Muita odottajia Helsingin alueelta ?

MariAnn

Silmät suurina ihmettelijä
Heips, Olen 22-vuotias ensimmäistä lapsukaistani odottava Helsingistä , laskettu aika on maaliskuun 7. Ystävä piiriini ei juuri kuulu perheellisiä, vaikka ihanat ystäväni ovatkin tukena niin kaipaisin ystävää/ ystäviä ,jotka ovat samassa tilanteessa. Olisi kiva vaihtaa kuulumisia odotuksesta ja muuten vaan fiiliksistä. Ilmoitelkaahan te samankaltaisessa tilanteessa olevat tai juttu seuraa vailla olevat :))
 
Hei, liityhän maalismammojen fb-ryhmään! Sielläkin paljon keskustelua näiden vau.fi sivujen lisäksi. Tuolta keskustelujen otsikosta löytyy Fb-ryhmä (salainen, joten muut ei näe sitä) ja sieltä ohjeet miten pääset mukaan! Tervetuloa! Tv. Esikoista odottava espoolainen, 24-v. :)
 
Minä olen myös Helsingistä ja ensimmäistä odottelen. Tosin ikää on reilu 10 vuotta aloittajaa enemmän :). Äippälomalle toivoisin löytäväni vaunulenkkiseuraa ja pienelle tytölle kavereita lähistöltä. Vielä ei kyllä mikään kauhea kiire tietysti ole, kun ensin saataisiin tyyppi kunnialla ulos..

Itse en ole erityisen kiinnostunut liittymään FB-ryhmiin tai jakamaan ko. palvelussa mitään jälkikasvuun liittyvää. Nytkin siellä on jo ihan liian monta ryhmää mitä pitäisi ehtiä seurailemaan ja kovin henkilökohtaiset päivitykset olen lopettanut.. 
 
Moikka :) Täällä myöskin odotetaan ensimmäistä espoon suunnalla, ja näillä näkymin tyttö olis tulossa 03.03.2013. Ja itse oon siis 21-vuotias.  Alkaa pikkuhiljaa jännittämään jo ihan hurjan paljon! 
Kiva löytää tällänen ryhmä (vaikkakin näin myöhään!! ), koska tosiaan itelläkään ei oo näiltä suunnilta kavereita samassa tilanteessa ja olis ihana jakaa näitä ajatuksia odotuksesta ja kohta sitten elämästä pienen kanssa, ja ystäviähän ei koskaan voi olla liikaa! :)

Miten teillä on sujunut tähän asti odotus ? 
 
Heippa! Täällä Vantaalla kans odotellaan ensimmäistä pienokaista, laskettu aika maaliskuun loppu puolella eli viikolla 29 mennään :) Meille kans tyttöä lupailtiin ultrassa, mutta mies on vahvasti sitä mieltä, että poika sieltä tulee :'D olen itse 19v ja mies 21v. Odotus sujunut yllättävän hyvin, kuvotusta oli alkuun parisen viikkoa ja tällä hetkellä inhottavinta on vain närästys!
 
Täälläkin vantaalta 22-vuotias odottaja:) viikkoja 29 ja lauantaina alkais 30 viikko! Poikaa lupailtu tänne :) Aika kyllä menee niin hurjan nopeesti! Vastahan se plussa ilmestyi testiin ja kohta ollaan jo synnytyssalissa. hui!
 
Heips!

Kirjoitan tähän kuitenkin, vaikka asunkin Turussa. Mies on Helsingistä ja hänen sukulaisensa asuvat siellä, joten käymme Helsingissä usein. 

Menkkojen mukaan laskettu aika on 2.4.. mutta ultran mukaan se on 29.3.. joten heilun täällä ja huhtikuisten puolella. Uskon kuitenkin vahvasti että lapsi syntyy huhtikuun puolella. Ensimmäistä odotellaan. 

