Monikkoraskaus?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Odotatko tai epäiletkö odottavasi monikkoja? Olisiko se vallan ihanaa vai tulisiko vähän yllätyksenä?

Täältä voit lukea lisää kaksosraskaudesta.

Täällä taas voit leikkimielisellä testillä testata, onko sinulla mahdollisesti taipumusta monikkoraskauteen. Minkä tuloksen sait?

Muutakin monikkokeskustelua voi käydä täällä.:dummy1::dummy:
 
Sain tuloksen korkea riski monikkoraskauteen. Täytyy kyllä sanoa että melkoinen shokki olisi kaksosraskaus enkä sitä missään nimessä toivo.
 
Meillä yhdet monikot ja epäilen vahvasti toisten yrittävän ilmoittavan itsestään. Muutama viikko joutaisi odottaa ennen kuin pääsee tilannetta vahvistamaan. Toki olisin ehkä hieman pettynyt, jos ei olisikaan monikkoraskaus. Pikkuvauva-aika on kyllä melkoista kahden vauvan kanssa ellei ole jatkuvasti toiset lisäkädet. Nyt jo hieman isommat tuplavauvat on tosi kivat enkä koe sen raskaammaksi kuin yhden vauvan kanssa.
 
Sain tuloksen korkea riski monikkoraskauteen. Täytyy kyllä sanoa että melkoinen shokki olisi kaksosraskaus enkä sitä missään nimessä toivo.

Mullakin testi näytti poikkeuksellisen korkeaa riskiä monikkoraskauteen. :eek: Se tästä nyt vielä ois puuttunut. :grin
 
Meillä yhdet monikot ja epäilen vahvasti toisten yrittävän ilmoittavan itsestään. Muutama viikko joutaisi odottaa ennen kuin pääsee tilannetta vahvistamaan. Toki olisin ehkä hieman pettynyt, jos ei olisikaan monikkoraskaus. Pikkuvauva-aika on kyllä melkoista kahden vauvan kanssa ellei ole jatkuvasti toiset lisäkädet. Nyt jo hieman isommat tuplavauvat on tosi kivat enkä koe sen raskaammaksi kuin yhden vauvan kanssa.

Hei mitä sulle kuuluu Ounou? :greet025
 
Mullakin on korkea riski monikkoraskauteen, vähän kyllä jännittää mitä eka ultra silloin 12+ viikolla näyttää kun oireita on tällä kertaa ollut selvästi enemmän kuin edellisessä raskaudessa :rolleyes:
 
Mulla oli testin mukaan huomattavan korkea riski monikkoraskauteen :hilarious: Olishan se hienoa saada kaksoset, haluaisin tytön ja pojan :dummy::dummy1:

Mutta tuskin siellä kahta on :joyful:

Saatais ny yksikin syliin asti! :smiley-angelic001
 
Mulla oli kans tän mukaan korkea mahdollisuus kaksoisraskauteen.. Taitaa tulla helposti toi tulos :hilarious: Mun vanhemmat on saaneet yhdet ei-identtiset/erimunaiset kaksoset (itse en ole toinen niistä :D), mutta muita kaksosia ei oo suvussa.
 
Muokattu viimeksi:
Mulle on neljä kertaa siirretty kaks alkiota kerralla. Neljä tärppiä, joista 2 km ja kahdesta lapsi syliin asti, yksi per raskaus :grin
 
Mulle on neljä kertaa siirretty kaks alkiota kerralla. Neljä tärppiä, joista 2 km ja kahdesta lapsi syliin asti, yksi per raskaus :grin

No niin, eli todella epätodennäköistä saada useampi kuin yksi. Ehkä identtiset tulee helpommin, mutta se taas on geeneistä kiinni ja sitä geeniä mulla ei ole :happy:
 
Kaiketi erimunaisiin raskauksiin on joillain geneettinen alttius sillee, että jonkun suvun naisilla niitä munasoluja irtoo useinkin monta munasolua kerralla. Mutta silti kaksoisraskaus on harvinainen ja tosi harvoin kai sama nainen saa useita monikkoja?

Mun äiti on kertonut, että kaksosten hoitaminen oli vauva-aikana välillä tosi raskasta. Kun yksi söi, toinen nukkui, kun toinen söi, toisella oli kakka jne., aina olivat eri rytmissä ja jatkuvasti toinen rinnalla.. Ja sitten kun kasvoivat isommiksi, riekkuivat keskenään niin että toiselta oli välillä pää tai huuli auki :smiley-bounce013:laughing002:laughing002 Osittain sen takia niillä meni monta monta vuotta ennen kuin halusivat yrittää iltatähteä :laughing002 Onhan siinä varmasti puolensa myös!
 
Muokattu viimeksi:
Mulla korkea riski monikoihin. Olen itse kaksonen ja mulla aikasemmat lapset on kaksoset ja niitä kovasti toivoinkin :)
Nyt tällä kertaa vatsassa vain yksi vaavi.

Kaksosten kanssa pärjää kyllä hyvin, mutta väittäisin näin kaksosten jälkeen, että tää yksi vauva on kuitenkin varmasti puolet helpompi, koska puolet vähemmän hommaa mihin totuin aiemmasta monikko vauva arjesta ja yhtä tälle kertaa toivoinkin. ♡
 
Takaisin
Top