Muiden vauvat kulinaristeja?

Minttusuklaata

Oman äänensä löytänyt
Olen tuntenut vauvan liikkeet jo pari kuukautta, mutta nyt kahden viimeisen viikon aikana olen huomannut jotain uutta. Vauva innostuu aina minuutti, pari sen jälkeen, kun olen alkanut syömään. Luin, että vauva maistaa lapsivedestä äidin syömän ruoan makuja, ja meillä niihin todella reagoidaan!

Vauva esittää mielipiteensä kaikesta syömästäni. Joskus se on mietoa muljaamista, mutta välillä tuntuu tosi kovakin rummutus. Noin viikko sitten söin intialaista take-awayta, joka ei ollut mielestäni tulista ollenkaan, mutta olihan siinä vieraampia mausteita. Vauva sai hepulin. Koskaan ennen - tai sen jälkeen - ei hän ole ollut niin aktiivinen niin pitkään. Se teki aika varovaiseksi kokeilemaan uusia makuja.

Nyt sulattelen miehen leipomaa mustikkapiirakkaa, ja vauva tuntuu arvostavan sen makua. Masussa käy hauska kuhina.

Käsittääkseni tää johtuu siitä, että vauvankin verensokeri nousee kun syöt :) siksi ennen liikelaskentaakin suositellaan juomaan jotain makeaa.

Huomaan tämän kyllä kans, tosi usein ruuan yhteydessä myllätään, varsinkin kirpeät karkit on sellainen minkä jälkeen kova rumba mahassa.

Takaisin