miten eroon yösyömisestä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
Hei!

Olisikohan jollakulla vinkkejä miten pääsisi yösyömisestä eroon? Vauvani on 9kk ikäinen, syödään ihan reilun kokoisia annoksia päivän aikana ja meillä on säännölliset ruokailuajat. Edelleen poika herää kerran yössä syömään, ei sitä enää tarvitsisi mutta se on vain tapa.

Toki tuosta kerran yössä heräämisestä ei vaivaa ole (varsinkin kun muistelee kuinka usein vastasyntyneenä sai öisin syöttää), mutta ajattelinpa kysästä jos teillä jollakin olisi joku hyvä vinkki mitä voisi kokeilla. :)

Heips.

Oisko hedelmistä tai vihanneksista apua (valmiiksi paloteltuna ja kuorittuna jääkaapissa)? Tai vaihtaa ainakin vaihtoehto siihen terveellisempään vaihtoehtoon? Tosin jos painon kanssa ei ole ongelmaa niin tilannehan ei ole niin akuutti.

Yksi vaihtoehto voisi olla juoda lasi vettä ennen kun syö mitään. Täyttää mahaa ja saa ehkä unohtamaan jopa sen varsinaisen jääkaapilla vierailun syyn =D

Vähän samanlaiset voisi olla neuvot kuin laihuttajilla.
Toivottavasti oli avuksi

hihhih tolle edelliselle vastaukselle...:D

me annettiin vauvalle yöllä ensin vaan tuttipullosta vettä, sitten siirryttiin pelkkään tuttiin. ja kokeilihan se jonkin aikaa, muutaman yön, et jos sais mammaa, mutta kun ei sille mitään tarvetta ollu enää kun illalla sai mahan täyteen, niin ei vaan annettu. käytiin vaan aina laittamassa tutti kun heräs. silleen se meni ohi ja alko pian nukkuun tyytyväisenä aamuun.

kunhan on johdonmukanen, eikä palaa takas vanhoihin tapoihin, niin meil on ainakin sujunu kaikki siirtymät hyvin. jos on kipee tms. niin sillon tietysti saattaa tarvitakin juomista yöllä mut sen nyt sanoo järkikin :)

Meillä tyttö kohta 10kk ja 7kk ikäisenä mentiin semmosilla ruokamäärillä, ettei tarvinnut enää periaatteessa yöllä syödä. Siitä huolimatta meillä heräiltiin tasaisesti yhdeltä ja viideltä ja ei rauhoittunut muuten kuin pullolla. Meillä päivän ruokavalio meni suunnilleen näin: 8:00 aamupuuro, 11:00 lounas, 15:00 välipalaksi hedelmäsose, 17:00 päivällinen ja 18:30 iltapuuro ja ihan reippaita annoksia. Päivässä sitte jotain sormiruokaa sai vielä päälle eli maissinaksuja, leipää ym. Ja päiväunille mennessä maitoa. Yöllä syönnin yhteydessä aloin vain systemaattisesti vähentämään maito määrää mitä annoin. Ensin vähensin sen siitä yli sadasta millistä sinne 80ml, viikon päästä 60ml ja viikon päästä 40ml ja sitten ei enää maitoa tarvinnutkaan. Se oli vissiin siitä sylistä ja tutista kiinni. Enää ei ole tarvinnut pitkään aikaan nostaa pois sängystä. Jos herää yöllä, niin tutti riittää. Yleensä ei enää edes herää öisin, eli meillä nukutaan 19-07 putkeen.

Meillä esikoisen kanssa onnistui näin, että siirsin aina vähän kerrallaan sitä yösyömistä lähemmäs aamua. Esimerkiksi, jos tyttö heräsi puolilta öin vaatimaan, niin hyssyttelin uneen ja (välillä oli kyllä aikamoinen tahtojen taisto) seuraavan heräämisen aikaan sitten annoin evästä. Myöhemmin, kun yösyönti oli jo saatu noin kello neljään, siirryin suoraan kuuteen, jolloin otin lapsen sitten "aamumaidolle" omaan sänkyyn. Vähän myöhemmin siirsin "aamumaidon" annettavaksi vasta aamupuuron jälkeen. Meillä yösyönnin lopettaminen onnistui näin, toivottavasti sulle on tästä apua.

hej.. mä taisin olla liian  innokas lopettaa yösyötön.. yhtenä yönä jätin kaiken ei saanu mitää muuta ku tuttia. poika söi huonosti päivisin mutta maito kyl maistu yöllä siin 4 ja 5 väli. maidon siis lopetin 8,5 kk ja heräshän se poika samaan aikaan viikon verran joko täyttä kurkkua huutaen 1-2 tuntii tai sitte laikki sen ajan mutta en antanu periks ja ny sit nukkuu kiltisti siitä asti ku sen saa nukkumaan joskus se jaksaa huuta 2 tuntii ennen ku suostuu nukahtaa ku on oppinu seisoo ja noustaa 6-8 välil, useimmiten kyl 6...

Hei! Minä luulen, että jos ei yösyömisestä ole mitään "haittaa" niin silloin ei ole ongelmaakaan! Miten on, oliko tässä kyse tissin tarjoomisesta vai pullosta? Rintamaitoa lapsi tuskin enää parin kuukauden iässä haluaa, mikäli ei saa sitä päivälläkään.

Luulen (LUULEN) että tuon ikäisen vauvan yöheräämiset ja imemisen tarve on silkkaa läheisyyden kaipuuta. Päivät ovat vilkkaita ja oppimista täynnä ja yön pitkinä tunteina on IHANA  saada äidin lämpöä ja turvaa. 

Omani, tämä viides, lopetti tissittelyn  tuossa yhdeksän kuukauden hujakoilla kokonaan. Siihen loppui myös yösyöminen. Eli tissillä tuhiseminen. Lopulta se olikin minulle itselleni kovempi kolaus, kuin lapselle.

Menkää lapsentaahtisesti, mikäli omia voimia riittää. Kyllä se jossain vaiheessa, viimestään yhden vuoden tienoolla loppuu.

Takaisin