Hienoa kun tänne noista muutoksista noin avoimesti kirjoitit, sillä et tosiaankaan ole ainut niistä kipuileva/ kärsivä.
Bikinirajoja voi käydä siistityttämässä asiaan vihkiytyneellä kosmetogolla, jos se näkymä kovin omaa silmää häiritsee. Joissakin suhteissa myös kumppani sen mielellään tekee...
Kokemuksesta mulla taaperoa odottaessa ei juurikaan iho-ongelmia ollut joten tämän vauvan mukana tulleena ne sitten yllättivät. Söin samoja vitamiineja ja ruokaakin, joten siitäkään se ei ollut kiinni. Toki vauvojen sukupuoli vaihtui.
Taaperon imetyksen vähentyessä pieneni myös se vähäinen nännipihan rusketus, joka tätä vauvaa odottaessa palasi aiempaa tummempana.

No, onneksi pystyin lohduttautumaan senkin sitten aikanaan katoavan

Tämän nyky vauvan odotukseen liittyi myös ihon kuivuminen etenkin kasvoissa sekä myös päänahassa. Viimeisen kolmanneksen sitten söinkin lisäksi b-vitamiinivallistetta (kysyin asiaa mm apteekista ja mun luottolääkäriltä käytyäni hänen suosituksestaan verikokeissa). Se onneksi auttoi hieman.
Nyt kun synnytyksestä on reilu kuukausi on päänahka normalisoitunut mutta koko muu keho on yhä kuivaa.
Eniten minua on lohduttanut se luottolääkärin näkemys: parempi on äidin itseään rasvata kuin vauvalle sopivia voiteita yrittää etsiä.
Noilla molemmilla pienillä on ollut todella hyvä iho, eli heille minun kehoni niitä ihon rakennusaineita viisaasti istukan kautta annosteli.

Toivottavasti sinulle kävisi samoin!!

Isosti stemppiä sinulle loppuraskauteen!