tai minimekot häiritsevät ihmisiä huomattavasti vähemmän, jos niitä käyttää 50-kiloinen 19-vuotias kuin jos käyttäjä on 180-kiloinen 40-vuotias. Oman esteettisen silmäni kanssa tällä mielipiteellä ei ole mitään tekemistä, koska no, muiden ihmisten tarkoitus ei ole miellyttää mun silmääni.

Eli kyllä, jokainen olkoot rannalla ihan oman mielensä mukaan yläosalla tai ilman, ja ahdistelusta on vastuussa ainoastaan ahdistelija itse. Toivoisin Suomeen sellaista kulttuuria, että ahdistelijalle näytettäisiin joukkovoimalla (enkä tietenkään tarkoita nyt mitään fyysistä väkivaltaa) tämän käytöksen olevan sieltä itsestään, eikä niin, että se on muuten tosi hyvä äijä, mitä nyt kourii tuntemattomia naisia.
Kyllä minä ainakin rajoitan tekemisiäni jossain määrin ihan sillä perusteella, että jotkut tekemäni asiat aiheuttavat epämukavuutta toisissa ihmisissä. Minusta on epäkohteliasta olla huomioimatta toisia ihmisiä. kuten sanoin ei minulla ole ongelmaa olla siellä rannalla vaikka alasti, mutta ymmärrän jos jollain muulla on ongelma minun alastomuuteni suhteen.

Ja mitä tasa-arvoon tulee niin käsittääkseni miehillä ei ole varsinaisesti rauhaskudosta ja rasvaa sisältäviä tissejä. Ja jos on niin eikö voitaisi niihin sitten soveltaa naisten pukukoodia. Myös esimerkiksi naisten ja miesten reaktiot visuaalisiin seksuaalisiin ärsykkeisiin ovat erilaiset. En näe, että voidaan siis suoraan verrata naisten ja miesten soveliasta pukeutumista keskenään tasa-arvonäkökulmasta. Koska sillä verukkeella miehet voisivat toivoa naisilta entistä peittävämpää pukeutumista juurikin tuosta syystä, että heitä häiritään seksuaalisesti jatkuvalla seksuaalisen kuvaston pommituksella. Koska sitä ne rinnat heteromiehille pääsääntöisesti ovat.

Jos yleinen mielipide on kevyemmän vaatetuksen puolella niin silloinhan se on puolestaan ok, mutta tästä viimeaikaisesta tissikohusta päätellen näin ei ole ja mielelläni huomioin tällöin kanssaihmiset peittävämmällä pukeutumisella. En minä ole arabimaissakaan matkustellut puolialastomana ja syynä on ollut ihan vain kanssaihmisten kunnioittaminen siitä huolimatta etten jaa heidän kanssaan samaa arvopohjaa.
 
Mä ajattelen niin, että epämukavuus toisen ihmisen pukeutumisen/pukeutumattomuuden vuoksi on tunne, eikä tunteet ole syy rajoittaa toisten ihmisten vapautta etenkään epätasa-arvoisella (sukupuoli) perusteella. Jokainen on vastuussa omista tunteistaan ja niiden käsittelystä - miksi tämä tuntuu minusta ikävältä ja voinko itse tehdä asialle jotakin. Perustelen tätä sillä(kin), että häiriintyminen toisen ihmisen ulkonäöstä on vahvasti sidoksissa ominaisuuksiin, joihin ihminen itse ei pysty vaikuttamaan. Crop topit tai minimekot häiritsevät ihmisiä huomattavasti vähemmän, jos niitä käyttää 50-kiloinen 19-vuotias kuin jos käyttäjä on 180-kiloinen 40-vuotias. Oman esteettisen silmäni kanssa tällä mielipiteellä ei ole mitään tekemistä, koska no, muiden ihmisten tarkoitus ei ole miellyttää mun silmääni.