Itellä ikää 19 vuotta, miehellä 21. Raskaus on sujunut ihan hyvin, pahoinvointia ei sinänsä ole ollut, yökötellyt on senkin edestä. Tyttöä meille on lupailtu, mutta saas nähdä, musta jotenkin niin tuntuu että poika tuolta tulee kuitenkin.. :D
 
Heippa täällä espoon suunnalla odotellaan myös ensimmäistä. Laskettu aika on 31.3 joten veikkaan että menee huhtikuun puolelle. Itse olen 19v ja aviomies 25v. Poika sieltä pitäisi tulla kuulemma lähes 100% varmuudella. Itsellänikään ei ole samassa tilanteessa olevia ystäviä ja ollaan muutettu espooseen vasta elokuussa joten ei hirveästi tuttavia täältä vielä ole.
 
Heips, Huomasin että tänne on tullut mukavasti vastauksia! :) En ole hetkeen kirjautunut ja kun kirjoitin viimeisen viestini oli viikkoja kasassa 23 nyt jo 32 ! :o Aika menee hurjan nopeasti! Miten on muiden raskaus sujunut ? Itsellä suht mukavasti, pientä normaali vaivaa nyt lukuunottamatta kuten närästys ,liitoskivut ja nyt alkaneet öiset vessa rundit .. Mutta kaikinpuolin oon ollut super energinen ja intoa täynnä ja kasvava masu saa aina liikuttumaan :D Joululomat meni miehen viisivuotisen pojan kanssa touhuillessa, joka oli kaikinpuolin ihanaa ! Sai vähän ensimakua äitinä olemisesta ;)
 
Ja taas on kohta jo tammikuu takanapäin, apua tätä ajankulumista! Mun on nyt pakko sanoa etten kyllä enään erityisemmin nauti tästä olosta, tuntuu että kaikki on niin vaikeeta nukkumisesta lähtien! Enkä tunne kyllä oloani enään hirveen mukavaks tän kokosena..  No, enään 5 viikkoa jäljellä :) 

 Onko teillä muuten kaikki jo hankittuna pientä varten? Musta on ollut jotenkin niin vaikeeta tavaroiden hommaaminen, tuntuu ettei yhtään tiedä mitä sit oikeesti tarvis olla valmiina, siis tietty nyt nää sängyt ja rattaat jne isommat tavarat, mutta pienemmistä tavaroista.. Ja sairaalakassin pakkaaminen on toinen, mitä ihmettä sinne pakataan mukaan ? :D  Jännittääkö teitä muuten jo synnytys?

Täällä alko äitiysloma nyt, i h a n a a ! Ootteko muut jo äitiyslomalla/ koska teillä alkaa? :) 
 
Heips, Meillä onkin suht samoihin aikoihin laskettu aika , itsellä 7.3 :) Itsellä olo alkaa myös tuntumaan jo suht raskaalta, ja varsinkin toi nukkumis puoli on aika työlästä hommaa ,kun tuntuu että joka paikkaan juilii jollain tavalla ja heti kun oon vääntänyt ittelleni hyvä asennon niin sitten pitääkin jo lyllertää vessaan ! :D Synnytys on mielessä suht usein jo, ja pakko myöntää että kyllä jännittää jo vähäsen! Itse en ehkä jännitä kipua niinkään vaan sitä kaikkea muuta, miten osaan mitenkään olla valmis kun synnytys alkaa ja sujuuko synnytys ongelmitta. Mutta yritän olla hirveesti miettimättä kyseisiä asioita ettei ihan järki lähe :D Oon löytänyt netistä hyvän linkin missä mammat on keränneet listan kaikesta tarpeellisesta ja ei niin tarpeellisesta , löysin myös listan mitä sairaalakassiin kannattaa pakata , itselle nää listat on ollut tosi hyödyllisiä koska ensimmäistä odotan ja oon tuntenut itteni aika toivottomaks mitä kaikkee vauvalle on hyvä hankkia ja mikä on sitten aivan turhaa tilpehööriä, laitan tähän linkit niin voi käydä kurkkaa ! :) http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/842837-mita-vastasyntynyt-tarvitsee-lista/ http://www.vau.fi/Synnytys/Valmistautuminen/Kassi-kainalossa-sairaalaan/ Ihanaa että oot päässyt jo äippälomalle rentoutumaan! Alkaako sulla synnytys jännäämään yhtään?
 
