Muiden suusta..

Josefina

Näppärä viestien naputtelija
Ajattelin pölliä aiheen tuolta kesäkuisista. Eli mitäs kommentteja tai sanomisia on jo kertynyt masuista/raskaudesta ym. ?

Mulle ei vielä ole tullut kukaan sanomaan mahan koosta mitään, mutta kaikki kyselee aina laskettua aikaa ja onko mitään himoja.. Ne on ne yleisimmät [:)]
Iskän luona olin viikonloppuna ja hän tosin sanoi vuorenvarmana että mulla olis tyttömaha [8|][:)] Anoppihan on satavarma että poika tulee kun se oli unessa nähnyt. Saas nähä miten käy..
 
Tuttujen suusta yleisin kommentti on tainnut olla masun kokoon ja malliin liittyvää: eli "ihan erilainen toi sun masu kun pojan kanssa oli. Paljon isonpi ja tossa ulkona". ja sit arvuutellan sitä et se olis eri sukupuolta. Mikä vähä arsyttää kun ei joka tapaukses nyt tiedä kumpi se on. Mut sen näkee sit elokuussa kuka oli oikeassa.
 
Yks mikä oli mun mielestä hyvin positiivista oli työkaverin kommentti et susta ei kyllä yhtään takaapäin katsoessa tietäis et odotat, ku ei näy ollenkaan[:D]. (ei leventymistä, mikä on erityisen hienoa).
 
 
 
Näin samalla viikolla paria ystävätärtä. Toinen henkäisi suoraan että onpa susta tullu valtava! Toinen taas ihmetteli, että melko pieni masu vielä. Näköjään riippuu ihan katsojasta miltä maha näyttää [:D]

Vointini ja laskettu aika ovat suosikkikysymyksiä, sukupuolta kysellään myös paljon. En vain osaa vastata muuta kuin, että juu hienosti on mennyt, jos joku kyselee miten jakselen. Ei kukaan oikeasti halua kuulla peräpukamista ja turvotuksesta [:D]
 
Multa kanssa kysellaan laskettua aikaa ja sukupuolta ja millainen on vointi. Ihan samaa mielta Emilian kanssa, ettei ne oikeesti halua mitaan yksityiskohtia - paitsi oma aiti ehka. Yritan vaan kertoilla julkisuuden kestavia vaivoja, kuten vasymys..

Mun yks kolleega kysyi etta raskaudenko takia multa nakyy suonet rintakehasta niin hyvin lapi. Kylla sita vahan nolotti, kun sanoin, etta aina ne on tollai sinisina kuultaneet lapi..
 
Tänä aamuna... "ootsää jo kyllä aika iso kun pitää vielä 3 kk kasvaa..."

arggghhhh---- kiitos tästä... piristi kovasti... minähän pystyn sitä kasvua jotenkin säätelemään..

tuntuu siltä että porukka aina vertaa omaan raskauteensa.. tämänkin sanoja oli aina tosi pieni, niin varmaan siihen mielipiteensä perustaa.. eikä varmasti pahaa tarkottanut mutta jotenkin siitä se olo silti tulee..
 
"No on se onneksi kasvanut kun mä oon jo ollut huolissani kun sun maha on niin pieni". NIIIIIN ärsyttävää!! Ja samaten se "maha on kaikkien omaisuutta" - silittely... [:'(] Enkä mä mitään valtavia onnenkicksejä saa siitäkään, kun sitä niin ihastellaan.. "ihana tuo sun maha".. joopajoo.. [:D]
 
"hui kamalaa kun se on jo iso" , "sulla tulee olemaan tuskanen kesä edessä" ,"vieläkö pitäis kolme kuukautta jaksaa" näitä kommentteja tänään kuulin useemman kerran kun hetken tuurasin tuttavaa kirpparin kassalla.... oon jo lopen kyllästynyt niihin voivotteluihin. missä kaikki ihanat kommentit ovat?!!?!?! niitä mie kaipaisin! [:@] [:D]
 
[:D][:D][:D] Samaa taalla, iso maha on, ja viela 3 kk edessa. Taalla kaikki tutut ja tuntemattomat tulee kysymaan, etta millon syntyy ja kumpi tulee. Ollaan mun miehen kans vissiin niin erikoinen pari, kun on eurooppalainen blondi vaimona thaimaalasella, yleensa se on niin etta thai-naisella on se vanhempi eurooppalainen mies... Paat kaantyy, se arsyttaa, mutta yritan olla muka huomaamatta ja joskus vahingossa mulkasen, etta mitas tuijotat!
Monet tulee myos kaksin kasin koskemaan mahaan, onneks ne on olleet naisia, eika silleen oo kauheesti haitannut se koskeminen, mutta se kyylaaminen arsyttaa kaikista eniten! [:@]
 
