Miten teillä vietetään äitienpäivää?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten vietätte äitienpäivää? Onko luvassa lahjoja ja/tai hemmottelua? Vierailetteko oman tai puolison äidin luona? Voit myös tulla kertomaan jälkikäteen äitienpäivästä. 😊

Nykyisin mies nousee joka sunnuntai lasten kanssa, joten (jos lapset ei herätä) saan nukkua pitkään. Ostin jo valmiiksi esipaistettua patonkia, eli sitä pitäisi olla tarjolla aamupalalla. (Muussa tapauksessa saisin tehdä aamupalan täysin itse. Nyt sopivasti valmistautumalla saa miehen paistamaa patonkia.) Lapset on askarrelleet jotain koulussa ja kerhossa ja mieskin yleensä jotenkin muistaa, joten lahjoja on luvassa. Päivemmällä mennään käymään äitini luona ja syödään siellä kakkua. Kotiin ei sitten hankitakaan herkkuja.

Mun mies on tosi huono ostamaan lahjoja, joten niitä ei ole tiedossa (esikoinen vajaa 2v, joten hän ei vielä konseptia ymmärrä). Tänä vuonna (niin kuin viime vuonnakin) äitienpäivä on mun itse suunnittelema päivä ja mies tulee mukana lompakon kanssa 😆. Sääennuste lupaa aurinkoista ja lämmintä, joten haemme eräästä vietnamilaisesta aamiaispaikasta aamiaiset mukaan ja menemme eräälle isolle leikkikentälle, jolla emme ole vielä koskaan käyneet. Syödään aamupalat siellä piknik tyylisesti ja sit leikitään esikoisen kanssa aamupäivä. Tullaan kotiin päiväunille, ja sit alkuillasta on pöytävaraus pihviravintolaan. Yhdessä oloa ja hyvää ruokaa siis.

Isoäideille askarreltiin esikoisen kanssa kortit ja ne toivottavasti ovat viimeistään tänään ehtineet perille postissa. Olemme tulossa Suomeen kesäkuussa, ja tuon mukanani printatut valokuvat talven tapahtumista (mummoilla on valokuva-albumit joihin olen toimittanut valokuvia esikoisen ensimmäisen vuoden ajalta jo) vähän niin kuin myöhäisenä lahjana.

Mulla on ensimmäinen äitienpäivä niin saas nähdä, mitä mies on keksinyt. Varmaan ainakin saan aamupalan sänkyyn. 😊

Iltapäivällä kahvitellaan mun äidin ja mummon kanssa meillä kotona. Äidilleni ja mummolleni olen teettänyt parit valokuvat, joihin pitää vielä hankkia kehykset.

Sain aamulla nukkua pitkään ja sitten sänkyyn lasten tekemät lahjat ja kortit. 🥰 Esikoinen oli tehnyt koulussa taulun ja kumpikin kortin. (Mieheltä sain lupauksen lahjasta.) Ruusun mies oli tuonut jo lauantaina. Aamupalapöydässä odotti vastapaistetut, valmiiksi pilkotut patongit. Iltapäivällä lähdettiin äidilleni, missä grillattiin ja syötiin kakkua.

Meillä äitienpäivänvietto alkoi aamulla 3-vuotiaan herätessä oksentamaan, vähän myöhemmin päivällä lähdettiin muiden oireiden vuoksi päivystykseen, sieltä tuntien kuluttua kotiin tullessa haettiin mäkkäristä ruoat ja mentiin kotiin nukkumaan. Äitienpäiväkortit ja -lahjat katsottiin tänä aamuna ennen päiväkotiin lähtöä.

Joka juhlapyhä meidät löytää päivystyksestä.

Sain nukkua jo lauantaina pitkään. Mies teki mulle aamupalan ja hoisi vauvan ruokailut aamusta niin sain rauhassa nauttia oman aamupalani. Lahjan mies oli antanut jo aiemmin, keskimmäiseltä sain koulussa askarrellun kortin. Aika normaali kotipäivä normi touhuiluineen. Illalla grillailtiin koko poppoo yhdessä, syötiin terassilla ja nostettiin kuohuvat lasilliset mun valmistuneen gradun ja äitienpäivän kunniaksi.

Takaisin