Eli kyllä, jokainen olkoot rannalla ihan oman mielensä mukaan yläosalla tai ilman, ja ahdistelusta on vastuussa ainoastaan ahdistelija itse. Toivoisin Suomeen sellaista kulttuuria, että ahdistelijalle näytettäisiin joukkovoimalla (enkä tietenkään tarkoita nyt mitään fyysistä väkivaltaa) tämän käytöksen olevan sieltä itsestään, eikä niin, että se on muuten tosi hyvä äijä, mitä nyt kourii tuntemattomia naisia.
Ja tuota ahdistelijoiden joukkolynkkausta toivoin jo tuolla aiemmin. 😂 Tästä olen juurikin samaa mieltä, että meidän kaikkien pitäisi kollektiivisesti puuttua tuollaiseen käytökseen ja ehkä maailmasta tulisi parempi paikka. Sitä ennen koen kuitenkin realistisen varovaisuuden olevan vain järkevää. Olisin itsekin säästynyt tässä elämässä monelta murheelta, jos olisin osannut paremmin suojella itseäni.
 
Tapahtui reissatessa Euroopan ulkopuolella yli 10v sitten, kun pukukoodit olivat siellä jossain varsin tarkkoja, mutta turisteille vapaampia.
Lähdettiin porukalla hotellin respan suosittelemalle aidatulle yhteisuimarannalle eli sekä naisille että miehille alueelle oli maksua vastaan pääsy.
Siellä naisten piti käyttää vähintään yläosllisia bikineitä, kuvallisia ohjekylttejä oli näkyvillä.
Ihmeteltiin siinä sitten muiden suomalaisten kanssa paikalla pyöriviä "kaapupukuisia" paikallisia miehiä sen enempää heistä häiriintymättä. Paikallisia naisia alueella ei nähty.
Illalla arvoitus ratkesi pikavalokuva kehitysliikkeessä yhden meidän miehistä asioidessa. Ne paikalliset miehet napsivat ilmeisesti kaapujen taskuihinsa piilotetuilla kameroilla meistä naisista siellä rannalla vähissä vaatteissa kuvia, joita sitten kehityttivät ja ihastelivat + vaihtelivat toistensa kanssa liikkeen edessä jalkakäytävällä.
Maassa maan tavalla! Silloin ymmärsimme miksi meille oli hotellilta vahvasti esitelty kaikista miehistä vapaita ranta-alueita! 🥴
 
Ajattelen, että rinnat paljaana olemisen herättämät reaktiot miehissä (ja ei-hetero-naisissa) eivät perustu tunteisiin, ei ole kysymys tunteista mitä ne herättävät, vaan hormoneista. Miehillä on testosteronia kymmeniä kertoja naisia enemmän, ja kun emme voi tietää miltä tuntuu olla mies, emme voi käsittää mitä se testosteroni tekee kehossa. Itsekin olin joskus nuorempana niin hormonien vietävissä, että en voi edes kuvitella millaista miehillä on nahoissaan..

Otan omalla pihalla alasti aurinkoa 😄 Maalla on mukavaa. (Kukaan ei näe siis minua kun makaan maassa kasvillisuuden takana😅). Naapurin mieskin painelee alasti pihallaan harva se päivä.

Minusta rinnat paljaana olo rannalla olisi vähän huomion hakemista. Itse teen sitä kotipihalla siksi, että koko iho saisi D-vitamiinia, joten ehkä joku muukin rannalla tekee sitä vain siksi.
 
Minusta on ihan ok, mutta en itse haluaisi olla rinnat paljaana. Ei meilläpäin sellaista kyllä näekään. Vähän ihmettelen, miksi joku haluaa niin tehdä (eikö tuijottaminen häiritse). Joskus nuorempana olin ulkomailla rannalla yläosattomissa (ettei olisi niin vahvat rusketusrajat) mutta en voinut rentoutua ollenkaan, kokoajan oli kiusaantunut olo ja pelkäsin, että joku tuijottaa.
 