 Joo, meillä on kyllä tosi lähekkäin noi lasketutajat :) ! Mihin sairaalaan oot menossa synnyttämään? Onks sulla/ teillä ollut muuten mitään koko arvioita että minkä kokonen vauva on nyt tai sit minkäkokosena arvioidaan ettäsyntyy?

 Joo, siis voi luoja toi nukkuminen -,- Maailman raivostuttavinta kyllä nykyään, mulla on sama et etit eka sitä asentoo ekan tunnin, sit löytyy ja eikun vessaan juokseen, saa unta hetkeks ja sit herää taas ihmettelemään maailman menoo tai johkin särkyyn tms! Oonkin nyt viimeaikoina ihan suosiolla jääny sohvalle nukkumaan, siinä saa jotenkin niin paljon helpommin hyvän asennon kun sängyssä! 

Me käytiin itseasiassa just tänään tutustumassa synnärille, ja siellä sit iski sellanen hirvee jännitys/paniikki/ahdistus koko synnytyksestä! Kai se tuli niin paljon todellisemmaks kun siel katteli niit synnyshuoneita ja aatteli et apua, tänne sit tullaan..
Mulla on sama homma et en sinänsä pelkää sitä kipua, varsinkaan sitä avautumisvaiheen kipua, mut sit mua pelottaa ihan älyttömästi se ponnistusvaihe ja et meneekö kaikki muuten hyvin ilman suurempia ongelmia tai et onko vauvalla kaikki hyvin.  Toisaalta, eipä se kai auta vaikka sitä kuin jännittäs etukäteen, kun kaikki sit menee kuitenkin miten menee.. Yleensä vaan kaikki tarinat mitä synnytyksistä kuulee on jotain kauhutarinoita! :D mutta toivottavasti kaikki menee parhainpäin :)
Onks teillä muuten ollut/tuleeko tollanen tutustuminen sinne synnärille ?

Mua on alkanut ahdistaan nää raskauskilot ihan mielettömän paljon, odotan kyllä innolla että pääsee rattaiden kans kävelylle ja muutenkin kuntoilemaan kunnolla! Kun näitä kiloja ei tosiaan oo tullut mitenkään vähän, vaan suunnilleen 20 -,- En tunne itteeni kyllä yhtään omaks ittekseni tän kokosena! 


Pitääkin lukee noiden linkkien jutut, jos sais vähän ideoita noista hankinnoista ja sairaalakassista! :)



 
 Joo, meillä on kyllä tosi lähekkäin noi lasketutajat :) ! Mihin sairaalaan oot menossa synnyttämään? Onks sulla/ teillä ollut muuten mitään koko arvioita että minkä kokonen vauva on nyt tai sit minkäkokosena arvioidaan ettäsyntyy?

 Joo, siis voi luoja toi nukkuminen -,- Maailman raivostuttavinta kyllä nykyään, mulla on sama et etit eka sitä asentoo ekan tunnin, sit löytyy ja eikun vessaan juokseen, saa unta hetkeks ja sit herää taas ihmettelemään maailman menoo tai johkin särkyyn tms! Oonkin nyt viimeaikoina ihan suosiolla jääny sohvalle nukkumaan, siinä saa jotenkin niin paljon helpommin hyvän asennon kun sängyssä! 

Me käytiin itseasiassa just tänään tutustumassa synnärille, ja siellä sit iski sellanen hirvee jännitys/paniikki/ahdistus koko synnytyksestä! Kai se tuli niin paljon todellisemmaks kun siel katteli niit synnyshuoneita ja aatteli et apua, tänne sit tullaan..
Mulla on sama homma et en sinänsä pelkää sitä kipua, varsinkaan sitä avautumisvaiheen kipua, mut sit mua pelottaa ihan älyttömästi se ponnistusvaihe ja et meneekö kaikki muuten hyvin ilman suurempia ongelmia tai et onko vauvalla kaikki hyvin.  Toisaalta, eipä se kai auta vaikka sitä kuin jännittäs etukäteen, kun kaikki sit menee kuitenkin miten menee.. Yleensä vaan kaikki tarinat mitä synnytyksistä kuulee on jotain kauhutarinoita! :D mutta toivottavasti kaikki menee parhainpäin :)
Onks teillä muuten ollut/tuleeko tollanen tutustuminen sinne synnärille ?

