Miten miehet osallistuu odotukseen?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Gaiza

Silmät suurina ihmettelijä
Haluaisin saada todellisempaa kuvaa miten miehet oikeasti osallistuu odotukseen, vai osallistuuko ollenkaan? Miten Teillä onko mies vatsalle höpöttävä, kaikesta kiinnostunut ja jalkoja hierova tuleva isukki vai rajoittuuko kiinnostus siihen että vaunut mahtuu autoon ja sitten odotetaan että nyytti on sylissä?

Meillä mies ei osallistunut läheskään niin paljon kuin toivoin. Kyse ei ollut siitä, etteikö hän olisi ollut perheenlisäyksestä innostunut. Hänelle asia ei vain oikein valjennut samalla tavalla kuin minulle, eikä hän jaksanut hössöttää yhtä paljon. Tietenkin raskaus muistutti minua olemassaolostaan jatkuvasti, ei miehen tarvinut/saanut kokea niitä tuntemuksia kuten minä. Jaksoin koko ajan jauhaa sikiön kehityksestä, omista tuntemuksistani ja synnytystoiveista, miehelle sellaiset eivät olleet tärkeitä. Sitten olin loukkaantunut, kun hän ei osoittanut samaa intoa kuin minä.

Meillä minä rakensin pesän ja kodin vauvalle oikeastaan itse. Pinnasängyn mies kunnosti ja jotain yksittäisiä tavaroita osti. Mutta joskus iltaisin kun hän tuli nukkumaan ja veti minut itseään vasten, hän taputti vatsaani ja sanoi:"Minä rakastan teitä." Silloin tuli hyvä olo [:)]

Asiat muuttuivat tytön synnyttyä. Mies oli alusta asti aivan myyty, ja nyt hän jatkuvasti ostaa tytölle uusia vaatteita ja muutenkin haluaa osallistua. Minun on esim. helppo lähteä kuntosalille tai muille menoille, kun mies mielellään jää kahdestaan tytön kanssa. Eli vaikka isä ei raskauden alusta asti olisikaan hössöttämässä, hänestä voi silti tulla innokas ja osallistuva isä! [:D]

Odotusaikana mieheni osallistui melko pintapuolisesti. Hän seuraili raskauskalenteria ja sikiön kehitystä harvoin, mutta seurailipa kuitenkin. Enemmänkin hän osallistui pesänrakennukseen ja kotitöihin eikä minun massuni kanssa tarvinnut juurikaan huidella imurinvarressa.

En odottanutkaan hössötystä kun en itsekään jaksanut hössöttää. Tässä mielessä raskausaikani oli mukavan rauhallinen.

Meillä mies osallistuu odotukseen ehkä jopa enemmän kuin odotin. Höpöttelee masulle, varsinkin iltaisin. Kun menemme nukkumaan, on hyvänyöntoivotukset, silitykset ja pusut masulle. Jaksaa olla kiinnostunut ja huolestunut pienimmästäkin asiasta, mikä liittyy masuasukkiin. Hieroo iltaisin selkää/hartioita, vaikka on varmasti väsynyt pitkästä työpäivästä. Jokaisen uuden raskausviikon alkaessa, haluaa lukea, mitä masuasukille nyt kuuluu ja miten kehittyy jne.

Tulevista hankinnoista mies ei niinkään innoissaan ole, kun sehän tietää tietenkin suurta lovea lompakkoon/pankkitiliin. [:D] On jopa sanonut, että minun pitäis anopin kanssa mennä sitten mm. vaateostoksille kun h-hetki lähenee mutta taidanpa ennemmin kaapata tulevan isukin mukaan. [:)]

Minä sain jalkahierontoja ollessani raskaana [:)] Varsinkin loppuraskaudesta se oli tosi tosi iso helpotus ja autto rentoutuun. Ja tuli hyvä olo kun toinen jakso helliä vaikka näytti ihan valaalta joka ei omin avuin pysty ees sukkia laittaa jalkaa [:D]
Mies harmitteli joka kerta kun ei pääse mukaan neuvolaan kuunteleen pikku-v:n (työnimi) sydäntä jne.
Loppuraskaudesta käytiin ravintolassa syömässä ja mies joutu sitte siirtää ihan koko pöytää että mahduin sieltä tuolista pois kun joku oli tullu mun taakse istuu [:D]
Lauleskeli mahalle ja jutteli jotain...
Mutta ei osallistunut rahallisiin hankintoihin, joka nyt on oikeestaan meillä muutenkin niin että minä maksan huonekalut jne.
Samat jutut tytön ollessa maailmassa, laulaa ja leikkii hänen kanssaan mutta ei osallistu rahallisiin menoihin.

Mies on neljännestä tulokkaasta todella innoissaan. On mukana kyllä kaikessa, mutta ei hössöttämällä kuitenkaan. Hössöttämistä en voi sietää.

Kokeilee vauvan liikkeitä päivittäin niin monta kertaa kun se on mahdollista. Hieroo minua, jaloista, hartioista ja selästä kun tarvii. Lukee materiaalia mitä minulle on annettu tai postissa tullut ja lukee iskälle tarkoitetut osiot myös [:D]
Nimeä mietittiin eilen muutama tunteroinen yhdessä ja tulevaisuutta millanen siitä tulee syntymän jälkeen. Eli kyllä on kaikessa mukana.
Ultrassa tietenkin ollut mukana, mutta en joka keikalle neuvolaan ja äippäpolille raahaa miestä heh

Meillä onneksi on aina olleet yhteiset rahat, ihan sama kummalla tulot olleet isommat. Minä tosin päätän mitä hankitaan ja mistä, mies on aina luottanut minun makuun ja arvostelukykyyn raha-asioissa.

Unelma iskä ja mies se on <3

Meillä mies jaksaa hemmotella ja hieroa jalkoja melkein joka päivä, vaikka olisi ollut kuinka pitkään töissä. Jalkoja hieroo pyytämättä, se kun menee siinä sivussa telkkaria katsellessa [:)]
Huolehtii ihan koko ajan että en nostele mitään painavaa ja jaksaa ymmärtää väsyneet kiukunpuuskat tosi hyvin.

Välillä olen jo sanonutkin että ei ihan kaikessa tarvitse antaa periksi ja passata, kun en kuitenkaan halua että toinen kyllästyy kokonaan.
Ihan hirveästi ei ole lueskellut vauvan kehityksestä yms, mutta aina ultrassa on naama kuin hangon keksi [:D] eli kovasti kyllä tulokasta odottaa, eihän sitä vaan suomalaisen miehen imago kestä kovin kehuskella asialla [8|]

Takaisin