Miten voi olla ettei testit näytä ovista vaikka testaa yli viikon ?!? Testailtu jo 4 kk..

paris81

Oman äänensä löytänyt
Niin, siis ihmettelen, että voikohan tossa tehdä jotakin väärin...
Kun kai se ovis on oltava ja tultava kerta ne menkatkin tulee..

Ja tosiaan testattu jo neljäne peräkkäisenä kuukautana kaksilla eri testeillä.

Tai sit mä olen vaan joku  mutaatio :0

Oletko koittanut testata aamuin ja illoin? Vai oletko testannut kerran päivässä? Kannattaa koittaa aamulla sekä illalla, jos sulla vaikka lh huippu ei kestä kauaa, niin ei myöskään tule näkyviin testissä jos testailee kerran päivässä... Niin ja minulla ainakin lukee paketin kyljessä ettei saisi mitata aamulla ensimmäisestä virtsasta koska lh :ta alkaa erittymään virtsaan vasta kun on ollut muutaman tunnin hereillä... mutta tiedä sitte onko näin!

Itse olen testaillut kerran päivässä, suhteellisen samaan aikaan joka päivä klo 16-20 välillä. Yritän aina olla käymättä wc:ssä muutamaa tuntia ennen testin tekoa jotta antaisi oikean tuloksen. Ei myöskään kannata kovasti juoda sen muutaman tunnin aikana kun antaa virtsan olla rakossa niin ei ole sitten niin laimeeta. Itselläni tikut ainakin toimineet hyvin. :)

Itse testailin raskaustestin ohjeet lukeneena aamulla heti heräämisen jälkeen ja negaa näytti aina vaan. Sitten kp16 päivänä aloin päivällä lukea ovulaatiotestin ohjeita, että testausta ei pitäisi suorittaa heti aamulla, kun LH-hormonia erittyy vain kun ihminen on valveilla. Testasin sitten samantien päivällä ja tulikin ihan kirkkaanpunainen viiva toisen viivan rinnalle eli plussa. Seuraavana päivänä testasin huvin vuoksi vielä päivällä ja viiva oli selvästi jo haaleempi. Eli jos et ennen ole kiinnittänyt huomiota testausaikaan, niin se kannattaa :)

Menkkojen tulo ei välttämättä tarkoita sitä että ovis olisi tapahtunut. Camis ja ainut tässä antoivat jo hyviä neuvoja testaamiseen ja omasta puolestani neuvoisin vielä varmuuden vuoksi testaamaan pidemmällä aikavälillä, koska kaikilla ovis ei suinkaan tapahdu tasan 14 päivää ennen menkkojen odotettua alkamisaikaa. Onko sulla säännölliset kierrot ja miten pitkät ne ovat?

Jos menee useampi kierto eikä ovistestit näytä plussaa, olisi hyvä käydä lääkärillä selvittämässä ovulaatiohäiriön syy ja hankkimassa sopiva lääkitys (esim. Clomifen).

Takaisin