Mua on alkanut ahdistaan nää raskauskilot ihan mielettömän paljon, odotan kyllä innolla että pääsee rattaiden kans kävelylle ja muutenkin kuntoilemaan kunnolla! Kun näitä kiloja ei tosiaan oo tullut mitenkään vähän, vaan suunnilleen 20 -,- En tunne itteeni kyllä yhtään omaks ittekseni tän kokosena! 


Pitääkin lukee noiden linkkien jutut, jos sais vähän ideoita noista hankinnoista ja sairaalakassista! :)



 
Moi :) Mä oon menossa naistenklinikalle synnyttämään. Huomenna on tutustumiskäynti siellä. Vähän jännää vaan kun siellä on joku remontti päällä ja ajattelen koko aika etten pääsekään sinne synnyttään vaan viime tingassa joudunkin kättärille ja oon ihan pihalla siellä , kun tutustuminen ollaan käyty tuolla naikkarilla :o Mut huomenna saan vähän selkoa tähän jännäämiseen, toivon etten rupee kanssa panikoimaan synnytystä kun konkreettisesti kaikki käydään läpi :D Nooh näissäkin asioissa pitää vaan oikeesti yrittää ajatella että kaikki menee hyvin ja turhaan sitä ressatakkaan. Turvana ja lohtuna mulla on kyllä toiminut mies tosi hyvin, miehellä on jo yksi lapsi ennestään joten hän jo tietää mistä hommasta on oikeen kyse ja on osannut rauhoitella mua vähän hölmöimissäkin asioissa mitä oon panikoinut ! :D Tiedän tosissaan tunteen tohon painoon liittyen! Mulla tullut nyt 15kg painoa lisää.. En oo yhtään onnessaan kun neuvolassa nyt viime kuukauden aikana painoo tullut tasaisesti 2viikossa kilon verran ja tuntuu että paino vaan nousee ja nousee... Vaikka onkin ihana olla raskaana ja saada pian ihana pikku nyytti syliin niin pakko sanoa että odotan kyllä innolla että pääsen treenaamaan oman kropan takasin ... Mulla on seuraava lääkäri aika vasta kahden viikon päästä ja silloin saan tietää lisää infoa paljonko pikku herra mahdollisesti painaa ja ym. Odotan kyllä mielenkiinnolla mitä lääkäri sanoo koska viimeksi kun käytiin 4D ultrassa viikoilla 27 arvioi lääkäri synnytys painoksi melkein neljää kiloa ! Oon kuullut että nämäkin arviot voi heitellä tosi paljon, mutta vähän pistää jännäämään jos 4kg herra on tulossa sieltä ! :D Ootkos saanut mitään painoarviota teijän tyttösestä? Mihin sairaalaan ootte menossa synnyttämään? Voimia nukkumisen kanssa ! Voin lohdutukseksi sanoa että täällä ahdinko alkaa olla jo suuri ja tiedän mitä käyt läpi :D
 
Hello :) Miten teillä meni se tutustumiskäynti ? :) Saitko siitä mitään irti ja mitkä fiilikset jäi?  

Toi on kyllä varmasti hyvä varsinkin siinä synnytyksessä et toinen on jo kerran käyny läpi sen ja tietää vähän mitä tapahtuu/ on odotettavissa! Ite nimittäin tiedän et tuun varmaan oleen ihan hermona ja paniikissa kun ei miehest oo apua siinä/ ei varmaan osaa rauhottaa mitenkään kun ei myöskään tiedä mitä on tulossa ja tapahtuu! :D 


Mäkin koitan olla sillain ettei hirveesti stressais tätä painoa, mut ei tää kyllä mitään kivaa oo olla tän kokonen. Kai ne kilot sit lähtee, toivottavasti, ja pitää sit vaan alkaa liikkumaan paljon. Katoin että elixialla ainakin menee äiti-vauva jumppia, pitää varmaan hommata sinne jäsenyys :D 



