Muita musiikki-mammoja?:)

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Onko muita musikaalisia tulevia äitejä?:)

Ite olen ollu kovin laulavainen ja soittavainenkin pienestä pitäen, joskaan missään laulu-/soittotunneilla en ole koskaan käynyt. Ite olen opetellu soittamaan pianoa, ja nykyään soitankin itekseni pianoa ja laulan paljon.:)

Olen päättäny "siirtää" tulevalle pikkuiselle musikaalisuutta myös, jo varhain aion lauleskella sille paljon ja opettaa sitä musikaaliseksi.emoticon

Oon aatellu että ois kiva hommata sellaset kuulokkeetki jotka vois laittaa vauvamasun päälle ni vauva sais musiikkia "suoraan kohtuun".
Ja opettais pienen pitämään joistakin samoista kappaleista mistä itse pidän, olis hauska seurata sit masun ulkopuolella kuin se tunnistais kappaleet, reagois niihin.:)
 
No minä oon kans musikaalinen ja musiikki on mulle melkee koko elämä! Oon soittanu pianoa (nykyään lähinnä kosketinsoittimia, ku ei oo omaa pianoa kotona) eka luokalta saakka ja laulanu ennen ku oon osannu kunnolla puhua. x) Melkee koko ikäni oon laulanu erilaisissa kokoonpanoissa, nykyään sekakuorossa. Oma musikaalisuuteni on periytynyt omilta vanhemmilta, joten toivottavasti tämä periytyy sitten minulta pikkuiselle. emoticon
 
Elämä olis ihan sairaan tylsää ilman musiikkia..!!emoticon

Mie oon valmiiksi kirjastosta lainannu cd:itä ja kopsannu tietsikalle lastenlauluja (sellasia hyviä mitä ite tuli pienenä kuunneltua, ei nykyset lastenlaulut oo (suurin osa) mistää kotosin..:P ), niitä on kiva sit joskus soitella pienelle..:)

..Ja iteki tykkään niitä kyllä välillä kuunnella.:D Ja muutaman omasta lapsuudesta mieleenjääneen laulun olen opetellu soittamaan pianolla, voi sitten soitella masulle niitä...^^,
 
Yksi hoilaava hoitaja ilmoittautuu!

Olen laulanut aina! Opin laulamaan värityskirjasta ennenkuin puhuin selviä sanoja. Nykyään olen käynyt laulutunneilla reilun vuoden ja laulan kuorossa kolmatta vuotta. Laulan autossa, kotona, karaokessa, töissä..joten eiköhän pieni masukki saa musiikkia kyllikseen.
 
Moikka!

Täällä kanssa yksi musiikkimamma ilmottautuu mukaan. Musiikki on ollut aina tärkeä osa elämää ja pianoa on tullut soitettua melkein koko ikä.

Esikoista odottaessani lauloin hänelle lastenlauluja ja masuasukkiaikana. Piti kyllä hieman googlea apuna käyttää kun ei ollut nuo lastenlaulut ihan tuoreessa muistissa. Heti kun poika  syntyi jatkoin lastenlaulujen laulamista melkeimpä päivittänemoticon . Kun vaaville alkoi tulla lisää ikää niin aloin lallatella kaikkenmoisia laululekkejä.

Nyt poika on kolmen vanha ja osaa käsittämättömän määrän lauluja. Jopa pottahommat opeteltiin aikoinaan "pissa- ja kakkalaulujen avulla". Muskarissa poika on nyt käynyt puolitoista kautta, joista tämä toinen lukukausi ihan omassa leikkimuskari ryhmässä. Kotoa meiltä löytyy piano joten sitä joskus pimputellaan yhdessä. Jo  kaksi vuotiaana poika tunnisti uskomattoman määrän kappaleita kun aloin pianolla soittamaan.

Toivottavasti tämä uusi tulokaskin pitää musiikista, koska sitä on varmasti luvassa ja paljon emoticon .
 
Täällä yksi tunnustautuu kuuluvansa myös musikaalisiin. Olen lastentarhanope ja työssä tullee lauleskeltua (tänään viimeksi) lastenlauluja oikein urakalla. Joskus 2000-luvulla ja ennen sitä kävin laulutunneilla viisi vuotta ja teoriat päälle. Pianoakin olen soitellut pikkuruisen ja nyt olen juuri aloitellut kantele-tunnit. Kuoroissa olen lauleskellut joskus kouluvuosina tosi paljon. Yhteen aikaan kuuluin vakiona kolmeen eri kuoroon. Kerran jopa jouduin kesken tilaisuutta vaihtamaan toisen kuoron joukkoihin, kun oli kyseessä tapahtuma, jossa idea oli kuorojen kohtaaminen.emoticon Siinä sit vaan toisen kuoron kaapu pois vauhdilla ja toisen joukkoihin kipin kapin. :)
Kun sitten pääsen vähän pidemmälle raskaudessa aion kyllä soitella kanteletta ja laulella enemmän massulle, nyt en vielä tee sitä mitenkään erityisesti.
 
Mä soitan viulua. Omaksi ilokseni ja naapureitten kauhuksi emoticon  Ei vaiskaan, ei niitä kuulemma häiritte. Kysyin täs kerran :) Oon alottanu viulun soiton 6-vuotiaana, mutta siinä 12 ikäsenä tuli mitta täyteen ja soitto sai jäädä. Sittemmin jatkoin kuudentoistavanhana ja soitin kansalaisopistossa muutaman vuoden. Viime syksynä menin taas kansalaisopiston tunneille. Eli vähän tämmöstä katkonaista, mutta tykkään ku ei oo pakko soittaa , eikä oo mitään tylsää teoriaa ;) Toukokuussa pitäis mennä paikalliseen kansanmusiikkitapahtumaan soitteleen. Saas nähä mitä siitäkin tulee!
 
Me ostettiin eilen meiän Naperoa varten kuulokkeet, nyt pääsen soittelemaan pikkuiselle musiikkia masuun!!emoticon  Oih, olen niin odottanu tätä... varmaan koko elämäni haaveillu siitä että voipi laittaa kuulokkeet masulle. Se on niin sulosen näköstäkin...! emoticon
Ja nyt jo on sen verran tuota kumpua että kuulokkeet pysyy paikoillaan mainiostiemoticon  Josko se liikehdintäkin alkais vilkastua enemmän tuntuvaksi kun antaa pienelle vähän "virikkeitä" ^^, thih... Alkaa olla viikot jo sen verran pitkällä että pieni alkaa kuulla jo jotakin. :) <3
 
Takaisin
Top