Näyttikö vauva isältään synnyttyään?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Kun vauva syntyi, näyttikö hän isältään? Olen kuullut, että luonnolla olisi näppinsä pelissä tässä. Isä tunnistaisi vauvan omakseen, kun on yhdennäköisyyttä. Tiedä sitten onko perää.

Meidän molemmat lapset kyllä näyttivät isältään eniten juuri heti syntymän jälkeen.:)

Erityisesti esikoinen näytti isältään paljon heti syntymän jälkeen. Toisesta lapsesta kummatkin todettiin synnärillä, että näyttääpäs sedältään. Oli hämmentävän samannäköinen! Nyt kun on kasvanut, niin on isän kanssa samannäköisyys lisääntynyt vain. Esikoinen on iän myötä alkanut näyttää enemmän minulta.

Tyttö näytti syntyessään aivan isältään. Noin kolmen kuukauden iästä alkaen kaikki ovat sanoneet, että on ihan äidin näköinen. 😄

Oli isän näköä, ja vieläkin on paljon samoja kasvonpiirteitä. Vain muutama mun sukulainen sanonut että äidin näköä, mutta kaikki muut "ohhoh kun on koko ajan enemmän isänsä näkönen". Vastasyntyneenä myös kurtisteli otsaansa samanlaisille rutuille kuin isälle tulee kulmakarvoja kohottaessa 😂😍

Esikoinen oli ihan isänsä näköinen ja 2,5-vuotiaana on edelleen, ainakin enemmän kuin minun. Ja ilmeet ovat samanlaisia kuin isällään. Minulla ei ole yhtä voimakkaita ilmeitä. 😂 Kuopuksesta olen syntymästä saakka saanut kuulla, että hän on minun näköinen. ☺️

Lapsi näytti eniten mielestämme papaltaan silloin vauvana. Nykyään muistuttaa enemmän mummoaan kuin meitä vanhempiaan 😅😂 Onneksi on yhtäläisyyttä edes isovanhempiin ☺️

Meillä on lahjoitetut sukusolut, mutta tuttu lahjoittaja. Lapsi näytti kyllä syntyessään erittäin paljon lahjoittajalta. Minua hänessä näytti oikeastaan olevan vain posket ja leukalinja. Mutta en pane pahakseni, lahjoittaja on rehellisesti sanottuna erittäin hyvännäköinen. 😃

Nyt yhdennäköisyys lahjoittajan kanssa on hieman vähentynyt hiusten vaalentumisen myötä, mutta kyllä sitä yhteneväisyyttä edelleen on paljon. Silmät, ripset, varpaat, sormet, ihonväri... Erittäin paljon samaa näköä.

Meidän vauva näytti heti syntyessään lähinnä alienilta. 🤣 Mutta isänsä näköä on sittemmin tullut enemmän, jonkin verran toki myös mun piirteitä. Samoin esikoinen aikanaan muistutti enemmän isäänsä kuin minua ja keskimmäinen sitten enemmän minua (ja siis edelleenkin esikoinen enemmän isänsä näköinen ja keskimmäinen minun näköinen). Nuorimmainen tosiaan on isänsä esikoinen niin meillä tämä väite yhdennäköisyydestä isän kanssa on ainakin esikoislasten kohdalla pitänyt paikkansa. 😃

Meillä lapsi näytti heti synnyttyään todella paljon isältään, mutta kuulemma myös jonkun verran omalta isältäni. Nyt kolmen kuukauden iässä vauva näyttää isältään, mutta juurikaan ei minulta. Tämä saa minut haastamaan ”äidistä ei epävarmuutta” -periaatteen, koska meillä isyydestä ei voi ulkonäön perusteella erehtyä toisin kuin äitiydestäni. 😁

Vauva näytti todella paljon isältään sekä isän äidiltä. Muutama kuukauden ikäisenä ihan isän veljeltä. Nyt vasta 7+kk ikäisenä alkaa muistuttaa minua. Synnärillä vitsailin, että onkohan vahingossa käytetty naapurimaljan munasoluja, kun en löytänyt itseni piirteitä yhtään (meillä omat solut IVF). Nyt en enää epäile. Ihan samat ilmeet, posket ja silmät kun mulla.

Syntyessään esikoinen ei muistuttanut mielestäni oikein ketään. 😅 Vähän isompana näytti isän puolen serkultaan ja nyt reilu 1v. on aika samannäköinen kuin minä mun 1v. kuvassa. Isällään on ruskea tukka ja ruskeat silmät, mulla vaaleanruskea tukka ja vihreät/harmaat silmät ja pojalla ihan vaalea tukka ja siniset silmät. 😅

Kyllä vauva oli heti synnyttyään paljon isänsä näköinen. Ja tuntuu siltä että vauva muuttuu päivä päivältä enemmän isänsä näköiseksi 😃 Välillä kun vertaa tällä hetkellä 6kk vauvaa miehen vauvakuviin niin voisi luulla melkein että ovat sama henkilö.
Kaikki miehen sukulaiset myös sanovat että on täysin isänsä näköinen, että ei voi erehtyä ollenkaan kenen lapsi on 😄

Esikoinen saattoi vähän näyttää. Ainakin hiukset oli samanlainen musta pörrö. (Nykyisin hiukset muistuttaa enemmän omiani ja muita piirteitä taitaa olla peritty molemmilta.) Kuopus sen sijaan ei mielestäni niinkään. On niin vaaleakin.

Lahjasolulapsista paha sanoa, mutta kolmonen oli ilmetty isänsä syntyessään. Synnärillä otetuista kuvista olivat sukulaiset naureskelleet, ettei kyllä ole epäilystäkään isästä, eli muutkin näkivät yhtäläisyydet ensivilkaisulla.

Mielenkiintoinen teoria 🤔 piti paikkansa meilläkin, silmät kiinni näytti aivan isältään. Nykyään havaittavissa paljon myös minun piirteitä. 🙂

Tjaah,.. mun neljäs näytti synnyttyään ihan Gordon Ramseyltä. Ja joo ei, ole Gordon Ramseyn poika. :rolling: Kyllä se yhdennäköisyys isään ja äitiin alkoi hiljalleen sieltä tulemaan kun piirteet suoristuivat synnytysrutistuksen jälkeen, vaikka on hän toki edelleen ihan itsensä näköinen ja persoonallinen. :smiling-eyes:

Muokattu viimeksi:
Esikoinen oli kun minun kopio syntyessään sekä myös koko vauva-ajan, kun vertasi minun vauvakuvia niin täysin samannäkönen 🙈 (tänä söi lapsen isää paljon)
Tummat hiukset MattiNykäs takaletillä oli myös syntyessään 😂
Nyt 14v ja hiukset jo vaalentuneet eikä näytä minulta

Takaisin