Muuttaminen

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko muuttaneet monta kertaa? Milloin viimeksi? Palkkasitteko muuttofirman? Muitakin kokemuksia voi kertoa!

Meillä on tulossa muutto nopealla aikataululla n.200km päähän ja palkkaamme muuttofirman. Pakkaamisen olen aloittanut, koska kahden pienen lapsen kanssa tämä on hidasta puuhaa. Huh heijaa.

Lapsena muutimme pari kertaa, aikuisena olen muuttanut nelisen kertaa ennen tätä. Miehen kanssa ollaan muutettu aina yhtä huonetta suurempaan, yksiöstä lähdettiin ja tuleva asunto on neliö.

Lapsena muutin monen monta kertaa. Oli aika raskasta. Aikuisiälläkin on muuttoja tullut liian monta, yhden käden sormet ei enää riitä :rolleyes: Muuttofirmaa ei ole ollut kertaakaan, tosin muuttomatkat olleet aina 50km säteellä. Pakkaaminen on ihan ok, enemmän ärsyttää purkaa kamoja! Nyt on ensimmäinen omistusasunto ja toivottavasti ei tarvitse muuttaa pitkään aikaan.

Lapsena muuttanut kerran taapero ikäisenä.
Aikuisena miehen (ja osan lasten) kanssa muuttanut 6 kertaa ja hoidettu omalla autolla/vuokra pakulla. Nyt myös eka omistusasunto ja tässä 3,5v asuttu.
Jälkiviisaana olisi tämä viimeisin muutto pitänyt hoitaa muuttofirman kautta, koska silloin olin raskaana, taapero + vauva kombolla oli aika hankalaa. Matkaa oli 60km/suunta ja aikaa viikko arki iltoina miehen työpäivän jälkeen. Useana iltana siis vuokrattiin paku ja sai yhden kuorman vietyä ja monta kertaa myös myöhöstyi auton palautus ja siitä sai maksaa ekstraa. Todettiin oli kuinka lyhyt matka tahansa seuraavan kerran jos/kun muutetaan niin kerralla täytyy saada se pakettiin.

Muutaman kerran olen muuttanut aikuisena, sujuvin muutto on ollut muuttofirman kanssa. Matka ei ollut pitkä, mutta kerrostalo ilman hissiä oli sen verran haastava, ettei tehnyt mieli vaivata sukulaisia.

Ekan kerran 4 vanhana kerrostalosta okt.
Sitten pois kotoa asumaan yksin. Tämän jälkeen olen muuttanut vielä kaksi kertaa. Muutot olivat sikäli helppoja, että tavaraa oli aika vähän. Ja isä oli muuttoapuna, koska iso peräkärry. Sinne mahtui kevyesti sänky, kirjahylly, keittiön pöytä ja kaksi tuolia :D

Ja nyt pyöritellään, töiden takia, ajatusta muuttamisesta mutta sitä ennen täytyy oikeasti tehdä suursiivous komeroihin.

19 vuotiaaksi asti asuin samassa osoitteessa, sen jälkeen viimeiset 17 vuotta asunut maksimissaan 2 vuotta yhdessä paikassa, paitsi nykyisessä nyt reilut 2 vuotta. Muuttofirmaa ei ole koskaan käytetty, vuokra-autoilla ja ihanien ystävien avulla pärjätty, itselläni ei ole edes ajokorttia.

Olen muuttanut 3-vuotiaana kahdesti, teininä kahdesti ja sitten miehen kanssa yhteen. Miehen kanssa ollaan muutettu yhdessä. Tähän asti muuttaminen on onnistunut sukulaisten avulla, mutta ensi kerralla taidetaan ottaa muuttofirma niin ei tarvitse vaivata sukulaisia lisääntyneellä tavaramäärällä. Pakkaaminen tehdään kyllä itse, vaikka en pidä lainkaan koko puuhasta.

Taaperona muutin kolmisen kertaa, siitä eteenpäin muutin vasta opiskelemaan ( ensimmäisen kerran Ikean pakulla, kun piti saada sänky ) Aikuisena olen muuttanut 6 kertaa, joista kerran ulkomaille ja takaisin.

Ensimmäinen omistusasunto miehen kanssa on suoraan neliö, joten lasten kanssa ei ole tarvinnut muuttaa minnekään.

Meillä on ollut muuttofirma joka kerta, Forsman ja Niemi toimivat kumpikin hyvin, muista ei ole kokemusta. Pakattu on kyllä itse.

Lapsena en muuttanut kertaakaan, lukion jälkeen menin ensin ulkomaille töihin, ja sen jälkeen sitten opsikelijasoluun ja toiseenkin. Nykyisessä kämpässäni olen asunut viitisentoista vuotta, tosin nyt asumme mummolassa koronaevakossa ja kämppässäni asuu vain meidän tavarat.

