Miten vietätte äitienpäivää?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten teillä vietetään äitienpäivää vai vietetäänkö ollenkaan? Täällä on koottu vinkkejä niin fyysisiin lahjoihin kuin tekemiseenkin. (Ehkä se pitäisi oikeastaan vinkata miehelle ;) )

Itse toivon että tänä vuonna saisi äitienpäivänä nukkua aamulla pitkään. Lahja ja herkuttelu (ehkä kakku) kuuluu ainakin kuvioon. Muuten on vähän vielä auki, mutta saatetaan käydä joko äitini luona tai sitten yhdessä isoäitini luona.

Toivon, että mies muistaa minua. Olisi ihanaa saada herkkuja, mutta veikkaan ainakin kukkia saavani :rolleyes:

Eiköhän meillä vietetä kiireetöntä sunnuntaita kotosalla joka tapauksessa :)

Ei ole vielä mitään traditioita, mutta uimassa olisi kiva käydä, jos minulta kysytään. :) Tässä on ollut ihan älytön mässäysputki, kun on pääsiäinen, vappu ja miehen synttärit peräkkäin, joten äitienpäiväkakkua ei totisesti tee mieli.

Vien omalle äidilleni lahjan ja kukkakimpun. Muuten ihan peruspäivä. Toivoisin, että saisin itsekin jonkun lahjan, mutta en enää elättele juurikaan toiveita sen suhteen.

Ollaan varmaan ihan vain kotona ja poiketaan jossain vaiheessa naapurissa onnittelemassa omaa äitiäni. Yleensä äitienpäivä on mennyt sillä kaavalla, että olen saanut nukkua niin pitkään kuin nukuttaa, jonka jälkeen mies ja lapset ovat tulleet onnittelemaan ja tuoneet samalla aamiaisen mulle sänkyyn. Olen saanut siinä samassa myös kortit, kukat ja lahjat - lapsilta jotain hoidossa askarreltua ja mieheltä mitä milloinkin, mutta aina mieleistä. :) Myöhemmin mies on tehnyt ruokaa, ja lisäksi on ollut myös kakkua. Eiköhän tänä vuonna mennä samalla kaavalla, eli ei valittamista. :)

Omalle äiteelle mennään syömään ja lahjomaan. Itsekin saan ensimmäistä kertaa elämässäni äitienpäivälahjan, jos ukon puheisiin on uskomista :happy:

Tänä vuonna vietetään äitienpäivää mökillä mun porukoiden kanssa.

Kyllä suurin toive on mahdollisimman rento aamu ja se että sais nukkua pitkään :grin Varsinaista lahjaa en toivo, lapsen tekemä kortti/piirrustus olis kiva ja ehkä kukkia :)

Aamulla toivoisin saavani nukkua rauhassa pitkään. Iltavuoroon meen itse töihin, niin ei siinä kauheesti muuten päivää mitenkään juhlita..

Aamulla ehkä kahvia ja croissantti sänkyyn, pojan piirustus ja haleja! Pyysin jo etukäteen paketin cafe parisienia ja teen varmaan croissantteja itse lauantaina... Tai jätän croissanttitaikinan löydettäväksi. Ehkä teen myös kakun. Äidin luona ehkäpä käydään ja anopilla. Äiti kyllä sanoi, että saattaa mennä äitienpäivän viettoon sisareni luokse, minne en kyllä koko suvun voimin mene... Lahjaa en aio ostaa, poika varmaan askartelee jotain pientä.

En tahtoisi juhlia mitenkään, tai viettää äitienpäivää jotenkin erityisesti, kuten en mitään muitakaan merkkipäiviä tai erikoispäiviä. Nukkuminen olisi tietysti kivaa. Voi olla, että lähdemme syntymäpäiville äitienpäivänä, eikä sekään kyllä huvittaisi yhtään.

Mennään perinteisesti mummille syömään iltapäivällä. Ja esikoiselle on tärkeää, että hän saa tehdä aamupalan. Toisi mielellään vuoteeseenkin, mutta ollaan sovittu että riittää kun kattavat pöydän. Ja mies nousee lasten kanssa, vaikka mä en osaakaan nukkua pitkään. Tänä vuonna tehdään esikoisen kanssa kinuskikakku, minä kun tykkään leipoa, joten en odota valmiita kakkuja.

Vihjasin miehelle jokunen viikko sitten, että haluaisin lahjaksi Iittalan uusimman Taika Siimes -mukin, mutta viimeksi kun tällä viikolla asiasta vihjasin, niin ei hän muistanut enää mikä muki oli kyseessä, joten tuskin tulee sieltä saralta mitään lahjaa. Esikoinen on koulussa tehnyt perinteisesti jotain ja kortinkin kuulema.

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille! <3 Miten teillä on aamu mennyt?

Heräsin lapsen kanssa aikaisin. Ei aamiaista sänkyyn, mutta mies on ostanut kaupasta vegaanisen valmiskakun, jota aiemmin viikolla vinkkailin toiveekkaana:hilarious: Lapsi on tehnyt kortin hoidossa <3 odotan innolla kakun korkkaamista, saan syödä sen todennäköisesti yksin:hungry:

Hyvää äitienpäivää! :wav

Me herättiin pojan kanssa 4.50, jipii. Sain lahjan mieheltä, joka painui takaisin vällyihin potemaan - oli raukka sairastunut yön aikana. Ulkona sataa vettä vaakatasossa, joten katselemme pojan kanssa autovideoita. Kakkua ei tänä vuonna ole, koska tämä äiti haluaa laihtua. :grin

Meidän piti mennä miehen sukulaisten kanssa syömään ravintolaan , mutta puolet porukasta tuli oksennustautiin ja ruokapaikka muuttui sen verran kauemmaksi meidän kotia, että jätettiin ravintolassa syömiset väliin. Mies kyllä kävi noutoruokaa hakemassa meille. :grin Iltapäivästä mun vanhemmat tuli äitienpäivä kakkukahville meille. Suurinosa päivästä kuitenkin sujui siivotessa, sillä meidän kodista otetaan huomenna heti aamusta myyntikuvat, joten piti järjestellä tätä kotia. :happy:

Tänä vuonna jokavuotinen toive äitienpäivänä aamulla nukkumisesta toteutui. :love7 Muutoin ohjelmaan kuului lahjat, äitini äidin luona piipahtaminen ja äitini luona kakkupöydässä käynti. Äitienpäivä on kyllä siinä suhteessa hankala että voisi olla kiva viettää sitä keskenään kotona, mutta eihän sitä voi jättää isoäitejä välistä (paitsi kauempana asuva). Tänne on listattu äitienpäiväperinteiden plussat ja miinukset. Mitä mieltä te olette niistä? (Valkovuokot jäi täällä saamatta, olisi kyllä ilahduttaneet.)

Takaisin