Mustasukkaisuus/ lack of trust

MariQ

Sukkela juttelija
Haluisin kuulla ajatuksia ja kokemuksia, miten olette "toipuneet" mustasukkaisuudesta taikka luottamuksen puutteesta, joka nousee esiin parisuhteessa.
Oli sitten kokijana te itse taikka puolisonne.
Oletteko päässeet perille,mistä asia johtuu omalla kohdallanne, eli esim aiemmista kokemuksita taikka nykyisessä suhteessa koetuista, ja kuinka paljon mielestänne itsetunto vaikuttaa tilanteessa.

Millaisia "oireita" kokemanne mustasukkaisuus on aiheuttanut? jne.

Kiitos :D
 
Ei kenelläkään kokemusta mustasukkaisuudesta? Katsojia oli kyllä käynyt mutta ei tässä nyt ollut mitään omia paljastuksia aiheesta vielä huudeltu.
 
Hmm..omanitsensä kanssa on ehken joutunut tekemään suurimman työn, sillä omalla kohdalla on pitänyt ymmärtää ettei ole aihetta. Aiemmin on tehnyt kärpäsistä härkäsiä. Lisäks on pitäny antaa myös itselleen lupa, että saa jutella ja heittää harmitonta flirttiä muidenkin kuin oman miehen kanssa :wink Aiemmin olin jotenkin neuroottinen sen suhteen ja vedin liian tiukkoja rajoja "ollessani jonkun vaimo, en saa tehä sitä-en saa tehä tätä".

Puhuminen tottakai ja sekin mielellään rauhallisesti. Joskus puhuttiin paljonkin mustasukkaisuudesta ja mistä se johtuu jne, nykyisin asiat menee aika omalla painollaan.

Luottamuspulaan meillä auttoi puhtaasti aika.
 
Edellinen suhde oli kamala miehen mustasukkaisuuden takia. Häntä oltiin petetty aiemmassa suhteessa ja syytti siitä tavallaan minua. Silloin mulla oli tosi menevä elämänvaihe mutta koskaan ikinä en pettänyt tai mennyt edes lähelle rajoja. Suhde päättyikin siihen, kun mies jäi kiinni viestittelystä ja toisen naisen tapailemisesta :D :D
 
Mulla on ongelma itseni kanssa. Mä uskon, että mies ei ole ikinä silloin pitänyt mitään peliä, kun meillä on suhde ollut "päällä", mutta kun on ollut hetkiä, jolloin ollaan oltu erossa, viimeksi nyt keväällä, ja silloin hänellä oli säätöö, mutta niin oli mullakin. Paljon muiden naisien haamuja on tässä suhteessa ja olen kokenut tulleeni petetyksi paljon, joten kun mulla alkaa stressaamaan ja elämä muuten painaa päälle, niin nämä tunteet aktivoituu.

Eilen sitten juuri eronneen tuttavapariskunnan nainen kertoi miten oli joutunut lasten kautta kuulla et miehel onkin ollut kotona jo uusi nainen (pari vko erosta) ja mulla pamahti ne kaikki kamalat tunteet pintaan joita pyöritin keväällä. Tuli niin hirveä olo, että jouduin sit puhuu miehelle, siis kertomaan. Ja sit kun eihän siihen auta oikeasti kenenkään sanat, kun ongelma tunteiden käsittelyssä on omassa päässä, niin enhän päässyt siitä sitten yli. Nyt on koko ajan sellaienn olo että elämä kaatuu päälle juuri nyt ja mies pettää ja jättää minut ihan varmasti. Huomenna pitäis olla asunto paketissa ja muutto uudelle paikkakunnalle, ja entisestään kauhistuttaa koko homma jos meneekin sukset ristiin miehen kanssa.

Voi kun osais käsitellä nää ihme paniikkinsa.
Pohjallahan tässä on tietty ne tapahtumat, jotka aiheutti tämän luottamuksen puutteen miestä kohtaan, varhaisessa vaiheessa suhdettamme.

Enkä nyt tiedä onko tämä edes oikeastaan mustasukkaisuutta, vaiko oireilua siitä luottamuksen puutteesta.
Kirosana :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Mulla entisessä suhteessa oli paljonkin ongelmia mustasukkaisuuden kanssa poikaystävän puolelta. Mun paras ystävä on mies ja oon hänelle aina kertonu kaikesta kaiken ja hän tuntee mut paremmin kun omat taskunsa ja mä tunnen hänet paremmin ku omat taskuni :D Tää entinen poikaystävä sitte luki meidän viestit ja päätteli et oon ihastunu tähän mun ystävään ja käski pistää välit poikki tai hän tappaa itsensä. Tietysti sitte pistin välit poikki mutta sitte ku alko tulee enemmän ongelmia tän poikaystävän kanssa ja asiat lähti luisumaan ihan päin manalaa ni erottiin. Lähin menemään siitä manipuloivasta ja alistavasta suhteesta jossa ei ollu mitää järkeä kun poikaystävä alko tekee rikollisia hommia joihin sekotti mut, alko määräilemää että en saa kavereita tavata jos hän ei ole mukana ja plaaplaaplaa. Nykyään oon jo terveemmässä suhteessa jossa mies hyväksyy mun parhaan ystävän ja tulee hänen kanssaan tosi hyvin toimeen ja ei manipuloi tai uhkaile millään tavalla. :) Elämä voittaa lopulta :)
 
Takaisin
Top