Jep, maha ja minä ollaan valtavia, ja joo, tiedän, kolme kuukautta on pitkä aika vielä paisua kun olen jo näin suuri [:D]
Ei sille mitää voi, kyllä itsekkin rupee tuntumaan suurelta, vaikka aikas hyvin olen saanut tähän asti mietittyä että se en minä ole joka on suuri, vaan tuo maha ja tissit [;)]

Sisko eilen myös tokaisi kun äitin luona kylässä, että enkö mä mistään muusta osaa puhua kuin vauvasta? Että muistanko kun vielä aiemmin kauhistelin ihmisiä jotka ei muusta osannut puhua kun raskaudestaan..... Ja myönnettävähän tuo on, nyt varsinkin kun saikulla ja viimeinen kolmannes lähenee ja kaikki tämä alkaa kohta olla ihan todellisuutta, niin eipä mulla paljoa muuta mielessä pyöri..
   Toisaalta tuli syyllinen olo, kun tajusin kuinka rasittava mahdankaan olla, mutta helvetti, tämä on minun ensimmäinen lapseni, saan olla juuri niin innoissani/peloissani ja ärsyttävä kuin huvittaa!! Parempi kai se niin on että liian paljon ajattelen tulevaa lastani kuin en ollenkaan?
Tulee välillä ihan yksinäinen olo, kun ei kovin monia ihmisiä ole ympärillä jotka jaksavat ja ovat loputtoman kiinnostuneita kanssani kaikesta tähän lapseen liittyvästä. Taitavat rajoittua mieheeni ja ystävättäreeni, jolla huomenna aamulla keisarileikkauksella tulee pieni poika!! Hänen kanssaan olen voinut onneksi jakaa KAIKEN mahdollisen, semmoisetkin jutut joita ei välttämättä miehelle halua, ainakaan liian usein, tilittää..... [:)]

Huh, tulipa tilitys! Ihanaa että voin tänne jakaa tämänkin teidän kanssa, Kiitos [:)]
 
J.J mä olen vähä samaa mieltä siitä et sitä omaa napaansa saa todellakin tuijottaa raskauden aikana. Olla ehkä vähän itsekäs ym. Tää on kuitenkin niin lyhyt aika elämässä. Sen takia mua oikeaastaan harmittaakin se et mulla on koko ajan niin paljon tekemistä ja töitä tekemättä et en ehdi kunnolla nauttia koko raskaudesta. Tuolla pääsivuillakin kehoitetaan kokoajan lepäämään, joo, koskahan mä olisin ehtinyt edes ajatella päikkäreitä, mitkä ne on?!? Onneksi edes nää työt loppuu kohta. Jos sit ehtis vähä paremmin. Mut sit pitäs kämppä saada siivottua, ikkunat olis pesemättä, samoin matot, pinnasänky, olohuoneen pöytä ja hylly ja eteisestä yks seinä pitäs saada maalattua, ihan noin muutamia luetellakseni ja sit tietty raksalle pitäs keritä ja pojankin kanssa viettää aikaa. Se jää pois hoidosta samalla kun munkin työt loppuu.

Tais mennä vähän asian vierestä.

Jotkin jatkuvat samat kommentit alkaa jurppimaan ja mitä isommaksi masu kasvaa sen enemmän siihen kiinnittävät ihan ventovieraatkin huomiota. Se mua ärsyttää kun potilaat kyselee laskettua aikaa ja kui sä olet vielä töissä noin ison mahan kanssa ym. Mut toisaalta pitää koittaa ottaa positiiviselta kantilta asia ja nauttia saamastaan huomiosta. Kohta se on vauva, joka kerää kaiken huomion[:D] ja äiti jää vähä taka-alalle[;)].

Ku lukee muiden kuulemia kommentteja niin ei ole kovinkaan montaa mitä ei itsekkin olisi kuullut.[:)]
 
Alkoi tänään taas loistavasti... ootsää taas lihonu ihan hirveesti... [:@]
voisko vähän nätimmin yrittää mielipiteensä ilmasta...??
 
en tiä mistä johtuu mutta tuntuu että vanhemmat ihmiset myös kokee että pitäisi piilotella mahaa mahdollisimman paljon.. en ymmärrä sitäkään..
 
