moi

Moi!

Itse en ottanut eikä sitä kyllä tarjottukkaan. Ois varmaan saanut jos olisi pyytänyt mutta minulla ainakin maha tyhjeni luonnostaan.. Olisin varmaan ruiskeen ottanut jos näin ei olisi käynyt. Ja kun tositoimiin pääsi niin ei tullut nuo suoliasiat mieleenkään [;)]
 
Itse olisin ottanut, jos olisin kerennyt. Oli aika nopea synnytys. Mutta suosittelisin kyllä ottamaan. Ja itse ainakin otan seuraavaan synnytykseen, jos kerkiän :) Monilla kyllä tyhjenee suoli luonnostaan, ennen synnytystä.
 
Esikoisen aikaan otin ja hyvä nii , tokan aikana köhöm ulostin samalla kun ponnistin vauvaa..hävetti hieman..
kolmannen aikaan en saanu oli nopee mutta en ehtinyt ulostaa onneksi! yleensä keho valmistautuu etu käteen tuohon luonnoliseen tyhjennykseen mutta ite koin paremmaksi ottaa sen=)
 
Täällä käyty eilen synnytysvalmennuksessa sairaalalla ja kätilö sanoi että täällä se annetaan automaattisesti mikäli suoli ei ole tyhjentynyt itsestään kokonaan kun synnytys alkaa niinkuin joillakin käy. Sanoi vielä että vauvat syntyvät kasvot peppuun päin että varmaan vauvastakin kivempaa jos ei heti saa kakkaa kasvoille kun syntyy [:D][:D]
 
Kätilöt ovat varmasti nähneet työnsä aikana paljon muitakin asioita, kuin synnytyksessä kakkaaminen! Se on heille normaalia, ja se kuuluu heidän työhönsä. Sitä ei tarvitse hävetä!

Kätilöt siivoavat kyllä kaiken pois mitä tulee, sanomatta mitään siitä. Joten siitä asiasta ei nosteta edes mitään haloota. Ja vauvakin pääsee syntymään niin, ettei kakat jää naamalle [;)]

Minulla ei ollut peräruisketta, enkä kyllä varmaan olisi tahtonutkaan. En edes tiedä tuliko minulta mitään siihen pöydälle, kun keskittyminen meni vauvaan ja ei ollut mitään tuntoa sielä peräpäässä! Joten ihan huoletta vaan [;)]

(Kalvojen puhkaisun jälkeen jouduin lähes tauotta pyytämään alusta mihin voisin pissata, kun koko ajan oli järkyttävä hädän tunne! Sitten pistettiin pikakatetri, ja sitäkään ei tarvinnut enää sitten miettiä [;)]).
 
Takaisin
Top