Heippa, onko joukossa muita, jotka ovat määräaikaisessa työsuhteessa? Minä olen ollut töissä samassa järjestössä useamman vuoden, aina vuoden pätkissä rahoituskuvioiden takia. On tarkoitus olla jossain vaiheessa liittoon yhteydessä, että miten homma kohdallani menee – toisin sanoen, onko sillä mitään merkitystä, että olen vuosia ollut talossa, enkä esim tehnyt määräaikaista sijaisuutta. Työtehtäväni todennäköisesti jatkuu tulevaisuudessakin, mutta käsittääkseni työnantajalla on keinot hieman muuttaa työnkuvaa ja vedota siihen, ettei ole enää sama tehtävä.
Olen siis varautunut siihen, että jään vuodenvaihteessa 2021–2022 työttömäksi, kun sopimus loppuu (ja olen oletettavasti lapsen kanssa vielä kotona). Pikkasen jo nyt mietityttää työnhaku sitten työttömänä ja pienen lapsen kanssa, etenkin kun myös mieheni haluaisi jäädä pidemmäksi aikaa kotiin. Tylsää, jos se ei onnistuisi sen takia, etten saisi töitä.
Olen siis varautunut siihen, että jään vuodenvaihteessa 2021–2022 työttömäksi, kun sopimus loppuu (ja olen oletettavasti lapsen kanssa vielä kotona). Pikkasen jo nyt mietityttää työnhaku sitten työttömänä ja pienen lapsen kanssa, etenkin kun myös mieheni haluaisi jäädä pidemmäksi aikaa kotiin. Tylsää, jos se ei onnistuisi sen takia, etten saisi töitä.