Eilen töissä yks työkaveri(mies) kysyi koska laskettu aika on, sitten tokaisi et ajattele jos olis kolmoset. Totesin vaan et kyl siä yks on. Vasta kotimatkalla hokasin ett meinasko se että oon niin iso vai?[:D]

Kaikki muut on kyllä ihastellu mahaa, ja sanonu että kun se on niin pieni... No en nyt tiedä, hurjaa vauhtia se on alannut kasvamaan nytten.[:)] Mun mahaa ei oo kyllä oo kauheesti kosketeltu,ainoastaan sitten kun oon käyttäytyny niin että saa koskea[;)] Ja monesti sanotaan että sä vaan kutistut, että taitaa mennä kaikki tohon mahaan. Posketkin vaan kapenee joka kerta kun näkee. No orottakaa vaan kuumaa kesää, ja jos alkaa turpoomaan...[8D]

Eipä pahemmin ahdista minkäänlaiset kommentit,paitsi no kyllä se alkas ahdistaan kun kaikki sano että voi kun se on ni pieni, alko tuleen tunne että kasvaakohan tenava kunnolla.Mutta sitte ajattelin että kylläpä ne neuvolassa sanoisivat jos kasvu olisis liian hidasta.
 
Mulle moni sanoo, että oon kasvoista kaventunu ja että mun maha on ihanan siro. Ei tää tosiaan kovin iso oo, vaikka kohdunkorkeus menee yläkäyrillä...
 
Mulle sanoi yksi kaveri kivasti, että takaapäin kun katsoo niin ei edes huomaa että odotan.
Ukko sanoi, että aivan hehkut kauneutta kun odotat. [:D]
Äiti sanoi, että älä nyt stressaa, olen nähnyt äitejä joilla on paljon suurempi maha kuin sulla viikkoihin nähden.

Mutta sitten näitä muita kommentteja on ollut, että ootko nyt ihan varma että siellä on vaan yksi kun oot noin suuri,
mahtaa olla tuskanen kesä sulla edessä kun on luvattu niin kuumaa ( kyllä, olen tietoinen jo tästä!!),
sulla on kova työ saada kaikki kilot pois vauvan syntymän jälkeen,
sähän oot jo aivan valtava - ei kai se vauva enää meinaa kasvattaa sun mahaas suuremmaksi.
[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]
 
Mä sain taas tänään kuulla, miten pieni maha mulla on... VAIKKEI SE OO!! Jestas ku ärsyttää. No, ei voi minkään. Elämä on. [8D] Koetetaan naiset kestää!! [:)]
 
Kävin eilen töissä niin eka kommentti oli: Oletpa sä lihonut! Toinen kommentti oli: mitä sulle on tapahtunut? Johon vastasin, että kesä ja liikaa grillimakkaraa. Kolmas päivän kommentti oli tutulta vanhemmalta naiselta: "kylläpä sä olet pahasti turvoksissa"

Hienoa! Mikä siinä on, että raskaana olevaa naista saa arvostella ulkonäöllisesti ihan koko ajan???? [:@][:(][:@]
 
Tänään menin kouluun vikaa päivää niin siellä tuli heti et :"Kukas siellä vaappuu kuin ankka?"

Mut sit oli kiva kuulla ettei esim. kasvoissa näy ollenkaan lisääntynyt paino...[:)]
 
Mullaki kaikkein eniten on kysytty laskettuu aikaa ja tiedänkö kumpi se on... Mut onneks pysyttelen paljon omissa oloissani ni ei muitten kommentit haittaa... Näytin äitilleni webbi-kameran kautta tätä massua ni ensimmäiseks se alko hihittää ja sit se tokas vaa sust on tullu kiva paksu-bertta.... Onneks en oo nii herkkä nahkanen et kilahtaisin. Sit mun kaverin äiti kutsuu mua Mamma Miaks en ees tiiä miks.... Mut on kyl järkyttävää huomata saman minkä asali eli vanhemmat ihmiset kattoo ihan kauhuissaa ja niitte ilmeen perusteella pitäs melkee pukeutuu jätesäkkii et maha pysyy piilossa. Minä ainaki käytän sellasia vaatteita joissa olo on hyvä ja maha näkyy... Oon niin ylpee mahastani.... Olkaa te kaikki muutkin ja jos joku sanoo "pahasti" ni sanokaa takasi ei kenellekää oo oikeutta puhuu pahasti raskaana olevalle naiselle.
 
Takaisin
Top