Montako kertaa viikossa teillä syödään eineksiä?

Ei syödä viikottain. Kalapuikot on lasten lemppareita, niitä ehkä parin/kolmen viikon välein. Valmisruokia ei yleensä osteta paitsi jos meillä tortilloja niin 3v saa saarioisten jauhelihapizzan kun ei tykkää tortilloista, eikä jaksa enää erikseen hänelle kokata. Sen verran iso perhe, että itse ruuan tekemällä tulee niin paljon edullisemmaksi kuin ostaa jokaiselle 1-2 annosta. Meillä kaikki myös syö paljon ja jää 1 valmisruoka annoksesta nälkäiseksi.
Joskus myös kaupan pinaattilettuja, mutta yleensä tehdään ne itse.
Jos ei jakseta kokata niin yleensä sitten syödään noutoruokaa.
Ja mulle selvisi vasta nyt, ettei kalapuikko ole eines, noh sellaiseksi sen kuitenkin miellän, kuten muut pakaste valmisruuatkin.

Muokattu viimeksi:
Ei syödä kertaa viikossa. Ellei nyt lasketa puolivalmisteita, esim. keittojuurespusseja, niitä tulee usein ainakin kerran viikossa käytettyä. Myös mm. perunasipulisuikaleita tai valmiswokkeja käytän. En osta meille lähes koskaan annosruokia. Teen kokonaan itse tai sitten käytän osittain valmista. Kalapuikkoja on pari kertaa kuussa, samoin nugetteja ja joskus lindströmin pihvejä ostan valmiina. Näille teen sitten kaveriksi muussia tai vaan keitettyjä pottuja, joskus voi olla ranskalaisia. Uunissa lämmitettävää pizzaa saattaa olla myös 1-2krt kuussa. Mies saattaa joskus ostaa eineksen evääksi töihin, jos ei ole jäänyt ruokaa eväsboksiin pakattavaksi.

Ainoa varsinainen einesruoka on meillä maksalaatikko ja sitä on joka toinen viikko. Toki kalapuikkoja on joskus harvoin ja pakastevihanneksia käytetään ja perunaa pakasteena, suikaleita ja muusimuruja. Lihat, kalat & kasvisproteiinivalmisteet ostetaan maustamattomana. Minulle ei vatsalle sovi valmisruuat eikä marinadit, joten itsetehtyä on oltava. Pakastan valmiita annoksia, kun tehdään isoja määriä.

Meillä syödään kyllä usein tai me aikuiset ainakin. Varsinkin nyt kun on pieni vauva kotona ja aika on rajallista hyödynnetään valmisruokia. Omia lemppareita on Vian risotto pollo limonello ja broileri tikka masala. Thai cube tai joku grandiosan pizzakin uppoaa hyvin silloin tällöin.

Lasketaanko lasten piltit eineksiksi? Silloin esikoinenkin syö ainakin kerran viikossa. Nyt on "yök, en syö"-vaihe ja käytetään tiettyjä piltin valmisruokia b-vaihtoehtona jos mikään muu ei päivällä uppoa... :rolleyes:

Vähän vaihtelevasti syödään. Jos kaupan lihapullat yms. lasketaan syödään viikon kiireisyydestä riippuen 1-2 kertaa viikossa. Jos vain nämä annokset ja maksalaatikot, ehkä pari kertaa kuussa. Joskus sitä vain pitää mennä ali siitä missä aita on matalin. Vauva tykkää vauvojen "valmisruuista" vain maissinaksuista (ja nekin on niitä, mitkä ainakin meidän käyttämässä kaupassa on sipsivälissä.)

Vaihtelee paljon. Joskus useampana päivänä, joskus parin viikon välein. Riisipuuro ja sosekeitto on omia suosikkeja, samoin valmisruoka-annokset eväänä. Liha-perunasoselaatikko, lihikset, roiskeläpät.

Valmisruokien määrä vaihtelee viikon kiireellisyyden mukaan. Lähes aina jääkaapista löytyy pinaatti-/porkkanalettuja, lihapullia tai lihaperunasoselaatikkoa. Ja purkkihernekeittoa! Lähinnä, että lapsille saa pikalounasta, jos aamupäivä menee ulkona eikä edelliseltä päivältä ole jäänyt mitään lämmitettävää.

Takaisin