Ei vitsit ootte käyny 4D Ultrassa! Oon kyllä vähän kateellinen! Oli varmaan ihana nähdä niin tarkasti pikkunen! < 3  Joo kuulemma ne painoarviot heittelee kyllä tosi paljon! Me ei olla saatu mitään painoarvioo, viimeks kun neuvolas tunnusteltiin missä kohtaa vauva on, niin sano vaan että ei tunnu mitenkään isolta vaan ihan sirolta tytöltä.. Saas nähdä sit! :D

 Itestä tuntuu et joku jäätävän iso möhkäle siellä on! Aiemmin ne potkut ja liikkeet on ollu niin ihania, mut tää tyttö taitaakin olla tosi voimakas tapaus ja nykyään liikkuu niin paljon et oon ihan tuskissani, kun ei tosiaan mitenkään rauhallisesti liiku :D 


Vitsit huomenna alkaa jo helmikuu, ja aika jännät ajat :)) ! 
 
Moi taas ! :) Tutustumiskäynti oli ihan jees, oon lukenut netistä aika paljon synnytyksestä joten aikalailla samaa hoettiin. Mutta oli kyllä kiva nähdä synnytysosasto ja huoneet niin on vähän varmempi olo kun tietää minne mennä kun h-hetki koittaa! :) Onko sulla muuten paljon perheellisiä tuttava piirissä ? Itsellä ei ole montaa joilla lapsia olis , joten joskus tämä raskaus tuntuu hiukka yksinäiseltä. Ystävillä kuitenkin vähän eri menot ja aikataulut kun itsellä tällä hetkellä. Ja mies just tällä hetkellä tosi paljon töissä kun työ kuviot muuttu kokonaan, niin välillä on kyllä hiukka tylsä meininki yksinään olla. En sitä sano etteikö ystävät ois ollut super ihania koko odotusajan, ja muistavat aina kysyä miten voin ym. Mutta joskus ois ihana jakaa näitä raskausajan diipadaapa juttuja jonkun kanssa joka on samassa tilassa, on nimittäin varmasti pidemmän päälle tylsää puhuttavaa raskausajan jutut ihmiselle joka ei ole raskaana :D Mut onneks on edes tää foorumi :D 4 D Ultra oli kyllä tosi ihana , nähtiin kunnolla pikkusen kasvonpiirteet ja nähtiin kun herra haukotteli :) Potkut tuntuu täälläkin tosi kovina! Välillä tuntuu että tyyppi tulee kyljestä läpi.. Tota painoa itsekkin vähän ressailen , mutta en usko että ollaan ainoita.. Onneks imetyksen yhteydessä paino tippuu suht hyvin ja plussaa on että ollaan molemmat suht nuoria joten kroppakin palautuu todennäköisesti hyvin :) Tää virthahepona olo alkaa olla jo vähän nähty juttu ! :D Odotan innolla herran saapumista maailmaan. Nauratin itteeni tossa yks päivä kun yritin lakata varpaankynsiä ... Ei ihan onnistunut.. Ei oo enään niin ketterä fiilis :D
 
Moikka taas ! Hyvä että meni tutustuminen  kivasti :) Onkos sulla muuten jo äitiysloma alkanut? Tai varmaan on kyllä jo :D !

Joo siis samaa oon miettinyt kun on nyt niin eri tilanteessa kun kaverit, ja tuntuu ettei kehtaa niin paljoo puhua näitä raskaus-vauva- juttuja ettei kyllästytä näillä kaikkia! Että samoja oloja täällä myös, varsinkin nyt kun tää äitiysloma on ja on aikaa olla ja tehdä, mutta sit kaikilla on niin eri menot jnejne. Enkä tiedä kuin hyvää seuraa oon tällä hetkellä niille kavereille kun tuntuu et omat jutut pyörii vaan raskaudessa ja vauvassa ja on niistä asioista kiinnostunut :D apua, aattelin aina et musta ei tuu tällänen ikinä, mutta kai tää sit tästä normalisoituu :DDD
Pelottaa jo valmiiks vähän että ei kai sit vaan jämähdä vauvan kanssa tänne neljän seinän sisälle kun mieskin on kuitenkin aina päivät töissä. -,-  

Hah, toi sun varpaidenlakkaus juttus on niin tuttua :D ei tuu enään mitään siitä hommasta! :D ja välilllä on niin avuton olo kun saappaiden vetoketjun avaaminen tuottaa ongelmia ! 