Itse olen jokaisen muuttoni hoitanut, sänkyä varten olen lainannut peräkärryn, vain pianon muutto on jäänyt pianonsiirtofirmalle.

Muokattu viimeksi:
Ensimmäisen kerran muutin lapsuudenkodista opiskelija-asuntoon 19-vuotiaana, peräkärryyn sopi vähäiset tavarat silloin. Sen jälkeen olen muuttanut 3 kertaa kavereiden avustuksella. Viimeisin muutto oli vaikein, vaikka matkaa olikin vain vähän, mutta oli eka muutto taaperon kanssa. Tavaran määrä lisinyt ihan kiitettävästi, eikä ollut aikaa pakata kunnolla. Piti ajella monta kertaa ees taas, vaikka oli pakettiauto käytössä. Tätä edellinen muutto sujui yhdellä kertaa, mutta tavaraakin oli silloin tosi paljon vähemmän. Jos vielä tarvitsee joskus muuttaa, niin palkkaan kyllä muuttofirman.

Lapsena muutettiin pari kertaa, "aikuisiällä" oon muuttanut muutaman kerran. Muuttofirmaa ei ole ollut.

Lapsena muutettiin muutaman kerran, aikuisiällä olen sitten muuttanut n. 15 kertaa, joista kolme ollut ulkomaille. Kotimaan muutoista yhdessä on ollut muuttofirma käytössä.

Oon muuttanut lapsena kerran kerrostalosta omakotitaloon. Kun siitä lähdin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan tuli muutettua viisi kertaa ennen paluuta kotipaikkakunnalle. Ja silloinkin ko. kerrostalokämppä oli väliaikainen, ja siinä asuttiin reilu vuosi kunnes muutettiin rakentamaamme omakotitaloon. Tässä asun mielelläni vaikka loppuelämäni.

Mulla on ollut muutossa mukana aina sellainen survival kit, kun uuteen asuntoon on menty ekan kerran. Siinä on ollut kahvinkeitin, suodatinpussit, kahvia, keksipaketti, pahvimukeja, vessapaperia, roskapusseja, siivousliinoja ja joku suihkutettava pesuaine.

Nyt on banaanilaatikoita eteisessä ja noin vuoden mainoslehdet pöydällä pinossa. Pitäisi pikkuhiljaa ruveta laittamaan tavaraa laatikoihin mutta voi helkkari kun tää on jotenkin niin vaikeeta :D
Pitäisi lajitella roskat-kirppari-hyötykäyttöasema-lahjoitus -tavarat. Käydä kaapit ja laatikot läpi ja pakata jotenkin järkevästi.
Ja mä löydän lippulappuja ja muistikirjoja vuodelta 2004 ja jumiudun lukemaan niitä aina vähintään varttiksi...

Meillä tuli saldoksi n.120 banaanilaatikollista tavaraa plus kaikki muu tietysti. Ei mahtunut kaikki muuttoautoon:bag: Laatikkoelämää elellään, joka päivä yritän purkaa ainakin vähän.

Mä oon vauvana/taaperona muuttanut kahdesti, eli kahdessa eri kerrostaloasunnossa asunut, ennen kun vanhemmat ostivat omakotitalon, jossa asuin siis pari vuotiaasta eteenpäin.

18-vuotiaana muutettiin miehen kanssa yhteen ja nyt asutaan neljännessä kodissamme (5,5 vuotta yhteistä asumista takana) ja tämä on ensimmäinen omistusasunto (omakotitalo), hän ei täältä muuta ennen ku vanhana pappana.

Esikoisen saimme ekassa asunnossa ja kuopuksen tokassa, hyvin on muutot sujuneet lasten kanssa ja raskaana ollessa, raskainta oli ehkä muuttaa nykyiseen taloon 1,5v sitten, koska muuttosiivoukset oli tekemättä tässä isossa omakotitalossa ja edellisten omistajien rojua täynnä.. Pikku hiljaa edelleen.....

Mutta kaikissa muutoissa on miehen kaverit auttaneet kantamaan tavarat, paku lainattu sukulaisilta tai miehen töistä, sekä mun sukulaiset ovat auttaneet mm. siivoilussa. Asunnot ovat olleet n. 5km säteellä, kun ollaan tykätty asua täällä samalla puolella kaupunkia, joka tietty helpottaa muuttamista. Kakkostalosta muutettiin viereiseen, niin ihan nurmen yli juoksemalla saatiin vietyä silloin tavarat päivän aikana.

Takaisin