Muita kuulumisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MaiKhi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

MaiKhi

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Toukomammat 2016
Kesäkuiset 2021
Mitä muuta kuuluu tulevien äitien elämään? Meillä on käynnistämässä taloprojekti, tontti varattu ja mies alkaa myymään sijoitusasuntoaan meidän talon rahoittamista varten. Minä haudon asukkia yhteen lastenhuoneista, joita on tarkoitus rakentaa 3. ♡

Meilläkin on talonrakennus projekti edessä. Ollaan nykyistä omakotitaloa myyty nyt puolisen vuotta eikä ole mitään katsojaryntäystä vielä ollut. Yleisnäytöistä luovuttiin kesän jälkeen kun ei ollut yhtään kävijää. Tässä jo olen miettinyt jahka sopimus loppuu välittäjän kanssa että jos jättäisikin uusimatta ja ottais myynnistä hetkeksi pois. Meillä on tontti valmiina ja tontilla on vanha mökki johon olisi tarkoitus sitten väliaikaisesti (lue: hyvin pitkäksi aikaa) muuttaa. Ajatus asua pienessä 40-luvulla rakennetussa mökissä asumisesta pienen vauvan kanssa kuullostaa aika karmealta (mökissä ei ole tehty miinkään näköstä remonttia sitten 70-luvun tai liekö ollenkaan).
Mies on sitä mieltä että rakennusprojektia ei aloiteta ennen kuin olisin palannut takaisin töihin.. Mutta katsotaan nyt millaisiin päätöksiin tässä päaatään. Täytyy toivoa että nykyinen talo menisi heti kaupaksi tai sitten ei vielä vähään aikaan.. :D

Meillä on kodin kunnostus remppa. Kalustetta yms. Pintarempat onkin tehty nyt :)

Meillä on myös (jatkuva) remppa menossa. Asutaan sellaista vanhaa (1800-luvun lopulla rakennettua) torppaa. Meillä mies tekee isänsä kanssa pitkälti itse kaiken. Nyt olisi tarkoitus saada lisää asuttavaa tilaa 60 neliöö kevääseen mennessä. Sitten onkin kaikki tila käytössä enkä tiedä miten sittenkään mahdutaan meidän taloon. :joyful: Mies on väläytellyt mahdollisuutta tehdä pikkuhuone välikattoon joskus tulevaisuudessa. Meillä kun on kaksi isoa tyttöä ja pieni poika ja nyt vielä yksi tulossa. Tähän kevääksi valmistuvaan tilaan tulee siis isoille omat huoneet ja vähän yhteistä tilaa ja vessa suihkuineen. Saunaa ei saada millään mahtumaan sisälle niin meille tulee sitten joskus ulkosauna. Meillä on muutenkin vähän mökkitunnelma meidän talossa niin se sopii oikein hvyin. :) Keväällä/kesällä jatkuu sitten taas ulkovuoriremontti, joka nyt siis sai väistyä lisätilan rakentamisen tieltä. On appiukkonikin tajunnut pikkuhiljaa, että sisätilat on meille tärkeämpi juttu kun ulkokuori...

Meillä vähän erilainen tilanne. Ollaan nyt joulukuussa vasta muuttamassa poikaystävän kanssa yhteen, huikeaan 68 neliön opiskelijakämppään :D Onkin jo neljäs muutto kahden vuoden sisään, eli kovasti toivon että tässä nyt jaksaisi pysyä edes sen pari vuotta.

Noin muuten ollaan molemmat pääainetta vaihtaneita ensimmäisen vuoden opiskelijoita, itse opiskelen etänä toisessa kaupungissa, mutta haluaisin vaihtaa tänne Helsinkiin. Ongelmana tässä on se että pitäisi mennä yhteishaun kautta, vaikka pääaine on sama, ja pääsykoe on pari viikkoa lasketun ajan jälkeen. Kauppiksen pääykoe vaatii melko intensiivistä usean kuukauden opiskelua, joten vähän jännittää että jos nyt panostan siihen ja joudunkin istumaan jossain synnytyssairaalassa just sillon kun pitäisi tehdä koetta :'D

Meillä alkaa parin viikon päästä viemäriremppa!! Vähän jännittää kyllä, kun jos edelleen oksettaa, niin ällöttää hoitaa noi oksentamiset johonkin ämpäriin... Ja myös esikoisen kakkapyllyn pesut jännittää! Ja meilläkin on 70 luvun omakotitalo, joten kaikki isot rempat on tehty tohon ja sehän on tarkoittanut, että viimoset 10 vuotta ollaan asuttu rempan keskellä..

Me asutaan miehen kanssa vuokralla ja ollaan puhuttu jos muutettaisiin taas. Onneksi nyt näyttää siltä ettei tarvitse.
Muutettu 3,5v aikana minä 4 krt ja mies 3. Viimeisen 1,5v aikana asuttu kolmessa eri paikassa, niin en mielelläni halua vuosi edellisestä muutosta muuttaa taas uudestaan.

Oman talon ostoa harkittiin 2013, mutta yhden talon katsomisen jälkeen lopetettiin etsiminen.

Kovasti olisi minulla haaveissa päästä nykyisestä autosta eroon, mutta enpä tiedä tähän rahatilanteeseen kannattaako kalliimpaa autoa hankkia.

Me asutaan 50 neliön opiskelijakämpässä, molemmat pääainetta vaihtaneita ja minä vaihtamassa taas... Onneksi voin hakea suoraa erillishaussa, niin ei ole tuota pääsykoeongelmaa. Miehellä ois kandi nyt edessä, yrittää ennen vauvan syntymää saada mahdollisimman paljon puurrettua. Tietysti on sitten kaikkea muutakin hoidettava opiskelun ohessa, esim. haetaan vähän isompaa (opiskelija-)asuntoa, hoidetaan ensikotilemmikkejä ja muuta pientä.

Me asutaan 1h, keittiö, olohuone ja kylppäri. On sentään parveke mistä tykkään mutta mielummin sen vaihtais toiseen makkariin.
Ollaan koko kesä ja syksy etitty omakotitaloa/rivitaloa jne mutta vielä ei oo löytynyt mieleistä. Tää vuokran maksu on vaan niin bebasta, mielummin sitä lainaa lyhentäisi.
Toivon vaan että löydetään nyt joku kiva (tai vähemmän kiva) oma talo ennen kuin tää meiän pikku kakkonen pullahtaa maailmaan :p

Meilläkin remppa edistyy ja lattia on jo malkein valmis. Onhan tässä vielä aikaa... Pinnasängylle vaan ei ole paikkaa, jos remppa ei valmistu ajoissa...

Mekin toivon mukaan päästäis muuttamaan omakotitaloon ennen vauvan tuloa! Saas nähdä, voi mennä tiukille kun nää päivät ja viikot vaan juoksee eteenpäin! Laina on siis jo myönnetty syksyllä mutta ei oo vaan mitään niin ihanaa taloa löytynyt että oltais haluttu ostaa, vaikka ollaan käyty kattomassa jo ties kuinka monta kymmentä taloa :shifty:
Mut mä odotan sitä elämystä että "tää se on meidän koti missä haluan kasvattaa lapset" :) Ehkä se vielä löytyy.. :smug:

Takaisin