Lopetin esikoisen kanssa yöimetykset lapsen ollessa 1v3kk. Ymmärsi jo tosi hyvin puhetta ja itsekin puhui vähän, niin edellisen päivän hoin, että yöllä maito nukkuu ja maitoa saa taas aamulla. Tätä hoin myös yön ja lohduttelin kaikella muulla mahdollisella tavalla, mutta en antanut maitoa. Vettä sai jos halusi. Nukuttiin perhepedissä ja haluttiin nukkua vastakin, joten hoidin yövieroituksen itse. Jotenkin ajattelin, että olisi parasta niin, että minä kerron ettei maitoa enää saa öisin ja sen jälkeen voidaan jatkaa perhepedissä nukkumista. Näin myös kävi. 3-4 yössä helpotti, vaikka temperamenttinen tapaus onkin. Lapsi heräili kyllä edelleen 1-2 kertaa yössä noin 2,5-vuotiaaksi, mutta ei enää tsiljoona kertaa yössä. Imetystä jatkoin kahden vuoden ikään asti, eli meillä onnistui imetyksen jatkaminen päivisin. Olin yrittänyt lopettaa yöimetyksiä jo pari kertaa aiemmin ja kolmannella kerralla mulla oli vaan tullut mitta täyteen ja päätin lujasti, etten enää imetä öisin. Luulen, että se auttoi onnistumaan, olin tosi päättäväinen asian kanssa enkä enää lipsunut imettämään kuten aiemmilla kerroilla.
Lapset (ja vanhemmat) ovat kuitenkin hirmu erilaisia tässä(kin) asiassa ja mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella. Toivottavasti löydätte Vanellope teille sopivan tavan lopettaa yöimetykset ja saisitte sun toiveiden mukaisesti vielä jatkettua päivisin imetystä. :)