Miten muistaa kasvattajia, siis hoitajia ja opettajia jne.?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Nyt kun kevätlukukausi päättyy, tarvitseeko muistaa opettajia ja muita aikuisia lasten hoitopaikassa tai koulussa?

Mikä olisi hyvä muistaminen, sellainen ettei niitä tulisi sata samanlaista ja olisi oikeasti tarpeellinen?

Päiväkotiin kannattaa viedä kahvia ja teetä. Niitä kuluu joka paikassa ja yleensä henkilökunnan pitää hankkia ne ite. ☺️ Lasten itse tekemät kortit on mukavia myös. Joskus oon saanu jonku vanhempien yhdessä hankkimaan kesäkukan. Se oli kiva.

Ja siis ehdottomasti ei tarvitse muistaa. Jos haluaa niin tietysti voi, mut suuri osa ei kyllä muista, eikä kenelläkään vanhemmalla ole mitään velvoitetta tähän.

Kiitos @Pikkupikkupikkunen erityisesti tästä "myönnytyksestä" ettei tarvitse muistaa. Me ollaan ehkä kerran muistettu esikoisen päiväkodin aikuisia, vaikka melkein joka vuosi tulee mietittyä, pitäisikö ja mitä veisi. 😅 Kuopuksen päiväkotiin ei kyllä tänä vuonna viedä mitään ihan siksikin, kun siellä on hoitajissa niin kova vaihtuvuus ettei pysy perässä kuka on ketäkin.

Mun sisko on tosi tunnollinen näissä muistamisissa, varmaan kun asui keski-Euroopassa ja siellä kai vahvempana tämä tapa. Se sai miettimään nyt meidän ensimmäisen kerhokauden päätöksessä. Ihan tyhmän paljon otin stressiä siitä pitäisikö kerhotädille joka meitä ilmaiseksi leikitti 1-2krt/vk pitänyt antaa joku muistaminen. Toisaalta tykkäisin keksiä jotain kiva, mutta toisaalta ajattelin että kasaan sillä itselleni paineita aina keksiä jotain seuraavina vuosina, ja voi olla myös vähän noloa jos kukaan muu ei anna mitään. Toisaalta jos kaikki muut "vakkarikävijät" antaa ja me ei niin olisi noloa 🤯

Onneksi päädyin jättämään lahjukset väliin, koska tietääkseni kukan ei antanut kiitosta ihmeellisempää muistamista, vaan toisinpäin me saimmekin lahjapaketin mukaan. Toivottavasti arvostuksemme kerhotätiä kohtaan on käynyt ilmi jutuissa vuoden mittaan 🌸

Ei tarvitse muistaa, kortti on kuitenkin ihan kiva. Jos haluaa, niin kahvi/tee/suklaa menee aina, keväällä esimerkiksi yrttiruukku on kiva. Kun en itse kukista välitä, niin oli kiva saada joskus sellainen. Sillä voi siis erottua, jos halua. Samoin joku lounaslahjakortti on myös kiva.

Mutta tosiaan, mitään pakkoa mihinkään lahjaan ei ole.

Mie oon viennyt ryhmän hoitajille yleensä yhteisen muistamisen sellasen kesä- tai joulukassin, jossa on kahvihuoneeseen ajankohtaan sopivaa naposteltavaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Pitääkin ensi viikolla viedä kesäkassi!

Vietiin jouluna ryhmän kasvattajille yhteinen herkkukassi, jossa oli muistaakseni ainakin teetä, kahvia, karkkitaateleita, jouluinen Remix-pussi ja suklaata. Nyt keväällä ajateltiin ostaa lava tai pari vissyjä/kivennäisvesiä, niin saavat mahdollisiin hellepäiviin vähän virkistystä, ja muutenkin tietty. 😊 Yhteinen lahja on mun mielestä päiväkodissa tosi toimiva, kun ainakin meidän lapsen ryhmässä yksi vakisijainen on ollut enemmän kuin ryhmän vakkarikasvattaja, joten lahja menee niille, jotka siellä päiväkodin arjessa oikeasti ovat läsnä. Lisäksi yhteisestä lahjasta saa jokainen poimia oman maun mukaiset jutut, mä esimerkiksi teen juojana pidän huolen, ettei koskaan viedä pelkkää kahvipakettia, vaan aina myös teetä. En tiedä vievätkö kahvihuoneeseen (todennäköisesti) vai jakavatko ja vievät kotiinsa, ihan sama mulle. Ilmeisesti joulun kori oli ollut tykätty, kun ryhmän yksi kasvattaja oli siitä miestä erikseen jälkikäteen kiittänytkin. 😍

Takaisin