Muita syöksyläisiä?

NoKo

Vauhtiin päässyt keskustelija
Sattuuko täällä oleen muita joilla yksi tai useampi syöksysynnytys takana?

Itsellä ensimmäinen syntyi syöksynä kotiin, nyt toista odotellessa olisi kiva kuulla minkälaisia ohjeita ja neuvoja muut nopeat synnyttäjät ovat saaneet.
 
riippuu mitä lasket syöksy synntytykseksi:) mulla eka rv39+3 7h eli norm. toka rv.40+1, 4h norm. kolmas rv38, 1,30h erittäin nopee mulle. ja nyt ootan neljättä pelkään et tulee vielä nopeammin...mites sulla on menny?
 
Täällä ensimmäinen (rv40+2) syntyi kotiin vajaassa kahdessa tunnissa. Nyt toista odotellessa jännitän kuinka nopeasti tämä tulee maailmaan ja ehditäänkö sairaalaan. Vai käykö aivan päinvastasesti ja "saan" kolmen vuorokauden synnytyksen [;)]

Neuvoina olen saanut vain sen että nyt pitäisi lähteä hyvinkin helpolla tarkistuskäynnille sairaalaan, tavallisista poikkeavat selkäkivut ovat jo kuulemma hyvä syy lähteä käymään (minun supistukseni kun olivat vain selkäsärkyä+yksi työntösupistus). Tietysti myös antoivat neuvolasta ohjetta että missä asennossa kannattaa olla sitten jos synnytänkin taas kotiin eikä ole apujoukkoja paikalla. Näillä eväillä siis.

Arveluttaa silti olla aivan heti lähdössä sairaalaan, perusluonne kun jo pistää vastaan siinä kohtaa jos kyseessä saattaakin olla turha käynti. Ensimmäisenkin kohdalla ehdin jo päätä ponnistamaan ennenkuin tuli mieleen soitto hätäkeskukseen. Tosin ei sitä osannut silloin ajatella että homma voisi edetä niin vauhdilla, ja jos viimenen ohje synnytysvalmennuksessakin oli että kotona niin kauan kun vointi sallii. Nyt vain tuntuu että pitäisi tietää heti mikä on sitä että jo täytyy lähteä. Ja synnytykset kun ovat niin erilaisia aina ja kumminkin on mahdollista että tämä vauva tuleekin kaikessa rauhassa..
 
Takaisin
Top