Oletko maininnut perhetyöntekijälle tai teidän sosiaalityöntekijälle siitä että kotityöt on liian kuormittavia? Me ollaan saatu lastensuojelun kautta kotipalvelu ilmaiseksi, luulisi että tekin saisitte kun vain kerrotte tarvitsevanne. Kotipalvelun tarkoitus on antaa nimenomaan sitä käytännön apua. Eli auttavat kotitöissä ja lapsen/lasten hoidossa. Meidän poika on ihan tykästynyt näihin "aputäteihin", on jo alkanut testaamaankin heitä, kun on käyneet niin tutuiksi.
Lepo on kyllä todella tärkeätä. Luulen että mun vointi parani lääkityksen aloituksen myötä osittain ihan siksi että sain taas nukuttua tarpeeksi. Mulla on ketipinor lääkitys. Se on sekä vakituisena iltalääkkeenä pienellä annostuksella + tarvittavana ahdistukseen vielä pienempänä.
Tosi hyvä että olet huomannut tuon ettei lapsen tarpeisiin tarvitse joka hetki vastata. Se on kai sitä tervettä itsekkyyttä. Mullakin vähän opettelemista siinä, niin pitkään tehnyt yli omien voimien lapsen ja miehen eteen. Nykyisin on alkanut herätä kapina sitä kohtaan ja halu asettaa itsensä useammin etusijalle. Levätä kun ei jaksa, kehottaa lasta odottamaan, ilmoittaa että äiti ei enää jaksa leikkiä hippaa, kadota vähin äänin toiseen huoneeseen ja jättää lapsi hetkeksi miehen vastuulle.
Kerrothan kun jaksat miten terapiassa ja sen jälkeen meni.