Miten kerroitte kumppanillenne ja millainen reaktio tuli?

Softis

Oman äänensä löytänyt
Kerro kumppanisi reaktio raskausuutisiin! Miten kerroit asiasta vai teittekö testin yhdessä?🥰 +Osasitko aavistaa vai osasiko kenties kumppanisi aavistaa?

Itse olen ollut leikkauksessa alkuvuodesta ja kirurgin ohjeistus oli, että vuosi pitäisi odottaa. Muistan kun itkin sitä, koska olemme olleet vuosia ilman ehkäisyä eikä koskaan mitään. Emme siis nytkään mistään ehkäisystä huolehtineet, koska ihan aidosti olen kuvitellut, ettemme voi lapsia saada. Kuitenkin viime viikonloppuna oli vähän semmonen olo, ettei kaikki ole normaalisti mutten halunnut tehdä testiä, koska en vain kestä enää nähdä pelkkää yhtä viivaa. Ja menkatkin muka alkoi, vaikka sitten myöhemmin tajusin, ettei ne alkanutkaan vaan tuli vain hiukan ruskeaa vuotoa/valemenkat. Tiistaina tein testin ja se oli heti plussa. En kuitenkaan sitä meinannut uskoa enkä ollut edes iloinen, koska en vain voinut uskoa. Kun mies tuli kotiin näytin hänelle testiä eikä hänkään uskonut sitä. Ei tullut mitään iik ihanaa kiljaisuja vaa molemmat vaa mietti hiljaa et onko totta. Joka päivä nyt oon testannu, ihte oon hermoriekaleina, mutta toiveikas ja mies taas on joka päivä onnellisempi ja luottavaisempi❤️

Itse olen ollut leikkauksessa alkuvuodesta ja kirurgin ohjeistus oli, että vuosi pitäisi odottaa. Muistan kun itkin sitä, koska olemme olleet vuosia ilman ehkäisyä eikä koskaan mitään. Emme siis nytkään mistään ehkäisystä huolehtineet, koska ihan aidosti olen kuvitellut, ettemme voi lapsia saada. Kuitenkin viime viikonloppuna oli vähän semmonen olo, ettei kaikki ole normaalisti mutten halunnut tehdä testiä, koska en vain kestä enää nähdä pelkkää yhtä viivaa. Ja menkatkin muka alkoi, vaikka sitten myöhemmin tajusin, ettei ne alkanutkaan vaan tuli vain hiukan ruskeaa vuotoa/valemenkat. Tiistaina tein testin ja se oli heti plussa. En kuitenkaan sitä meinannut uskoa enkä ollut edes iloinen, koska en vain voinut uskoa. Kun mies tuli kotiin näytin hänelle testiä eikä hänkään uskonut sitä. Ei tullut mitään iik ihanaa kiljaisuja vaa molemmat vaa mietti hiljaa et onko totta. Joka päivä nyt oon testannu, ihte oon hermoriekaleina, mutta toiveikas ja mies taas on joka päivä onnellisempi ja luottavaisempi❤️
Aivan ihana kuulkla teidän tarina ja hirmuisesti onnea! :red-heart:

Mä tein testin jo muutaman päivän ennen menkkojen oletettua alkua, koska oli vaan todella "outo" olo - todella väsynyt, outoja mielihimoja ja jomotusta vatsassa. Oli kuitenkin negatiivinen, ja koitin sitten unohtaa koko asian kunnes muutamaa päivää myöhemmin menkat ei alkanutkaan. Mulla on kierto aina tasan 26 päivää, ja olin jo yli puolen vuoden ajan "luullut olevani raskaana" kunnes ne menkat aina alkoi. Perjantai iltapäivänä tein sitten kuitenkin toisen testin, kun ei menkkoja kuulunut vielä KP 28 ja se olikin positiivinen. Miehen tullessa kotiin töistä odotin sohvalla. Hän kysyi heti ensimmäisenä, mitä mielessä kun näytin kuulemma niin kummalta - ja kerroin sitten tietty heti uutiset. Oli kyllä niin leveä hymy miehen kasvoilla, ettei tosikaan!

Ihania reaktioita teillä ❤️

Meistä ei kumpikaan osannut aavistaa eikä edes uskoa onnistumiseen. Kun ei yhtään plussaa ollut kertynyt muutaman vuoden yrityksen aikana, oltiin molemmat jo sisimmissämme siirrytty vain odottamaan IVF:ää, joka ois meille ollu mahollinen ehkä vuoden päästä. Mentiin tähän inseminaatioon sillä asenteella, että hoidetaan alta pois, jotta päästään sitten järeempiin keinoihin käsiksi. Taidettiin molemmat mennä vähän shokkiin, kun testissä lukikin "Raskaana". Itkettiin vähän ja lähettiin ostaa pakettikaupalla lisää testejä 😅

Ihania reaktioita teillä ❤️

Meistä ei kumpikaan osannut aavistaa eikä edes uskoa onnistumiseen. Kun ei yhtään plussaa ollut kertynyt muutaman vuoden yrityksen aikana, oltiin molemmat jo sisimmissämme siirrytty vain odottamaan IVF:ää, joka ois meille ollu mahollinen ehkä vuoden päästä. Mentiin tähän inseminaatioon sillä asenteella, että hoidetaan alta pois, jotta päästään sitten järeempiin keinoihin käsiksi. Taidettiin molemmat mennä vähän shokkiin, kun testissä lukikin "Raskaana". Itkettiin vähän ja lähettiin ostaa pakettikaupalla lisää testejä 😅
Aivan ihana lukea!

