Miten suhtaudutte kipuihin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja squiik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

squiik

Satasella mukana keskusteluissa
Mietin tässä, kun kovasti puhutaan kaikenmaailman kivuista ja vaivoista (loppu-)raskauden aikana, että miten vakavasti mihinkin vaivaan tulisi oikeasti suhtautua...? Itsellä kun on aina ollut jokseenkin korkea kipukynnys ja urheilun parissa on sattunut ja tapahtunut kaikenlaista, joka on enemmän ja vähemmän siedättänyt kestämään kipua. Nytkään en oikein osaa suhtautua kipuun "oikeasti". Tuntuu, ettei mitään suuria vaivoja ole, mutta kyllähän tässä, kun tarkemmin ajattelee, on kaikenlaista pientä juttua koko ajan. Sitä on jotenkin tottunut siihen, että urheillessa aina johonkin sattuu, eikä niin sanotusti "tervettä päivää näe", joten on jotenkin hirveän vaikeaa ajatella, mikä kipu olisi raskauden aikaa otettava huomioon tarkemmin.

Synnytystäkin ajatellessani suurin jännitys liittyy ensisijaisesti sairaalassa oloon, ei kipuun, koska en ole KOSKAAN joutunut olemaan pidempään sairaalassa - ensiavussa on toki tullut vierailtua muutaman kerran [&:]

Mites muut? Lääkärille heti, kun kolottaa vai vasta viime tingassa?

Mulla on ollut nyt tässä loppuvaiheessa kipuja,niitä menkkamaisia alaselässä,alavatsassa ja reisissä. Nyt viikonloppuna koski alaselkään niin pirusti,että ajattelin että onko tämä nyt sitä kipua,että alkais tapahtumaan jotain,vaikka aikaahan on vielä mulla 5 viikkoa ja rapiat. Mutta siis mulle on sanottu,että jos todella alkaa kunnolla polttamaan ja sattumaan niin sitten vasta soitan ja kysyn mitä pitää tehdä. Oon itsekin vähän harhateillä,että miten nämä kivut kuuluu ottaa,sitä vaan sanotaan mulle,että "Kyllä sä sitten tiedät" -öö,joo. Entä jos en? [8|] mm-m. Tässä minun mietteitä.

Olen aatellu, että sitte kun alkaa kivut häiritsemään todella olotilaa eikä mikään kotikonsti auta, niin sitte saatan soitella että mikä vois olla vikana.. Jos muksu liikkuu kivuista huolimatta normaalisti, eikä verta ala vuotamaan niin uskoisin että kivut on normaaleja mitkä kuuluu raskauteen. Jotkut vaan on herkempiä kivun suhteen..

Uskon, että kroppa antaa tarpeeksi viestejä että nyt on vauva tulollaan.. tai no, kaverilla oli ollu jotain tuntemuksia aamulla mutta päätti mennä neuvolaan kun kerran aika oli sille päivälle. Siellä olivat katsoneet, että on jo 4 cm auki ja sanoivat, että kannattaa edes käydä synnärillä. No, samanpäivän aikana sitte esikoinen synty :) Lapsivesi oli menny tihkumalla, ettei sen menoa ollut edes huomannu...

Samoilla linjoilla olen Rolli10:n kanssa.
Kaikenmaailman kolotuksiahan sitä tuntuu, mutta olen aina odottanut seuraavaan neuvola-aikaan asti. Niitähän on kuitenkin kerran viikossa tässä loppuajasta. Neuvolantädiltä olen sitten kysellyt, että mikä mahtaisi olla kyseessä. Aina ne ovat olleet "normaaleja raskauteen kuuluvia kipuja". Itselleni tosiaan joskus asetin sellaiset kriteerit, että jos ei ole verenvuotoa ja kivuista huolimatta vauva liikkuu, niin ei ole suurta hätää.

Samoja mietteitä minullakin... Välillä pistää kylkeen, kuin olisi maitohapoilla tai oudosti pienelle alalle, tai pistelee ympäri vatsaa jatkuen reisiin asti...
Mutta kai ne sitten kuuluu asiaan...

Takaisin