Miten vietätte syyslomaa?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Miten te aiotte viettää syyslomaa? Töissä käyvillä harvemmin kai on lomaa, mutta te, jotka olette kotona ja joilla on "syyslomaikäisiä" lapsia?

Meillä bonustyttärelläni on viikon syysloma, jonka hän viettää meillä. Eskarilaisella puolestaan on vain pari päivää lomaa (+viikonloppu). Mies on töissä, minä päivät kotona, ja lisäksi meillä on 1- ja 2-vuotiaat lapset. En vielä tiedä mitä tehdään, mutta jotain arjesta poikkeavaa olisi kiva keksiä.

Onkohan tuolla päiväkodissa syyslomaa... Tai ehkä paremminkin onkohan päiväkoti auki vai kiinni syysloma-auki. Mitään puhetta ei ole ollut että joko se on auki normaalisti tai sitten siitä kerrotaan lähempänä. Joka tapauksessa meillä on suunnitelmissa matka tapaamaan kauempana asuvia isovanhempia tässä syksyllä niin siinä on sitten pieni "syysloma".

Ei kyllä oo syyslomaa mitä viettää.. :D Miehellä normaalisti töitä ja ite taaperon kanssa kotona. Tuntuu koko "syysloma" muutenki vielä niin kaukaselta ku täällä Pohjosessa se on vasta lokakuun loppupuolella viikolla 43, muistaakseni se on yleensä aika loppukuusta..

Ei se täällä etelässäkään ole ennen kuin lokakuun puolivälin tietämillä, mutta aina on kiva suunnitella etukäteen. :D

Päätin lähteä lasten kanssa ainakin Heurekaan. Anoppi tulee mukaan avuksi.

Ei se täällä etelässäkään ole ennen kuin lokakuun puolivälin tietämillä, mutta aina on kiva suunnitella etukäteen. :D

Päätin lähteä lasten kanssa ainakin Heurekaan. Anoppi tulee mukaan avuksi.
Onko teillä Uusperhesatu sielläpäin jotain kursseja joita yliopisto järjestää eri ikäisille (koululaisille) syyslomalla?

Mun mies ja lapset lomailee pari päivää (to-pe) ja lähtevät reissuun mummulaan. Minä meen sinne perässä viikonlopuksi suoraan työmatkalta. Jos ei olis ollut tärkeä työjuttu, olisin ottanut samat päivät vapaaksi kun muut, mut nyt jouduin tyytymään vaan ottamaan viikonlopun jälkeisen maanantain vapaaksi, jolloin matkustetaan takas kotiin. Kiva että lapset kuitenkin saa kunnon loman :)

Juhlapyhien aikana työskentelin lähes puolet ajasta. Mutta loput olin lepo ja matkustaminen laitamilla. Keskustele ja mieti suunnitelmiani seuraavalle vuodelle.

Toivottavasti suunnitellaan paremmin ja pystymme saavuttamaan enemmän asioita ensi vuonna. Horoskoopilla on suuria toiveita minulle. Haluan kyetä levämään enemmän ja nauttimaan lapsistani.

Last edited by a moderator:
Meillä on tosiaan koko lauma nyt koossa, kun miehen tytär tuli meille jo perjantaina yli viikoksi. Oma esikoiseni oli ma-ke eskarissa, mutta nyt alkoi hälläkin syysloma. Maanantaina ei tehty mitään erikoista, ellei siivoamista ja leipomista lasketa sellaiseksi. Eilen pidin Nosh-kutsut, ja huomenna mennään tosiaan Heurekaan: minä, neljä lasta ja anoppi. Saa nähdä, mitä siitäkin tulee. :D Mennään junalla ja paikat on onneksi leikkivaunussa, mutta voi olla että silti on stressiä ja kaaosta luvassa. :)

Perjantaina mennään paikallisen lelukaupan halloween-tapahtumaan, jonka jälkeen kaksi vanhinta lasta menee äitini kanssa elokuviin.

Meillä on kahdella vanhimmalla lapsella koko ensi viikko syyslomaa. Esikoinen menee alkuviikosta leirille ja loppuviikosta mies ja lapset lähtee varmaankin sukuloimaan. Mulla on normaali työviikko.

Meillä ei ole syyslomaa. Muiden syyslomat näkyy siinä, että kaikki mukavat kerhot yms. on lomalla. Eli tylsempi viikko tulossa kuin normaalisti.

Takaisin