Muilla imetysaggressiivisuutta havaittavissa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miramaria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Miramaria

Tietävä tietäjä
Etusivun jutussa Imettäjät ovat villipetoja kirjoitetaan muun muassa, että eläimillä emojen aggressiivisuus on suurinta imetysaikana.

Tää on itsestäni hirveän jännä tutkimus, vaikka suppea onkin. Imetysaikana muistan ärsyyntyneeni ihan hirveästi monista asioista, jotka eivät muuten niin paljoa ole häirinneet. Meinasin kerran uimahallissa karjua teineille, jotka kiroilivat ja kälättivät kovaäänisesti lähellä mua ja vauvaa. Olin aivan kilahtamispisteessä. (Ja luulin, että olin tulossa hulluksi. Onneksi näin ei ilmeisesti ole :grin)

Oletteko muut huomanneet samaa? Imetysaggrea :smiley-angry019 kellään muulla?

Mulla toi kiroilu saa imetyaggren valloilleen siis kuka tahansa kiroilee vauvan ja mun lähellä niin tekisi mieli huutaa sille tyypille. En tykkää kiroilusta, mutta ei se ennen tuollaista reaktiota ole aikaan saanut.

En tiennytkään tällaisesta, mutta nyt kun mietin, niin kyllä... kerran kaverin äiti tuli kesken imetyksen täysin varoittamatta korjaamaan vauvan asentoa samalla selittäen jotain soopaa miten hänen asennonkorjaus jotenkin luo syvemmän yhteyden minun ja lapsen välille (täh?) ja sillä hetkellä koin niin suurta raivoa, että olisin voinut puraista hänen päänsä irti :mad: Toki tuo nyt muutenkin oli hermoille käyvä tilanne, mutta en minä normaalisti mistään ärsyynny noin välittömästi ja paljon. Jos hän olisi vielä sanankin sanonut, niin olisin varmasti ruvennut karjumaan...

Tuttua on mullekin. Ärsytyskynnys oli imettäessä todella matala jollei jopa olematon :(

Ärsyyntymistä ja kärsimättömyyttä havaittavissa täälläkin. Nyt kun sekä imetän että olen raskaanakin samaan aikaan tuntuu tuo korostuvat potenssiin kymmenen. Onneksi mieheni ei ikinä hermostu (miten joku kykenee sellaiseen?) ja on estänyt minua esim. esittämästä käsimerkkejä takapuskurissa roikkuneelle bussikuskille ja yleensäkin raivoamasta tötöileville kanssaihmisille.

Julkisilla paikoilla, kuten parkkihalleissa ja pysäkeillä tupakoivat saa kyllä veren kiehumaan. Mikä oikeus myrkyttää muita ihmisiä?

Kyllä on havaittu! Kaikki etenkin vauvaa häiritsevät asiat kirotaan hiiteen! Esim. mopopojat pärisyttelyineen on kaikista pahimpia, herättävät vauvan päiväunilta. Myös muu perhe saa sähähtelyä osakseen jos häiritsevät vauvaa. :D

Luonto ja hormonit saavat kyllä ihania asioita aikaiseksi! Liikuttavaa, miten emo haluaa suojella jälkeläisiään niiden ollessa vielä kaikkein pienimpiä.

Ja siis joo, melko tuttua kauraa myös omalla kohdallani.

Kyllä, täälläkin emo suojelee poikastaan tai parhaansa ainakin yrittää. Perin harmillista on toisinaan kun isosisko menee vauvan viereen olemaan superriemukas ja vauva säikähtää ja herää. Saa pistää kaiken diplomaattisuuden peliin, ettei kovin pahasti komenna kun eihän sisko pahaa tarkoita, on vaan kovin innokas. Pörisevät mopot ja autot aiheuttaa raivoa ja syöttäessä kaikki häiriötekijät ärsyttää. Minun poikaseni pitää antaa syödä rauhassa.

Joo, ärsyttää jo sekin kun sängyssä imettäessä mies haluaa halia tai tulee silittelemään mua. Tekis mieli karjaista että mene kauemmas, mut oon saanut pidettyä toistaiseksi suuni kiinni,ettei tuu turhaan paha mieli..

Oon huomannu vähä samaa kuin Lyydia, että edes mies ei saisi tulla siihen pahemmin kosketteleen, kun imetän. Tai ei aina tuu sellaista reaktiota... ehkä imetys alkaa arkipäiväistymään ja raivo laantumaan :p:p

No, meillä on vauva saanut kaksi viikkoa rintaraivareita, joten se vaikuttaa osaltaan asiaan. Häiritsee keskittymistä. Mutta muutenkin on hermot aika pinnassa. Varmaan kun ei ole saanut yli kahteen kuukauteen nukkua yli kolmen tunnin pätkää.

Takaisin