Nainen! Laittaisitko valkoiset farkut jalkaan > kuukautisten aikana...?

vauvakuume ♡

Asioista perillä oleva
Kesämammat 2016
Lokamammat 2018
Vaatekriisi! :hilarious:

Illalla olisi menoa, ja toki nyt pitää pieni vaatekriisi ennen sitä. (hyvin yleistä meillä)

Eilen alkoi siis kuukautiset ja nyt pohdin voinko/uskallanko laittaa valkoiset farkut jalkaani? :nailbiting:

Laittaisitko sinä?

Ps. jännää, liityin juuri jäseneksi tänne ja odotan kovasti kaikkia kivoja keskuteluja joissa on nyt helpompi olla mukana kuin ennen :)

Ööööö.... No, noin yleensä pyrin ihan kaikkien vaatteiden kanssa siihen, ettei ohivuotoja tule. Minusta se kuuluu ihan perushygieniaan kuukautisten aikana, että suojaa vaihdetaan niin usein, ettei ohivuotoja tule? Jotta miksei? Toki sitten, jos kokee syystä tai toisesta vaikeaksi ohivuotojen torjumisen, ei ehkä kannata...? Tällöin kyllä ehkä keskittyisin enemmän siihen hygienian parantamiseen, kuin vaatetuksen miettimiseen.... :wink

en laittaisi! mulla on aina ollut tosi runsaat menkat ja ohivuotoja voi tulla ihan tiiviilläkin siteenvaihtovälillä ja vaikka pidän vielä alkkareiden päällä toisia, "että pysyisi paremmin paikoillaan". ihan tummat housut ja mulla on työpaikalla vaihtohousut, jos sattuu isomminki vuotaa. nyt tilanne on vähän helpottunut, kun otin kuukupin käyttöön, mutta käytän senkin kanssa sidettä varmuuden vuoksi, mutten luota niin paljon, että laittaisin valkeat housut!

Ongelma ei niinkään ole tuo hygienia vaan nimenomaan melko runsaat kuukautiset yleensä..:/ Joskus käynyt niinkin että tunti tamponin vaihdon jälkeen on tullut AIVAN läpi ja vielä osastolla työhousuista, ei muutakun housujen vaihtoon... Siksi kyselen.

Kiitos vastanneille! :-)

Itse saattaisin kyllä olla noin runsaista kuukautisista jo yhteydessä lääkäriin. :nailbiting: Itselläkin runsaat, mutta tuo kuulostaa jo hurjalta!

Ei lääkäri voi mitään. Rautakuurin määrää jos oikein runsaat on ettei anemia yllätä. Ikäväkyllä.

Mä olisin halunnut kohdunpoiston, mutta ei oo mitään terveydellistä syytä sille niin ei tehdä :/ Mutta jos lotossa voitan niin kyllä lähtee..

mulla taas on jo endodiagnoosi ja kaipa vuotojen hillitsemiseksi voisi olla hormonaalinen ehkäisy tms., mutta en ole vielä halunnut siihen lähte, kun jos vaikka vielä yhden lapsen saisi :) hormonaalista ne lääkärit ainakin mun kohdalla suosittaisivat.

mulla on kans joskus käynyt ekan parin päivän aikana, että vuotoa tulee tamponista läpi. monesti on ollut silloinkin tuplavarmistus, mutta ei sekään takaa, etteikö tulisi ohi/läpivuotoa. eikähän aina pääse vaihtamaan tunnin välein, ainakaan töissä ollessa!

Ongelma ei niinkään ole tuo hygienia vaan nimenomaan melko runsaat kuukautiset yleensä..:/ Joskus käynyt niinkin että tunti tamponin vaihdon jälkeen on tullut AIVAN läpi ja vielä osastolla työhousuista, ei muutakun housujen vaihtoon... Siksi kyselen.

Joo, mulla on välillä sama, ja se on ÄRSYTTÄVÄÄ! :grumpy: Kuukuppi on aika hyvä, sillä siihen mahtuu runsaampaakin vuotoa. (Toki jos sitä ei saa juuri oikein asetettua, voi ohivuotoa tulla.) Jos haluaisin aivan 100% varma olla, ettei ohivuotoja tule, joutuisin varmaan käyttämään seniorivaippoja...ja silloinkin mun tuurilla valuisi lahkeesta reisille. :angelic:

Mutta alkuperäiseen kysymykseen: Saattaa olla, että kaikista runsaimman vuodon aikana en valkoisia housuja laittaisi. Tai ottaisin varmuuden vuoksi vaihtohousut mukaan... Toisaaltahan menkkaläikkien takia ei pitäisi joutua häpeämään. Sellaista sattuu. :happy119

Takaisin