miten teidän kuukautiset?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hellu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

hellu

Vasta-alkaja

synnytin ensimmäisen lapseni 2009, ennekuin tulin seuraavan kerran raskaaksi mulla oli kuukautiset 2 kertaa. synnytin toisen lapsen tammikuussa 2011, eli n. 10 kuukautta sitten. en imettänyt häntä kuukauttakaan. ja kuukautiset alkoi melkein heti. kesän aikana alkoi kuukautiset pomppimaan. ne tuli miten sattui, useimmiten kestivät yi viikon ja tauko oli pahimmillaan vain 2 vko. nytten kuitenkin on kuukautiset yli kuukauden myöhässä, mutta särkyjä on ollut koko ajan ja tunne et nyt alkais, mutta ei vieläkään ole alkanu.. onko jollain saman tapaisia kokemuksia? meijän paikkakunnalla ei terveyskeskuksessa ole gynekologia ja yksityiselle ei ole varaa mennä..

Moi!

Sinulla kun on noin lähekkäin nuo synnytykset, niin saattahan n ekuukautiset hakea sitä omaa rytmiään vielä seuraavat puolikin vuotta! Poukkoilla sinne ja tänne. Oletko laihtunut kovasti? Muuttanut ruokavaliota? Stressaantunut? Oliko sinulla ennen ensimmäistä raskautta normaali kierto?

Ja, tuota, tuota... oletko kerennyt tekemään jo raskaustestiä? .... minä tyttö kun olen putkauttanut kolme lasta maailmaan suunnilleen samallaisilla ikäeroilla mitä sinulla siellä nyt!

Ja vielä, ellei terveyskeskuksessa ole gynegologia, niin voit aina soittaa neuvolaan. Sieltä voit saada apua ja lääkärin tarkastuksenkin. Ja jos jotakin tarvetta ilmenee, niin saat varmastilähetteen gynelle.

Ja terveyskeskuslääkäri kyllä osaa myös alkuapua tarjota! Toivottavasti selvenee!

Takaisin