Näitä on kiva lukea!

Itsehän tein aamusta aivan haamujen haamun enkä siitä kertonut, vasta kun illalla sain selkeät viivat niin siitä näytin. Toki olin ennakkoon sanonut, että tuntuu vähän oudolta että taidanpa tehdä testin. Sitten tein ja toin sen miehelle, että niin ei ne aistit tainnut ihan väärässä ollut. Mies oli onnellinen ja kysyi vaan että onko tää nyt riittävä tieto neuvolaan vai todistetaanko jotenkin muuten. Hänelläkään ei siis esikoisen ajalta muistikuvia. Sanoin sitten että kyllä tämä on varmin tieto, mitä voi tällä hetkellä saada 😊

Mä olin tihrustellut mun super haamua jo hetken aikaa aamulla kun mies vielä nukkui ja vein sit testin hälle kahvikupin ääreen että "kato nyt tätä, näätkö tossa toisen viivan?" Mies siinä totes että joo kyllä siinä jotain näkyy mutta eiks niissä aina näy jotain. No ei näy 😆 taisi sekottaa ovulaatiotesteihin ku niissä oon esitellyt ja selitellyt että vaan vahva viiva lasketaan ja aina näkyy jotain. Se jäi vielä aamulla hyvin epämääräseks ja siihen mennessä ku mies ehti töistä kotiin olin ehtinyt tehdä jo varhaisen testin jonka tyrkkäsin esiin heti kun ovesta pääsi sisään 😄 varovaisen onnellisia ollaan. Viimeksi varhaisultrassa paljastui ettei mitään kasvanutkaan niin eletään sinne asti parasta toivoen 🤞🌈

Puoliso oli just reissussa, kun plussasin. Edellisenä päivänä dpo 8 mulla oli epätyypillisesti tosi huono olo, joten tein illalla herkän digitestin, joka oli nega. Tästä en kertonut puolisolle vielä mitään, kun oon jotenkin vaan halunnut käsitellä noi negat itse.

Tuntemukset jatkuivat ja seuraavana iltana plussasin. Mä lähetin heti tärisevin käsin puolisolle kuvan raskaustestistä. 😅 Hän vastasi tosi hämmentyneenä, että onko tuo raskaustesti, jossa on kaksi viivaa? 😅 Kaiken kaikkiaan tunnelma oli tosi epäuskoinen molemmilla, kun oltiin varauduttu pidempään yritykseen kuitenkin.

Meillä jätettiin ehkäisy pois vasta helmikuussa, ja ajateltiin molemmat, että tie voi olla pitkä jos edes onnistuu koskaan. Koska esim tuttavapiirissä lapsen saaminen on ollut vaikeaa.
Sitten tietysti minulle tuli työreissu, jolle jouduin lähtemään sillain että oikea testauspäivä olisi ollut reissussa, enkä sitä ensisijaisesti halunnut.
Ajattelin sitten, että teen testin edellisenä päivänä ennen lähtöä, mutta kuitenkin kun apteekin ultravarhaisessa paketissa on kaksi testiä, niin päätin että teen ensimmäisen jo lauantaina.
Testiin ilmestyi hyvin hyvin haalea viiva, jolloin laitoin miehelle viestin että tule katsomaan. Hän tuli katsomaan, otti testin käteen ja tihrusti sitä valossa, otti testipaketin ohjeen ja vilkaisi sitä.
Sit vain katsottiin toisiamme että kyllä se taitaa plussa olla ja halattiin 🥰
Illalla hain digitestin että saan tehdä seuraavana päivänä. Sen teinkin sit aamulla, jätin testin vessan altaan reunalle ja sanoin että tässä on nyt ongelma, kun en uskalla mennä katsomaan mitä siinä lukee. Mies kysyi, että haluanko että hän menee, mutta kävin sitten katsomassa ja vein testin miehelle jonka kasvoille tuli hymy ❤️

Edelleen yritetään olla maltilla ja pitää jäitä hatussa, koska pelkään että jotain sattuu. Näin jo valmiiksi unta, että käytiin varhaisultrassa eikä sielä näkynyt yhtikäs mitään.

Minä tein testin ja vähän yllättäen huomattiin yhdessä siinä hailakka testiviiva ennen kuin oli tarkoitus katsoa. (Jätin pöydälle oikein päin) Oltiin ihan hölmistyneitä koska kumpikaan ei jotenkin ajatellut että se edes näkyisi vielä emmekä uskoneet tärppäykseen. Siinä sitten seisottiin tosi hölmistyneinä ja epäuskoisina. Mutta toki onnellisina. 💛

Mulla oli ollut muutaman päivän menkkamaisia jomotuksia alavatsalla, päätin sitten mitään sanomatta mennä tekemään testin (mies siis teki töitä kotona niin en viitsinyt heti häiritä). Testiin ilmestyi tosi hailakka haamu dpo9. Ensin sitä yksin ikkunan edessä tihrustin ja kun olin varma, että siinä on viiva niin kävelin mieheni työpöydän viereen ja laitoin testin siihen hänen eteensä. Mä pillahdin itkuun ja mies halasi mua. Seuraava päivänä tein vielä digin ja siihen tuli selkeästi raskaana ❤️

Takaisin