Miten saada aika kulumaan äitiyslomalla?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Happies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Happies

Oman äänensä löytänyt
Hyviä ajantappovinkkejä voi ehdotella tähän keskusteluun [:)] Nyt kolme viikkoa äitiyslomaa takana ja olen todella nauttinut omasta ajasta. Kaikki hankinnat oon tehnyt vauvalle, pikkuiset vaatteet oon pessy, vauvan sänky pedattu, sairaalakassi pakattu, koti on puhdas, pakkaseen leivottu pullia. Oon nauttinut kauniista syyspäivistä ulkoilemalla koiran kanssa, treffaillut ystäviä, shoppaillut, mökkeillyt ja tietysti myös levännyt riittävästi.
Nyt on vaan jotenkin tullut mitta täyteen tätä odotusta. Laskettuun aikaan vielä vajaat kaksi viikkoa ja vointi on niin hyvä että jaksais tehdä mitä vaan kunhan keksis mitä...

Miten ootte saanu päivät kulumaan äippälomalla?

Just tässä kävi muutama synnyttänyt äiti kyläilemässä (oulumasuista). Puhuttiin ajankuluttamisestakin.
Keksin, että ruoanlaitto ois hyvä. Pakkaseen voi tehdä ruokia (jos pakastimen omistaa) niin ei tarvii heti ekoina päivinä alkaa kokkaamaan kun tulee sairaalasta. Tekee viel jotain hyvii ruokii :) ja saa samalla itelleen siinä ruuan, kun tekee riittävän isoja annoksia.

Sitten: teet sellasia juttuja mille sulla ei ole normaalisti vauva-arjessa aikaa: lue kirjoja! katso elokuvia! hemmottele itteesi ja lämmitä sauna...

Hmm. Okei. ei mullakaan näitä idoita nyt vallan TURSUA... [:o]

Mulla on myös ongelmia ajan kulumisen kanssa. Oon tosi helposti turhautuvaa sorttia, silloin kun ei ole mielekästä tekemistä. Nyt laskettuun aikaan alle 2 vk ja turvotus on niin karmeeta, etten jaksa kävellä tai tehdä mitään raskasta. Luen nyt sitten imetysoppaita ja vauvakirjoja :)))). Leffoja oon katsonut niin paljon, että silmiä särkee... Tsemppiä ja tekemisen iloa niille, jotka vielä kykenevät johonkin järkevään!

Oi ku oiski tuollaisia ongelmia [:D]
Minä viel nyt äippälomalla hoidan opiskeluitani ja suunnittelen vauvan kastajaiset valmiiksi. Huomenna ois tentti ja nettiluento ja torstaina ois yhdet pääsykokeet. Sitte viel mies kyseli, että ehtisinkö käydä meidän remonttityömaalla muutamana päivänä, ja tottahan mie ehdin... Kuha kerkeen [:D] Ei vaan lupasin mennä. Pitänee vaan ottaa miehen pakettiauto käyttöön, jos pitää jotain levyjä tms. hakea. Ainakin raskaana on se hyvä puoli, että myyjät saa kiltisti kantaa kaiken autoon saakka [:)]
Sitten olen käyny viel siivoilemassa ja leipomassa vanhemmillani. Hyvä nyt etukäteen auttaa, ku sitten kastajaiset järjestetään siellä ja sillon en kuitenkaan ole ihan viel siinä kunnossa, että jaksaisin kauheesti autella ja mummoanikin kävin tänään katsomassa, ku se kuitenkin oottaa aina niin, että siellä kävis.

Mutta hmm.. jos tarvitte jotain ajantappo vinkkejä, niin kutokaa [:D] Ite kudoin vauvalle kaksi liiviä ja olen viel aatellu, että ois ihanaa saada yhdet villahousut sille tehtyä. Enhän mie ole koskaan ennen mitään oikein kutonu, mutta aika siistejä noista on tullu, vaikka itte sanonkin. [:D] Täytyyhän sitä olla ylpee, ku saa jotain aikaan...

Niin juu ja joululahjoja, kortteja yms. voi jo nyt väsätä... Tosin itte innostuin niiden kanssa jo syyskuulla, joten ne ovat jo kaikki valmiina paketissa ja kortteihin haluan meidän pojan kuvan, joten täytyy odottaa syntymistä [:D]

Ja muistakaa ihmeessä nauttia, ottaa rennosti, käydä syömässä jossain ihanassa paikassa, nähdä kavereita ja tehdä ihan kaikkea mistä vaan pidätte. Minä ainakin meinaan tehdä kaikkea ihanaa, mitä vain mieli tekee. [:)]

Mä oon kohta lukenu kaikki kirjaston Vauva-lehdet. Nyt on menossa Danielle Steelin kirjat. Joka tykkää lukea, niin suosittelen lukemaan Diane Chamberlainin kirjoja! Ihan ykkösiä [:)]

Sitte oon laittanu kaikki valokuvat albuumeihin , eipä oo nekään enää lojumassa tuolla irtaalleen kirjahyllyssä. Siivoan ja laittelen melkeen joka päivä aina jotain pientä.. Sauna on lempiharrastus nykyään [:D] Voinnin mukaan käyn köpöttelemässä ulkona, tulis vielä lunta nii ois ihana !

