Närästys

uusi tase

Satasella mukana keskusteluissa
Minulla on ainakin joka raskaudessa ollut kamala riesa tuo närästys [:@] tuntuu, että se on ihan sama mitä suuhun laittaa niin aina tarvisi närästyslääkeitä popsia!
Mites teitä muita äitejä? Ja millä konstilla ootte sen närästys hoitanut? Ja onko ollut muita konsteja kuin apteekin hyllystä saatavia? [:)]
 
Mulla kans ihan alusta asti järkyttävää tuo närästys, ja sitähän sanotaan että jos närästää raskauden aikana niin lapselle kasvaa silloin hiuksia [;)] [:D] Mulla ei johdu närästys syömisistä, vaan närästää ihan närästyksen ilosta. [&o] En kehtaa aina rennietä ottaa kun närästää, joten silloin juon PALJON vettä niin pikkuhiljaa helpottaa. [:)] 
 
Maito saattaa auttaa kanssa ja piimä :) joku vanha piikka kerran neuvoi mua ottamaan perunajauho veden seassa..kyllä sekin hetkellisesti auttaa mutta on aika pahamakuinen [;)]
 
Mulla raskausaikana oli ihan järkyttävä närästys, jouduin ihan reseptilääkkeitä syömään siihen eikä tuolla pojalla oo tukkaa juur nimeksikään :D

Yks 'vanhankansan' kikka on kans kourallinen kuivia kaurahiutaleita syödä.
 
Mul oli kanssa tuota närästystä alussa, mut nyt kadonnut jonnekin. Mut ainut mikä helpotti oli just vesi tai maito. En viitsi mitään närästyslääkkeitä vedellä naamani oon aina vähän ollu vastaan kaikkia lääkkeitä. 
 
Täällä kärsitään närästyksestä kans.. Karsee polte kurkussa asti aina välistä [&:] Tulee milloin sattuu, ei väliä syömisillä kun saattaa närästää jo aamusella heti ylös noustessa.. Toisinaan piimä auttaa, toisinaan taas ei.. Maidosta ei oo apua ainakaan mulla ollut.. Rennie ei auta vaikka ottais sen 2 kerrallaan [>:] Gaviscon oraalisuspensiota kokeilin kerran töissä (oon hoitoalalla..) ja se oli tosi tehokasta.. Ainoo vaan et maistu niin järkyttävän pahalle, etten ole ostanut sitä kotiin.. Jos tää vaiva tästä pahenee, niin harkitsen kyllä putelin ostamista kotiinkin [:D]
Enkä kyllä jaksa uskoa, et meidän vauvalla olis mitään ruuhkatukkaa [:D] Mä ja mun mies ollaan niin perus suomalaisia ainakin hiuslaadullisesti [:D] Syntyessä klani pää ja näin aikuisenakaan ei montaa karvaa päässä kasva..
 
tuo gaviscon ei kyllä auttanut minua..jännää juttu.. mutta rennie kyllä auttaa [:)] on se erikoista miten jotkut jutut auttaa toiset ja jotkut jutut ei..
 
Mulla on ollut tosi pahaa närästystä ja oon siihen yrittänyt moneen kertaan saada neuvolasta jotain apua, mutta turhaan. Oon kokeillut Rennietä ja Gavisgonia, kummastakaan ei juuri iloa ole. Rennie saattaa auttaa, JOS otan sitä heti kun pikkuisenkin alkaa tuntua siltä, että alkaisi kohta närästää. Syön päivittäin myös Alsucralia, en tiedä auttaako se oikeasti mutta en uskalla lopettaakaan.

Parhaiten auttaa se, että katson tosi tarkkaan mitä syön, vaikka toisaalta mua saattaa närästää pelkkä vesikin. Vältän silti kaikkea rasvaista, mausteista, sipulia, ruisleipää, kahvia, teetä ja kaikkea muuta jonka olen huomannut pahentavan närästystä. Syön pieniä annoksia kerrallaan ja useamman tunnin välein. Ruuan jälkeen otan usein kourallisen manteleita, joista on joskus apua. Illalla en syö kolmeen tuntiin ennen nukkumaan menoa mitään, kun muuten nousee yöllä suuhun jotkut ruuansulatusnesteet. [:'(]

Mulla tuo närästys päivää siis ihan päivittäin ja vaikuttaa hirveästi siihen, mitä pystyn/uskallan syödä ja sen takia ei ole esim. paino noussut puoleentoista kuukauteen, koska syön ilmeisesti liian vähän. Ihan kamalaa mennä iltaisin nälkäisenä nukkumaan. [:(]
 
juu..jos ei tarpeeksi syö illalla niin kyllä siinä paha olo tuleekin [:(]
jotkut jutut otin täysin pois ruokavaliosta..pahin närästys aiheuttaja mulle on kurkku!
 
Heips!

Mua on närästäny jokaisen kolmen raskaudennaikana, sekä myös nyt neljännenkin aikana.
Ja tosiaan huomasin että se mitä syö on tärkeetä. Mutta myös sen että syö mitä syöt, ni närästää kumminkin, jos on taipumusta siihen.

Viimeksi kokeilin kaikenlaisia lääkityksiä, mitä neuvolalääkäri vaan keksi, eikä ne auttanut. Sitten neuvola huomasi kehoittaa kokeilemaan kuotittuja manteleita. Eli pureskele pari kolme mantelia hyvin kun syöt ne. Ja kyllä tepsii!!! Kunhan muistaa ettei niitä ole hyvä syödä pussikaupalla joka päivä. Niissä kun on rasvaa. ;D

Kokeilkaa. :D
 
Takaisin
Top