Tuli mieleen, kun toiset kokevat yläosattomissa olemisen kiusallisena niin itse ainakin viihdyn oikein hyvin ilman vaatteita. Jos otan aurinkoa yläosattomissa niin en kyllä millään tavalla mieti asiaa sen kummemmin. En toki tee tätä, jos se ei ole jollakin rannalla yleisesti tapana ihan juurikin siitä syystä että joitakuita se saattaa kiusaannuttaa. Ja nykyään tuo muiden kuvaaminen ärsyttää. En tykkää olla kameran edessä vaatteet päälläkään saati että minua salakuvataan rannalla.

Olen monesti kotonakin hyvin vähissä vaatteissa. Yritän pitää alusvaatteet päällä ihan sen takia, että meillä on ikkunat suoraan naapureihin. 🤭 Yleensä nukunkin ilman vaatteita.
Eli halu olla vähissä vaatteissa ei välttämättä liity haluun esitellä itseään vaan voi liittyä myös siihen, että tuntee olonsa sitä mukavammaksi mitä vähemmän on vaatteita päällä.

Enkä tiedä onko siinäkään nyt mitään niin pahaa, jos haluaakin esitellä itseään. Enemmän se on minusta surullinen tapa hakea huomiota, jos se huomionhaku on siinä taustalla. Toivoisin, että naiset muutenkin perustaisivat itsetuntoaan ihan muiden asioiden kuin ulkonäön varaan.
 
Tuli mieleen, kun toiset kokevat yläosattomissa olemisen kiusallisena niin itse ainakin viihdyn oikein hyvin ilman vaatteita. Jos otan aurinkoa yläosattomissa niin en kyllä millään tavalla mieti asiaa sen kummemmin. En toki tee tätä, jos se ei ole jollakin rannalla yleisesti tapana ihan juurikin siitä syystä että joitakuita se saattaa kiusaannuttaa. Ja nykyään tuo muiden kuvaaminen ärsyttää. En tykkää olla kameran edessä vaatteet päälläkään saati että minua salakuvataan rannalla.

Olen monesti kotonakin hyvin vähissä vaatteissa. Yritän pitää alusvaatteet päällä ihan sen takia, että meillä on ikkunat suoraan naapureihin. 🤭 Yleensä nukunkin ilman vaatteita.
Eli halu olla vähissä vaatteissa ei välttämättä liity haluun esitellä itseään vaan voi liittyä myös siihen, että tuntee olonsa sitä mukavammaksi mitä vähemmän on vaatteita päällä.

Enkä tiedä onko siinäkään nyt mitään niin pahaa, jos haluaakin esitellä itseään. Enemmän se on minusta surullinen tapa hakea huomiota, jos se huomionhaku on siinä taustalla. Toivoisin, että naiset muutenkin perustaisivat itsetuntoaan ihan muiden asioiden kuin ulkonäön varaan.

Oon täysin samaa mieltä tästä! Itse myös viihdyn vähissä vaatteissa ja koen oloni paremmaksi jos minulla ei ole runsaasti vaatetta. Nukun myös alasti ja ei meinaa uni tulla lainkaan, jos jossain kylässä tms nukun ja pitää pukea jotakin. Mulle tulee tosi helposti myös kuuma.

Mitä tuohon esittelemiseen tulee, niin minusta on mukava pukeutua parhaita piirteitäni korostaen, koska siitä tulee miellyttävä olo. Jos olen kaulasta varpaisiin vaatteissa, ahdistun. En kuitenkaan koe paljastavasti pukeutuvani, sekin tosin riippuu paljon miten asiaa ajattelee. En taida kyllä yhtään paitaa omistaa missä ei olisi melko syvää kaula-aukkoa, mutta ei ne rinnat sieltä ulos tule. Minua ei haittaa yhtään vaikka joku katsoisikin, mutta en sitä pukeutumisellani hae. Mielestäni se on myös jollakin tapaa miesten aliarvioimista, jos ajatellaan että aina he seksuaalisesti ajattelisivat tai tuijottelisivat naisia. Ei miehilläkään aina ole seksi mielessä ja vastaavasti on naisiakin, joilla se on usein mielessä. Toisaalta ajattelen myös niin, että jos jotakuta ilahduttaa katsoa minua (tai ylipäätään ketä tahansa naista tai vaikka miestä, en arvostele), niin aivan vapaasti. Keneltä se on pois?
 
