Näkyykö jo maha?

Lindeliini

Silmät suurina ihmettelijä
Hei kaikki odottajat!
 
Minun LA:ni on maaliskuun ja huhtikuun vaihteessa, joten koen läheisemmäksi keskustellä täällä. :) Tahtoisin tietää, näkyvätkö vauvamahanne jo? Itse odottelen näkymistä innolla. Ongelma vain on se, että mahaa on vähän jo valmiiksi, hih! ;) En siis pysty varmaan täysin tarkkaan sanomaan, milloin pömpötys vaihtuu vauvamahaksi. Odottelisin jo innolla tiukempien vaatteiden käyttämistä ilman vatsan jatkuvaa sisäänvetämistä... ;)
 
Moi Lindeliini!

Mulla ei maha vielä näy. Tää on toinen raskaus, joten saattaa alkaa näkymään aikaisemmin nyt kun esikoisen kanssa.
Esikoista odottaessa meni puoleenväliin, ennekun alkoi olla selvä masu. Oon aika pitkä (173cm), joten sekin saattaa vaikuttaa asiaan. Itsehän toki näin mahani ihan selvästi jo suurinpiirtein viikolta viisi [:D], mutta ulospäin näytti tosiaan noin puoleenväliin saakka siltä kuin olisin vaan vähän paksu keskeltä.

Sen sijaan maha alkaa kyllä TUNTUA jo huomattavasti aikaisemmin. Housut (farkut) alkaa painaa ja tuntua epämiellyttävältä päällä jo melko aikaisessa vaiheessa, viimeistään siinä ekan kolmanneksen loppuvaiheilla. Kohtu on niin alhaalla, että housunkaulus tuntuu yllättävän nopeasti aika ahtaalta. Ja sitten tietysti riippuu että miten painoa kertyy.

Vinkkinä mammavaateostoksista kaikille: panostakaa housuihin ja hameisiin (jos sellaisia käytätte). Itse ostin esikoisvatsaani varten ehkä kaksi mammapaitaa joista molemmat jäi pitämättä... Tavallisilla paidoilla pärjää kyllä oikein hyvin. Vaikka niitä mammavaatteita on tietysti niin kiva ostella. [8D] Rintsikat täytyy jossain vaiheessa vaihtaa hieman tilavimpiin, voi harmi [;)].

Tämmöstä teeskentelee tietävänsä
Cava
 
Minä ainakin luulen näkeväni jo pientä vauvamasua.. Alin mahamakkara on 'oiennut' ja alvatsa on pyöreämpi.. Mulla tosin niiiiiin paljon ylipainoa että kukaan muu tuskin huomaa vielä moneen moneen kuukauteen mitään. [:@]
 
Itse juuri laihdutin ennenkuin tulin raskaaksi, joten kerrankin litteässä masussa näen kyllä selkeän pömppiksen. [:D] Oikeastaan eron entiseen siinä tekee sen, että tätä muhkulaa ei saa piiloon vaikka kuinka vetäis mahaa sisään. Mutta tuskinpa kukaan muu mitään huomaa. Itse kun itseään tarkkailee muutenkin, niin tietenkin on näkevinään jo vaikka mitä. [:)]
Mutta noi rinnat...argh. Muutenkin on D, nii en kyllä välittäis että ne siitä enää turpoaa. Ja ovat turvonneetkin jo...[:'(]
 
Oon raskausviikolla 8, eihän tässä vaiheessa nyt ole vauvamahasta tietoakaan...! Turvotusta on varmaan kaikilla tässä vaiheessa, mutta se on ihan eri asia.
Kun oikeen järjelläkin miettii että se on joku puolen sentin mittainen papana tuolla niin eihän se sitä mahaa ihan hetkeen vielä pullauta ulos.....
Ehkä se vauvamasu sitten alkaa ilmotteleen itsestään parin kuukauden päästä. Et malttia....
Ainakin näin kun on eka raskaus...[:)]
 
Vatsa näky selvästi jo ja ihmiset kyllä huomaavat jo minun odottavan... :) Eilinen ultra oli mahtava kokemus.. [:D] Luulin,että viikkoja olisi eilen ollut 12,mutta olikin vasta 9+4... pääasia kuitenkin,että pikkuisella näytti olevan kaikki hyvin...[:)]
 
Oon samoilla linjoilla Vesimelonin kans. Ei tässä vaiheessa voi mikään vielä näkyä. Turvotusta se on, mutta ah, silti niin ihanaa omille silmille [:D][:)][;)]
 
mut kyllähän se kohtu kasvaa siellä, vaikka se pikkunen onkin ehkä sentin mittainen... Mut ei mulla vielä mitään mahaa näy.. Housut kyllä kiristää ja ainoot mukavat housut mitkä mahtuu kiinni on college housut [:D] Turvotusta vaan... Ja voi olla kun mullakaan tuo maha ei mikään pyykkilauta ole, niin hetkinen kestää ennenku se oikeesti näyttää vauvamasulta..

Mulla on kans tuo tissiongelma [:D] normaalisti on C-D, riippuen liivin mallista niin ihan hirvittää mitä niistä tulee ku nyt jo ahistaa liivit.. apuva... Täytyy varmaan painella kauppaan ostaa parit isommat liivit. mies ei kyllä pistä pahakseen ollenkaan tätä tissiongelmaa [;)] ei vaan ymmärrä että ne on aika arat, ettei niitä hirveesti tarvis hiplailla...
 
mulla näkyy, mutta odotan kahta.. ehkä turvotus on nyt sitte kaksinkertainen :D
 
Juu, kaksosraskaudessa taitaa kaikki olla vähän tuplaa. [:)]

Ite oon tässä ihmetellyt tätä vatsaani kyllä varsinkin kuluneella viikolla. On totta, että se vauvantaimi on vasta semmonen oliivin kokoinen nappula, mutta siis kohtuhan alkaa kasvaa vähän nopsempaan alussa. Pitää olla tilaa lapsivedelle ja istukalle ja muulle.
Ekassa raskaudessa meni tosiaankin puoleenväliin saakka ennenkun alkoi olla silleen selvä vatsa, mutta taisi se viimeksikin olla näitä aikoja, kun vaihtoi jo vähän isompiin farkkuihin. Ei vaan enää tunnu yhtään kivalta että vyötäröltä puristaa mikään.

Ja sitten kotona kun lökärit jalassa sohvalla istuu, ni tulee välillä oikeesti vaan kummasteltua tuota paisunutta alavatsaa. Turvotustahan se tosiaan pitkälti on, mutta ei se turvotus kait ihan niin "pinnassa" olisi ellei siellä alla olisi jotain tiellä. [:D]

Mut ihan kiva vaan, ettei vielä näy. Koska vatsan näkymistä seuraa (tai oikeastaan edeltää) myös sen tuntuminen. Se kumpu tuossa edessä tekee melkoisen kömpelöksi ihmisen. [:D] Joskun loppuraskaudesta olin sitä mieltä, että kengät ja sukat on jotain paholaisen keksintöjä, eikä niitä oikeesti kannata käyttää. Paha kyllä, se oli alkutalvea.

Noh, hitaasti hyvä tulee. Ehtiihän tuo tuossa paisua. [8D]
 
Takaisin
Top