Muiden ihmisten kommentit vauvamahastanne

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja äitee27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin sain ekan hiukan erikoisemman kommentin viime viikolla. Työkaveri kysyi, että eikö mua huolestuta, kun maha on nyt jo niin iso ja vielä on 2kk aikaa kasvaa. Ja mun maha ei edes ole erityisen iso, tosin se on kasvanut tosi nopeasti viimeisen kuukauden aikana. Elokuussa monet työkaverit ei edes huomanneet vielä, ennenkuin aloin taas käyttämään vähän tyköistuvampia vaatteita.

Olen huomannut, että monet jo äidiksi tulleet kommentoivat mahaa positiivisella tavalla. Ehkä lapsettomien erikoiset mahakommentit kumpuaakin lähinnä siitä, ettei heillä ole usein oikein käsitystä raskauden normaalista kulusta. Eihän siihen varmaan useimmat kiinnitä juurikaan huomiota ennenkuin asia on ajankohtainen itsellä tai jollakin läheisellä. Tai sitten kommentit heijastelevat heidän omia raskauteen tai synnytykseen (tai ulkonäköön ylipäänsä) liittyviä pelkojaan. Ollaan me vaan onnellisia siitä, että vauva kasvaa normaalisti, ja ylpeitä kauniista masuistamme! :)

Minullekkin yksi kaveri hoki koko vierailun ajan, että onpa iso maha, nuin iso maha, ai ei oo vai iso maha onhan tuo iso. Onko raskausarpia ja plaaplaa. Sanoin sitte, että mulla on itseasiassa pienin maha kaikista perhevalmennuksessa käyvistä ja la samoihin aikoihin.. Että ihan normalin kokoinen ainakin omasta mielestä. Ei nuo kommentit haittaa, mutta voishan sitä jotain mukavaakin sanottavaa kuulla välillä. Muilta kyllä saanut kivoja kommentteja. :)

"Et oo tainnu ruualla lihoa", tälläinen kommentti kuului tuntemattoman miehen suusta :D

Sain kivaa kommenttia tällä viikolla parilta lapsettomalta työkaverilta. Toinen kehui kovin söpöksi mun masua ja toinen sanoi että näkee kyllä että masu on vaan "ylimääräistä" että niin sutjakassa kunnossa muuten ja lisäsi vielä että niin selkeä poikamasu :Heartred

Kaikennäkösiä kommentteja tullut, oma äiti on viimeisen viikon joka kerta nähdessä sanonut et onpa maha kasvanut hurjasti yhtäkkiä. Miehen sisko oli ensimmäinen joka ihan kunnolla tuli suorilta tunnustelemaan ja puhumaan vatsalle, normaalisti en tykkää että ihmiset tulee tosi lähelle, mut jostain syystä tuo ei ahdistanut. Pari muuta ihmistä on kysynyt eka ja sitten kokeillut.
Ystävä sano et on ku elokuvista mun maha :angelic: kuulemma juuri sellainen pallo ja et muuten ei huomais et oon raskaana, noh poika pitäs olla tulossa, taitaa vatsa olla sen mukainen..
On kyllä kiloja tullut lisää muuallekin kun mahaa mut oon ollu selkeesti laiha ennen raskautta niin ei nytkään mitenkään turvonneelta näytä, ns. terveitä kiloja. Hoho, vatsaan ei oo tullut arpia mut toiseen kankkuun on pien jälki tullu, toispuoleisesti kasvava oon naureskellu :p
Kyl sen housuista etenkin huomaa et oon jostain reidet ja perseen ryöstänyt, tähän asti ku oon todennu et en omista persettä. Välillä kauhistuttaa et entä jos paisuukin paljon, olin joskus aikaisemmin vähän ylipainoinen ja koulussa kiusattiin, kai siitä jotai trauman tapasta on jäänyt. Kiloja kyllä tullut lisää pyöreesti 17kg, eli ihan hurjan paljon, mut neuvolassa ei oo sanonu mitään vaikka itse asiaa ihmettelin, on kuulemma normaalia..

Takaisin