Oon täysin samaa mieltä tästä! Itse myös viihdyn vähissä vaatteissa ja koen oloni paremmaksi jos minulla ei ole runsaasti vaatetta. Nukun myös alasti ja ei meinaa uni tulla lainkaan, jos jossain kylässä tms nukun ja pitää pukea jotakin. Mulle tulee tosi helposti myös kuuma.

Mitä tuohon esittelemiseen tulee, niin minusta on mukava pukeutua parhaita piirteitäni korostaen, koska siitä tulee miellyttävä olo. Jos olen kaulasta varpaisiin vaatteissa, ahdistun. En kuitenkaan koe paljastavasti pukeutuvani, sekin tosin riippuu paljon miten asiaa ajattelee. En taida kyllä yhtään paitaa omistaa missä ei olisi melko syvää kaula-aukkoa, mutta ei ne rinnat sieltä ulos tule. Minua ei haittaa yhtään vaikka joku katsoisikin, mutta en sitä pukeutumisellani hae. Mielestäni se on myös jollakin tapaa miesten aliarvioimista, jos ajatellaan että aina he seksuaalisesti ajattelisivat tai tuijottelisivat naisia. Ei miehilläkään aina ole seksi mielessä ja vastaavasti on naisiakin, joilla se on usein mielessä. Toisaalta ajattelen myös niin, että jos jotakuta ilahduttaa katsoa minua (tai ylipäätään ketä tahansa naista tai vaikka miestä, en arvostele), niin aivan vapaasti. Keneltä se on pois?
Hain takaa sitä syytä. Jos pukeudut omasta mielestäsi kivasti sen takia, että olosi on sen takia hyvä että näytät hyvältä niin sehän on vain positiivista. Jos taas pukeudut tietyllä tavalla vain saadaksesi huomiota niin se on minusta vain surullista. Sama siinä auringonotossa rinnat paljaana. Se onko se surullista on minusta juurikin kiinni siitä mikä syy sillä ihmisellä on ottaa aurinkoa rinnat paljaana. Tämä on toki vain minun mielipiteeni. Jonkun mielestä huomion hakeminenkin voi olla ok ja se taitaa olla nykyään se vallalla oleva mielipide ainakin mitä ihmisten tekemisiä olen sivusta seuraillut.
 
Tuli tästä aiheesta mieleen yksi tapaus rantalomalla joskus vuosia sitten. Silloin meillä ei ollut lapsia vielä. Miehen kanssa köllöteltiin rannalla auringonottotuoleissa. Meidän viereisellä paikalla oli saksalainen keski-ikäinen pariskunta. Lähistöllä oli kaksi nuorta näyttävää skandinaavityttöä, jotka ottivat aurinkoa yläosattomissa. Jossain vaiheessa nämä tytöt siirtyivät uimaan, edelleen yläosattomissa ja suorastaan kirmailivat ja hyppivät vedessä tissit heiluen. Saksalaispariskunnan mies tuijotti avoimesti näitä tyttöjä. Vaimo ei näyttänyt reagoivan ollenkaan. Ihmettelin miehen ajattelemattomuutta vaimoaan kohtaan, että tuijottaa näin avoimesti. Jossain vaiheessa pariskunnan nainen otti uimapuvustaan yläosan alas, halusi ilmeisesti ottaa yläosallekin aurinkoa ja silloin huomasin, että naisen molemmat rinnat oli leikattu pois, arvet olivat selvästi näkyvillä. Sen jälkeen ajattelin, että ehkä vaimo on ymmärtäväinen miehen haluun hieman tiirailla tissejä.
 
Takaisin
Top