Miten yllättäisit äidin, joka on saanut juuri vauvan?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Miten yllättäisit eli mitä antaisit lahjaksi tai mitä ihanaa tekisit sellaiselle ihmiselle joka on saanut vauvan? Tilanne on se, että isosiskoni sai viime yönä vauvan ja hän pääsee huomenna sairaalasta vauvan kanssa. Minä olen häntä vastaanottamassa heidän kotonaan, sillä olen heidän lapsia hoitamassa ja hänen mies on siis ulkomailla työmatkalla. Vauva siis syntyi etuajassa eli siksi siskon mies ei ole kotona paikalla, vaan tulee huomenna yöllä työmatkaltaan. Harmittaa tosi paljon, kun siskon mies ei ole häntä vastaanottamassa, joten kertokaa kaikki vinkit mitä mieleen tulee. :)

Sohwia, siskon lempiruokaa ja valmiiksi kaappiin tai pakastimeen jotakin ruokaa, mistä lapset tykkäävät varmasti. Siisti koti ja kukkia pöytään. Siskolle vielä kaappiin salasuklaa, jonka saa syödä, kun lapset eivät näe.

Samoilla linjoilla olen minäkin! Puhdas koti ja ruokaa koko perheelle valmiiksi. :) Iso apu olet ollut jo varmasti lastenhoitoapuna ja uskon siskon arvostavan sitäkin jo paljon.

Perusteellinen siivous ja ruokaa valmiiksi reilusti. Parhaat lahjat jotka keksin ja jotka toivoisin itse saavani.

Tällä linjalla oon minäkin! Se helpottaa hirvesti kun on puhdas (tai edes siisti) koti johon tulla vauvan kaa ja ruokaa sen verran että pääsee arjessa alkuun... kaapissa mahdollisesti helposti valmistettavaa ruokaa ja pyykistä pesty(ja kaapissa)!

Myös ekalle kerralla kun ollaan menty kattomaan vauvaa olen kasannut ”selvitymispakkausen” perheelle johon oon laittanut pussipuuroaja, pussi ruokaa, kahvia, suklaata ja muille lapsille niitä pussi smoothieta ja välipalakeksejä. Tai sit vaihtoehtoisesti vienyt ison vuoan jotain ruokaa (lasagne/makaroniloota tms jotain hyvää mikrotuttuna) ja kahvi pullat/keksit...

Tänne oli tullut hyviä vinkkejä, kiitos niistä. :) Minä siis siivosin siskon vannhimman lapsen kanssa siskon kodin, pesin koneellisen pyykkiä ja ripustin ne, pesin astiat ja tein lasagnea. Me laitoimme myös siskon lasten kanssa vauvan sängyn valmiiksi. Niin ja tietysti ostin vauvalle vaatelahjan ja siskolle suklaata, ruusuja ja myös kakun. Olisin vielä enemmän halunnut tehdä tai auttaa, mutta kädet tai aika eivät vaan riittäneet. Tiedän kyllä, että siskoni varmasti arvosti kaikkea tekemääni, sillä hän kiitteli kovasti ja oli selvästi yllättynyt tullessaan kotiin sairaalasta. :)

Sohwia kuulostaa hyvältä siskon yllätys:) varmasti piristi päivää kun olit noin paljon häntä auttanut kotiutumisen kunniaksi <3

Tänne oli tullut hyviä vinkkejä, kiitos niistä. :) Minä siis siivosin siskon vannhimman lapsen kanssa siskon kodin, pesin koneellisen pyykkiä ja ripustin ne, pesin astiat ja tein lasagnea. Me laitoimme myös siskon lasten kanssa vauvan sängyn valmiiksi. Niin ja tietysti ostin vauvalle vaatelahjan ja siskolle suklaata, ruusuja ja myös kakun. Olisin vielä enemmän halunnut tehdä tai auttaa, mutta kädet tai aika eivät vaan riittäneet. Tiedän kyllä, että siskoni varmasti arvosti kaikkea tekemääni, sillä hän kiitteli kovasti ja oli selvästi yllättynyt tullessaan kotiin sairaalasta. :)

Wau!! Teit varmasti parhaasi ja riittävästi, ole tyytyväinen antamaasi apuun! Ja vastaanottokin oli ilmeisen otettu ja iloinen :) Ei minun siskoni ole mitään noista tehnyt minulle vielä ikinä tämän kahden vuoden aikana, jos ei lasketa vaatteen ostamista lapselle. Olisipa kaikilla noin ihana sisarus kuin sinä :happy: Kiva, kun tulit kertomaan lopputuloksen.

Olet ihana sisko! Kyllä tuolla avulla hyvin alkuun pääsee ja ihanaa, kun teit yhdessä lapsen kanssa.

Takaisin