Netissäki kuluu aika kivasti jos ei muuta keksi.. [:D]

Mielellään kutoisin niinku Tarunen ehdotti, mutta en osaa [8D]

Mullakin 3 viikkoa lomaa takana. Ekat viikot tein joka päivä jotain kivaa esim. näin kavereita, käväisin töissä, pyörin ostoksilla jne. mut nyt ei enää oikein jaksa. Lenkillä käyn, luen, laittelen ehkä ruokaa jne, mut siinäpä se melkein onkin [:)]

Jos ette muuta keksi niin vinkki työkaveriltani, joka ajankuluksi viimeisillään raskaana pesi kylppärin kaakeleiden saumat hammasharjalla [:D][:D][:D] eikä vissiin ees alkanu supistelemaan!

Täällä on remontoitu, just tuli haravoimasta pihaa..villasukkia on neulottu, elokuvia katseltu, joululahjoja osteltu ja tehty, ystäviä tavattu.......sienestetty sillon kun niitä vielä oli....ikkonoita pesty, kaappeja järjestelty...ommeltu.... niin ja siis eilen saatiin päätökseen kuistin tapetointi HUOM!laskettuun aikaan 9 päivää!!!!! =) niin ja kirppareilla on kierrellyt koko raskauden ajan ja oli jopa oma pöytäkin, miula tavallista pidempi äippäloma sillä jäin jo elokuun 11. päivä sairaslomalle.

Minä aloitin tämän jo joskus huhtikuussamutta menee vieläkin hyvin. Eli palapelit. Oon nyt raskauden aikana tehnyt varmaan viisi kappaletta tuhannen palan palapelejä. Marketeista saa kympillä tai parilla aika komeita Kaj Stenvallin ankkatauluja, joista tein muutaman mökille. Viivi ja Wagner on kanssa aika hauskoja ja sitten jos haastetta tahtoo, niin maisemat ja luontojutskat on aika hankalia.

Pari palapeliä oon sitte rikkonu takasin pakettiin, mutta jos tauluja tahtoo niin marketista saa sitte vielä ostettua palapeliä varten lliman, jolla siitä saa melko helpolla tehtyä sen taulun ihan vaan vetelemällä sitä liimaa suoraan siihen kuvan päälle...

Eli niillä ja kirjoja lukemalla, ja tietty vähän myös koulujuttuja...

Mukavaa kuulla miten kukin omalla tavallaan äippälomaa viettelee. Tuli teidän tekemisistä taas ihan uutta intoa äippälomailuun ja kävin ostamassa sukkapuikot ja lankaa, haravoin pihan ja arkistoin ja järjestelin kaikki tärkeät paperit. Kiitos Tarunen vinkistä, taidan myös käydä tällä viikolla mummoa moikkaamassa kun tietää että aina ilahtuu jos käy kahvilla.

Minä kun olen ollut mammalomalla vasta reilun viikon niin en ole kerennyt vielä tekemisenpuutteeseen törmäämään, täällä on toistaiseksi sen verran kaappeja ja nurkkia edelleen järjestettävänä ja siivottavana, että tämä viikko on ainakin vielä sitä touhua täynnä[:D] Tuon lisäksi katson joka aamu sen Vauva tulossa-ohjelman. Iltapäivä ja ilta meneekin kokatessa, pyykätessä ja esikoisen kanssa puuhatessa. Näin myöhäisiltaisin surffaan netissä (varsinkin tällä foorumilla) ja koitan vastustaa kiusausta tilata jotain turhaa vauvalle. Lähinnä siis etsin sisustusideoita vauvanhuoneeseen (joka ei edelleenkään ole valmis vaikka piti olla jo ajat sitten!), mutta varjopuolena sitä painaa aika helposti sitä "tilaa"-nappia..[:)] Puolesta yöstä eteenpäin lueskelen yleensä kirjaa, ja odotan epätoivoisesti sitä unta joka joskus aamuyöstä sitten ehkä tulee. Tuo kutominen ja leipominen olisi varmasti hyvää ja hyödyllistä ajanvietettä, mutta kummassakin olen ihan surkea ja uskon tekeväni kaikille palveluksen jos en edes yritä[:D]  Joudun vielä häpeäkseni tunnustamaan, että minä kerta kaikkiaan vihaan kylmää, enkä ole ollenkaan ulkoilmaihminen. Menen siis ulos vain, jos siellä on jotain pakottavaa tekemistä. Vaunuttelu nyt tietty poikkeuksena, mutta sitäkään ei vielä voi tehdä[:)] Korianterille kiitos palapelivinkistä, sellaisen voisi kyllä käydä myöhemmin ostamassa ajankuluksi. Ja Tarusen vinkki joulukorteista oli myös hyvä, minä kun yleensä aina jätän ne niin viime tinkaan, etten edes ehdi usein lähettämään niitä lopulta

Takaisin