Olin toissayönä jo ihan varma et kohta lähdetään synnyttämään, supisteli mielettömän kovaa ja säännöllisesti kolme tuntia, ja siis oikeesti KOVAA, tuli oikein sellanen tuskanhiki kun siin koitin kärvistellä :D ajattelin jo et jos ei lakkaa niin aamulla soitan sit synnärille, no, ne sit loppu yhtäkkiä kokonaan. Soitin neuvolaan seuraavana päivänä et olikohan noi nyt sit supistuksia mitä oli, ja jos tulee uudestaan noin pitkäks aikaa niin pitääkö mun soittaa johkin sit jos ei lopu vaan mitä tehdä. Onneks neuvolanneuvonnasta saa aina apua näihin kysymyksiin, se nainen puhelimessa sano " joo sulla oli varmaan mahatauti kun sitä on liikkeellä" :`DD olin et öö, harvemmin mulla mahatauti aiheuttaa tollasta aaltomaista kipuu joka polttaa myös selässä :D mutkuulemma kun ei oo noi raskausviikot vielä täynnä niin tuskin oli supistuksia!  en kyllä soita enään mihkään tai kysy mitään! 
 
Heips :) ! On äippäloma jo alkanut, onneks! En ois jaksanut enään yhtään :D. Mua on alkanut kanssa vähän pelottaa että jäänkö oikeesti vauvan kanssa ihan ypöyksikseen.. Kun tosissaan miehelläkin noi työhommat rauhoittuu vasta kesällä niin olen jo valmistautunut siihen että yksin tulen olemaan suurimman osan ajasta , vaikka toki mies on vauvan kanssa niin paljon kun vaan pystyy, mutta suht yksinäistä tulee olemaan ekat pari kk .. Toisaalta vauvan odottaminen saa mut niin onnesta soikeeksi että en halua murehtia liikaa näitä juttuja päässä ja haluan kyllä nauttia joka hetkestä pikkuisen kanssa vaikka ei se aina välttämättä niin helppoa olekaan :) Apua noi sun supparit! :o Ei kuulosta mun mielestä miltään vatsataudilta! Oon kyllä huomannut saman yhtäläisyyden noiden neuvolatätien jutuilla , tuntuu ettei ne ota mitään vakavasti ja kaikki on aina normaalia heidän mielestään... Mulla on kanssa alkanut tulemaan suht kivuliaitakin suppareita iltaisin, ei oo kestänyt kun puolisen tuntia tai vähemmän ja sitten helpottanut, joten en oo kovasti säikähtänyt, mutta jos ne jatkuis pidempään ja voimistuis niin soitan kyllä suoraan vaan äippäpoliklinikalle, ne osaa antaa paljon paremmin tietoa ja osaa lukea sun tilannetta onko synnytys alkamassa vai mitä tapahtuu. Neuvolassa oon kysellyt menkkamaisesta polttelusta alavatsalla ja selässä sekä noista kivuliaista suppareista niin vastaus on aina "joo normaalia on" "kohtu tekee vaan tilaa" Joten mun mielestä parempi vaan soittaa äippäpoliklinikalle tai synnärrille suoraan. Vaikutat mukavalta ja suht samanhenkiseltä kuin minäkin, olis kiva jatkaa jutustelua täällä ja kuulla miten teillä menee vauvan kanssa ym. kun ollaan lasketuissa ajoissakin niin lähekkäin :) Oon myös Facebookissa jos haluat lisäillä niin siellä on tietty vielä helpompi jutella :)
 
Heidoo! :) Koitin laittaa sulle yksityisviestin, oon aivan surkee tän sivuston kanssa! Toivottavasti tuli perille niin jatketaan juttua! :)))
 
Takaisin
Top