Miten usein ostat uuden kännykän?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Kuinka usein tulee ostettua uusi känny? Kulutatko vanhan loppuun vai vaihdatko uuteen malliin useammin? Minkä merkkinen/mallinen tuli viimeksi hommattua ja milloin?

Ostan uuden aina sitten kun vanha menee rikki. Edellinen puhelin oli käytössä 4v ja nykyinen ollut kohta 1v. Nyt Huawei P Smart, hyvin toimii ja näyttö pysynyt ehjänä.

Ostan uuden, kun vanha ei enää toimi. Edellinen taisi toimia noin 3 v, kesällä ostin uuden. Nykyinen on Sony Xperia L4, tosi hyvin on toiminut. Joskus ollut Samsungeja, mutta menivät tosi nopeasti rikki, joten vaihdoin merkkiä ja olen tän todennut paljon paremmaksi ja kestävämmäksi.

Ehkä 3v välein tai harvemmin. Ostan usein markkinoiden halvimpien joukosta perusälypuhelimen, en tarvitse erikoisuuksia. Näytöt on kestäneet hienosti jokaisessa halpiksessa, vaikka välillä on pudonnut jne. Verraten miehen 5x kalliimpiin härpäkkeihin joista järjestään hajonneet näytöt, hänellä ollut varmaan 4 puhelinta siinä ajassa kuin itsellä 2. :grin Huaweita on nyt tämä ja edellinen olleet. Oon tykännyt.

Muokattu viimeksi:
Kun puhelin menee rikki, vien sen huoltoon, koska minulla ei olr varaa ostaa uusia puhelimia kovin usein. :sour:

Nykyisen puhelimen ostin kun edellistä ei huoltokaan enää luvannut saada kuntoon. Se oli silloin 3 vuotta vanha. Sitä edellinen puhelin oli työnantajan ostama surkea Windows-puhelin, joka ei toiminut edes sen vertaa, että puhelu olisi ohjautunut siihen numeroon, jonka puhelimeen oli naputellut. Fyysisesti ehjä, mutta ohjelmisto silkkaa tuubaa, ja sitä käytin 3 vuotta. Samaan aikaan minulla oli myös Jolla, mutta ei siitäkään oikein mihinkään ollut, koska Jolla ei koskaan saanut riittävää määrää käyttäjiä, että sen kehitys olisi jatkunut. Sitä ennen minulla oli 4 vuotta Nokian perushalpispuhelin, toimi kuin junan vessa. Ja aitä ennen 3 vuotta työnantajan kustantama Nokian uoea puhelin, jossa oli avautuva näppis ja iso ruutu, eikä se hajonut missään tilanteessa -- työkaverin vastaava jäi bussinrenkaan alle, ja puhelimen kuoreen jäi vain pieni naarmu.

Menossa neljäs puhelin, ekan sain 1999. Nykyinen käytössä muistaakseni vuodesta 2017. Kolme ekaa oli nokialaisia, nykyinen samsungin "kaikenkestävä" perusmalli.

Kun edellistä ei pysty enää käyttämään kunnolla niin menee vaihtoon. Menee sellainen 4-6 vuotta aina yhdellä kuurilla. Ei haittaa, jos on "vähän" rikki, silloin vielä selviää. Edellisestä puhelimesta meni näyttö rikki siten, etten saanut painettua näppäimistöstä tiettyjä kirjaimia ja esim. näytön sivut pimeni kosketukselle. Onneksi on ennakoiva tekstinsyöttö olemassa :D Näytössä ei ollut halkeamaa tai muuta näkyvää vikaa. Menin melkein kaksi vuotta tuon ärsykkeen kanssa. Kun tuo vika alkoi leviämään niin, että esim. nuo alapainikkeet ei toiminut, vaan olisi siis aina sovellusta vaihdettaessa pitänyt uudelleen käynnistää puhelin, aloin katsoa uutta puhelinta.

Samsungin uusin malli tulee ostettua 2-3 vuoden välein. Toisinaan vanha vetelee jo viimeisiään. Olen ahkera puhelimenkäyttäjä, tietokonetta ei tule kaivettua niin usein syliin.

Uusi tilalle sitten, kun vanha ei kunnolla toimi. Vielä en ole puhelimia rikkonut, vaikka joskus onkin pudonnut.

Nykyinen on vähän kalliimpi Samsung, kun kyllästyin jumisiin pikkupuhelimiin. Aikaa taitaa olla nyt 3 vuotta.

Takaisin