Mä oon myös sillä kannalla, että saa niitä vaatteita olla enemmän, kun yksi pesussa, yksi kuivumassa, yksi päällä... Jos vauva on kova pulauttelemaan, niitä voi mennä viisikin päivässä. Meillä on varmaan ennätys yli 5 paitaa päivässä, joskus taas mennään samalla paidalla koko päivän, joka on kyllä suuri ihme meillä.... Ja aluksi meilläkin falskasi vaipat välillä. Mutta sitä ei tapahtunut, kun ihan ehkä eka kuukausi.. Mutta tuokin on niin siitä kiinni, että pulautteleeko paljon. Jotkut lapset ei pulauttele ikinä, sitten menee varmaan paljon vähemmän vaatetta...
Nyt, kun syödään kiinteitä, saa yleensä vaihtaa paidan pari kertaa päivässä, pahimpina nytkin sen viisikin kertaa [:-] Housuja yleensä vähemmän. Plus tietysti sen ruokasotkun lisäksi kamala kuolaus hampaiden takia...
Meillä on tytön hoitopöydän vieressä oma pyykkikori tytön vaatteille ja yksi korillinen mahtuu oikeastaan pesukoneeseen kerralla. Meillä, kun on niin paljon vaatetta (mun omat pikkusiskot 1,5 v ja 3v joten kierrossa tulee tosi paljon) niin annan kyllä yleensä tuon korin täyttyä kokonaan, ennen kun edes pesen! Eli meillä tosiaan sitä vaatetta on. Mua ei tuo vaatteiden paljous haittaa, koska panen etusijalle ihan uudet vaatteet (joita on saatu lähinnä lahjaksi, itse en turhia ostele) ja jos ne pikkusiskojen vanhat jää jotkut kokonaan käyttämättä, niin ei kuitenkaan haittaa. Kivempi, kun ne uudet on olleet käytössä edes muutamaan kertaan.
Meillä on vieläkin käytössä yhdet 56cm housut, 62 cm menee oikeastaan kaikki vieläkin. Eli toisilla menee tosi kauan ne pienimmätkin koot.. Mutta meillä ei siltikään oo ikinä ollut montakaan 50cm vaatetta eli hyvin pärjäsi alusta asti noilla 56-62cm. Hihoja saa käärittyä kuitenkin niin hyvin. Mutta en mäkään kyllä ihan mitään liian suurta laittaisi päälle! Eli ei sekään kiva oo jos ihan roikkuu yllä... Vaikka eipä se lapsi sitä tajua [:D] Varsinkin, kun aluksi kuitenkin nukkuukin niin paljon, niin kyllä ne vaatteet nyt päällä kuitenkin pysyy, kun toinen paikallaan makaa..
Joo, tulipas sepustettua [:D] Mutta tosiaan pahimmillaan varsinkin niitä paitoja voi mennä niin monta päivässä, että tuo yksi kuivumassa, yksi pesussa, yksi päällä ei yksinkertaisesti todellakaan toimi. Lapsesta tosi paljon kiinni!
Enkä mäkään todellakaan vaihda jos joku tahra tulee, vaan jos on ihan kuolasta märkä paita, niin eihän sitä nyt märällä paidalla viitsi olla.. Ja pulautteluja tuli pienempänä niin paljon (vieläkin välillä), että oli yksinkertaisesti pakko vaihtaa lähes joka pulautuksen välillä.