Mitäs tämä nyt on, haamun jälkeen nega?

  • Ketjun aloittaja piupaupou
  • Aloituspäivämäärä
P

piupaupou

Vieras
Heippa!

Siis, tuossa vapun aikaan, perjantaina tein testin, kun oireet vain vahvistuivat ja alamahasta kramppasi ja viilteli ja pisteli, veikkasin että voisiko olla kohdun laajentumisesta? Aamulla tein ja sain haamun, hailean kylläkin mutta haamu kuin haamu :)

Olin aivan onnesta sekaisin ja halusin vielä varmistaa lauantai aamulla, kun oli toinenkin testi. Mutta mutta, se testi olikin viallinen, en saanut ainuttakaan viivaa.

Sain uuden testin vasta eilen, joten testasin tänään aamulla ja näytti negatiivista? o.o

Mitäs tästä nyt sitten pitäisi ajatella...? Ajattelin myös sitä, kun tein ensimmäisen haamun perjantaina, Pregcheckin liuskatestillä, olin ostanut 2kpl:n paketin, joten jos oli viallinen erä? Ja sen takia olisin saanut väärän haamun, kun se toinen ainakin oli viallinen?

Ja tänään siis testasin First Signalin kasettitestillä. Olen tänään yrittänyt saadaa kiinni terveydenhoitajaa, mutten ole vielä saanut, tahdon sinne testeihin neuvolaan! Eihän tätä jännitystä kestä enää. Ja paha olo vain jatkuu ja säryt ja krampit, tiedä sitten mitä muuta olisi jos ei ole raskaus.
 
Paras on käydä verikokeissa, ne näyttävät raskauden 100 % varmuudella. Paljon olen lukenut netistä, että Pregcheck näyttää usein haamuviivaa vaikkei olisi raskaana. Itse siitä huolimatta testailin Pregcheck liusketesteilä, koska se oli halpaa ja testejä meni yritysaikaan paljon. Kerta sinulla on toinen paketissa ollut viallinen, on mahdollista, että molemmat paketin testit ovat vioittuneet esimerkiksi vääränlaisessa säilytyksessä.

Raskausoireita voi tulla, kun raskautta kovasti haluaa ja toivoo (: Paras tosiaan on käydä siellä verikokeissa ja sen tuloksen mukaan sitten tarvittaessa lisäselvityksiin, jos oireet eivät häviä tai pahenevat. Toivottavasti raskaus onnistuu, onnea yritykseen! (:
 
Kerropas, mitkä viikot sulla pitäis olla menossa? Joskus olen myös lukenut, että joillakin alkio on meinannut kiinnittyä, josta on tullut se haamu, mutta ei sitten olekaan onnistunut kiinnittymään ja onkin tullut menkat.

Millä perusteella se pregcheck muuten oli viallinen? Eikö kontrolliviivaa tullut. Mä tyrin testaamisen kerran kyseisellä merkillä, kun en dipannut testiä tarpeeksi kauan. Olisin ollut raskaana, mutta elelin sit normaalisti 3 viikkoa ennen kun täytyi testata uudestaan. Muuten mulla kyllä ovat nuo testit aina oikein näyttäneet.
 
Last edited by a moderator:
Kiitos vastauksista!

Juu, sinne kokeisiin pitää päästä ja nopeasti, jos olenkin raskaana. Uskoisin kuitenkin, että oli väärä haamu, kun toinenkin oli viallinen. Ja toinen oli siis niin viallinen, ettei tullut sitä kontrolliviivaa, tyhjää oli.

Mutta jos en ole raskaana, pitää kyllä silti käydä kokeissa ja tutkimuksissa, eivät nuo kivut nyt ihan normaaleilta vaikuta. :/

Noh, toivotaan parasta! :)
 
Mulla tuo pregcheck ainakin näytti negaa, vaikka muilla testeillä olin ihan selkeästi raskaana. Tais olla rv 6+. Itse en siis luottaisi tämän kokemuksen jälkeen ko. testeihin :)
 
Ensimmäinen kenellä kuulen Pregcheckin näyttäneen väärin, kaikki ovat aina sanoneet, että se on hyvä ja luotettava, aina oikeassa :eek: Kerta se esimmäinenkin :) Noh, eiköhän se sitten selviä kun pääsen testeihin, sain vihdoinkin terveydenhoitajan kiinni ja saan huomenna lähetteen testeihin :)
 
Eiku apua!

Pakko vetää hiukan taaksepäin. Predictor se taiskin olla, josta mulla kokemus :)
 
No kokemuksia on kaikenlaisia :) Mutta en oikein tuohon Clearbluen digitaaliseen osaa luottaa, monet ovat sanoneet sen antavan vääriä tuloksia ja näyttävän vasta tosi myöhään vaikka olisikin raskaana, mutta en sitten tiedä.

Varminta on kun saan huomenna lähetteen verikokeisiin ja pääsenpähän jännityksestäni sitten :) Taidanpa tulla vielä sitten päivittelemään, että miten kävi kun vain saan tietää :)
 
Sain tulokset hetki sitten, ei ole raskautta eikä ilmeisesti ollutkaan. Eli sitten ei muuta kuin kauhea lääkärirumba päälle ja selvittelemään mistä oireet johtuvat. :/
 
Tsemppiä! Toivottavasti selviäis pian, mistä oireet johtuu ja saisit asianmukaista hoitoa :)
 
Tänään pääsin heti lääkärille, juuri tulin sieltä. Tehtiin gynekologinen tutkimus ja lääkäri sanoi, että ilmeisesti sittenkin on ollut raskaus mutta mennyt kesken, ei mitään sen vakavampaa :)

Kivutkin ovat onneksi jo helpottaneet, epäili kipujen johtuvan kohdun palautumisesta. Taisinpa selvitä säikähdyksellä :)
 
Surullista, että raskaus mennyt kesken. Mutta hyvä, että kyse ei nyt kuitenkaan näyttäisi olevan mistään vakavammasta.

Parempaa onnea jatkoon, toivotaan että sieltä se positiivinen testitulos tulisi piakkoin ja vauveli pysyisi kyydissä :)
 
Jos tästä jotakin positiivista haluaa löytää, niin onneksi en ehtinyt iloita raskaudesta vielä kun en ollut ihan varma, oli varmasti vasta pienen pieni alkio ja ainakin pystyn tulemaan raskaaksi :)

Ensi kerralla parempi tuuri ja nyt kaikki huonot pois, ei ainakaan voi sitten itseään syyttää :) Pakko myöntää että aloin miettimään että keskenmeno on minun syyni, en kuitenkaan ollut kauhean varma raskaudesta ja jatkoin tupakointia, join kofeiinia enkä syönyt asianmukaisesti.

Huomenna sitten kaikki tottumukset uusiksi ja tupakasta irti mahdollisimman nopeasti, eipä siitäkään sitten ole haittaa ensi kerralla :)
 
Takaisin
Top